
Eurostat: Majoritatea mărfurilor din Uniunea Europeană au fost transportate pe mare în 2021
16 Martie 2023
AgerpresTransportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul maritim a reprezentat mai mult de două treimi în 2021, respectiv 68% (5.135 miliarde tone-kilometri), din transportul de mărfuri din Uniunea Europeană, cea mai redusă pondere din ultimul deceniu, arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Transportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul rutier a reprezentat un sfert (25%, respectiv 1.863 miliarde tkm), iar cel feroviar (5%, adică 410 miliarde tkm), cel pe căile navigabile interioare (2% sau 136 miliarde tkm) şi cel aerian (0,2%, respectiv 15 miliarde tkm) au avut fiecare ponderi mai reduse în transportul de mărfuri.
Transportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul rutier a reprezentat un sfert (25%, respectiv 1.863 miliarde tkm), iar cel feroviar (5%, adică 410 miliarde tkm), cel pe căile navigabile interioare (2% sau 136 miliarde tkm) şi cel aerian (0,2%, respectiv 15 miliarde tkm) au avut fiecare ponderi mai reduse în transportul de mărfuri.
Ponderea transportului maritim a scăzut uşor comparativ cu 2020 (minus un punct procentual, pp) şi semnificativ comparativ cu anul 2012, când s-a înregistrat cea mai ridicată pondere din ultimul deceniu (minus două pp).
Cea mai ridicată pondere a transportului de mărfuri pe mare a fost în Portugalia (98,1%), Cipru (97,9%), Grecia (96,5%) şi Estonia (91,8%), iar cea mai scăzută în Polonia (9,5%), Slovenia (11,4%), Lituania (14,2%) şi România (19,5%),
Ponderea transportului rutier în 2021 a fost cea mai ridicată din ultimul deceniu. A crescut uşor faţă de 2020 (1 pp), dar a crescut mult mai mult comparativ cu anul în care s-a înregistrat cea mai scăzută pondere din ultimul deceniu, care a fost 2012 (trei pp).
De asemenea, ponderea transportului feroviar a crescut uşor în 2021 faţă de 2020 (0,2 pp), dar rămâne scăzută comparativ cu anul în care s-a înregistrat cea mai ridicată pondere din ultimul deceniu, care a fost 2011 (minus un pp).
Transportul feroviar a fost principalul mod de transport de mărfuri într-o singură ţară - Lituania (53%). În rândul ţărilor care au şi transport maritim, alte state cu o pondere relativ ridicată a transportului feroviar de mărfuri au fost Slovenia (29,6%), Letonia (25,9%) şi România (20%).
Ponderea transportului pe căile navigabile interioare a rămas stabil din 2018, dar uşor mai redus decât nivelul de vârf înregistrat în 2013 (minus un pp). În 2021, cea mai ridicată pondere în cazul transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare a fost în România: 19,8%. Acest nivel este departe de ponderea de 39,3% a transportului rutier de mărfuri în România, dar aproape de ponderea de 20% a transportului feroviar şi uşor mai ridicată decât ponderea de 19,5% transportului de mărfuri pe mare
Alte două state - Ţările de Jos şi Bulgaria - au o pondere a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare mai mare de 10%, la 12,5% şi, respectiv, 11,7%. Ponderea ridicată în cazul Bulgariei şi României se explică parţial prin traficul intensiv pe Dunăre.
Cea mai redusă pondere în transportul de mărfuri o are transportul aerian, acesta s-a menţinut la 0,2% în ultimul deceniu.
Transportul maritim a fost în 2021 principalul mod de transport de mărfuri pentru 15 state membre UE (din cele 22 care au litoral) şi a reprezentat mai mult de 70% din transportul de mărfuri în 10 ţări.
Transportul rutier a fost în 2021 principalul mod de transport de mărfuri pentru 10 state membre UE şi a reprezentat peste 70% în trei ţări: Luxemburg (84%), Cehia (77%) şi Polonia (70%).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6360 / 19463 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...