
Eurostat: Majoritatea mărfurilor din Uniunea Europeană au fost transportate pe mare în 2021
16 Martie 2023
AgerpresTransportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul maritim a reprezentat mai mult de două treimi în 2021, respectiv 68% (5.135 miliarde tone-kilometri), din transportul de mărfuri din Uniunea Europeană, cea mai redusă pondere din ultimul deceniu, arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Transportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul rutier a reprezentat un sfert (25%, respectiv 1.863 miliarde tkm), iar cel feroviar (5%, adică 410 miliarde tkm), cel pe căile navigabile interioare (2% sau 136 miliarde tkm) şi cel aerian (0,2%, respectiv 15 miliarde tkm) au avut fiecare ponderi mai reduse în transportul de mărfuri.
Transportul de mărfuri pe mare în 2021 a fost predominant în toate ţările cu porturi maritime, exceptând Belgia, Germania, România, Lituania, Slovenia şi Polonia.
Transportul rutier a reprezentat un sfert (25%, respectiv 1.863 miliarde tkm), iar cel feroviar (5%, adică 410 miliarde tkm), cel pe căile navigabile interioare (2% sau 136 miliarde tkm) şi cel aerian (0,2%, respectiv 15 miliarde tkm) au avut fiecare ponderi mai reduse în transportul de mărfuri.
Ponderea transportului maritim a scăzut uşor comparativ cu 2020 (minus un punct procentual, pp) şi semnificativ comparativ cu anul 2012, când s-a înregistrat cea mai ridicată pondere din ultimul deceniu (minus două pp).
Cea mai ridicată pondere a transportului de mărfuri pe mare a fost în Portugalia (98,1%), Cipru (97,9%), Grecia (96,5%) şi Estonia (91,8%), iar cea mai scăzută în Polonia (9,5%), Slovenia (11,4%), Lituania (14,2%) şi România (19,5%),
Ponderea transportului rutier în 2021 a fost cea mai ridicată din ultimul deceniu. A crescut uşor faţă de 2020 (1 pp), dar a crescut mult mai mult comparativ cu anul în care s-a înregistrat cea mai scăzută pondere din ultimul deceniu, care a fost 2012 (trei pp).
De asemenea, ponderea transportului feroviar a crescut uşor în 2021 faţă de 2020 (0,2 pp), dar rămâne scăzută comparativ cu anul în care s-a înregistrat cea mai ridicată pondere din ultimul deceniu, care a fost 2011 (minus un pp).
Transportul feroviar a fost principalul mod de transport de mărfuri într-o singură ţară - Lituania (53%). În rândul ţărilor care au şi transport maritim, alte state cu o pondere relativ ridicată a transportului feroviar de mărfuri au fost Slovenia (29,6%), Letonia (25,9%) şi România (20%).
Ponderea transportului pe căile navigabile interioare a rămas stabil din 2018, dar uşor mai redus decât nivelul de vârf înregistrat în 2013 (minus un pp). În 2021, cea mai ridicată pondere în cazul transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare a fost în România: 19,8%. Acest nivel este departe de ponderea de 39,3% a transportului rutier de mărfuri în România, dar aproape de ponderea de 20% a transportului feroviar şi uşor mai ridicată decât ponderea de 19,5% transportului de mărfuri pe mare
Alte două state - Ţările de Jos şi Bulgaria - au o pondere a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare mai mare de 10%, la 12,5% şi, respectiv, 11,7%. Ponderea ridicată în cazul Bulgariei şi României se explică parţial prin traficul intensiv pe Dunăre.
Cea mai redusă pondere în transportul de mărfuri o are transportul aerian, acesta s-a menţinut la 0,2% în ultimul deceniu.
Transportul maritim a fost în 2021 principalul mod de transport de mărfuri pentru 15 state membre UE (din cele 22 care au litoral) şi a reprezentat mai mult de 70% din transportul de mărfuri în 10 ţări.
Transportul rutier a fost în 2021 principalul mod de transport de mărfuri pentru 10 state membre UE şi a reprezentat peste 70% în trei ţări: Luxemburg (84%), Cehia (77%) şi Polonia (70%).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6884 / 19987 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Early Game investește 1,5 mil. € în marketplace-ul de job-uri YOX. Echipa DLA Piper România a asigurat asistența juridică și a coordonat echipa internațională implicată în tranzacție
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...