ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY Energy Consumer Confidence Index: Diminuarea încrederii consumatorilor ar putea întârzia tranziţia energetică

27 Aprilie 2023   |   Agerpres

Rezultatele au evidenţiat câteva constatări îngrijorătoare: consumatorii au dificultăţi în a vedea beneficiile tranziţiei energetice în prezent şi nu sunt încrezători că lucrurile se vor îmbunătăţi în viitor, relevă datele sondajului EY, dat joi publicităţii.

 
 
Tranziţia energetică este în plină desfăşurare, însă convingerea consumatorilor este încă incertă în privinţa beneficiilor acesteia, iar această încredere fragilă a lor poate bloca progresul realizat, potrivit noului indice EY care măsoară nivelul de încredere al consumatorilor de energie - Energy Consumer Confidence Index (ECCI).

Modelat pe baza unor indicatori consacraţi ai încrederii consumatorilor, ECCI se bazează pe un sondaj realizat de EY în rândul a 36.000 de consumatori rezidenţiali de energie din 18 pieţe, pentru a înţelege încrederea acestora, în prezent şi peste trei ani, în funcţie de cinci factori: stabilitatea activităţii furnizorilor de energie; valoarea creată de furnizori pentru consumatori şi comunitatea lor; capacitatea de a avea acces la opţiuni de energie curată; accesul la energie la preţuri accesibile şi sprijinul autorităţilor de reglementare sau al guvernului pentru o tranziţie energetică corectă şi echitabilă.


Rezultatele au evidenţiat câteva constatări îngrijorătoare: consumatorii au dificultăţi în a vedea beneficiile tranziţiei energetice în prezent şi nu sunt încrezători că lucrurile se vor îmbunătăţi în viitor, relevă datele sondajului EY, dat joi publicităţii.

"EY a elaborat acest indice pentru a măsura gradul de încredere a consumatorilor în ceea ce priveşte situaţia lor energetică, piaţa energiei şi viitorul tranziţiei energetice. Tranziţia energetică necesită modificări ale stilului de viaţă, ale locuinţelor şi ale vehiculelor consumatorilor. În prezent, multe pieţe se află pe o tendinţă de scădere a încrederii, deoarece consumatorii se află încă în primele etape de înţelegere a impactului tranziţiei asupra vieţii lor de zi cu zi, asupra acţiunilor şi investiţiilor lor", susţine Mihai Drăghici, director, consultanţă, EY România.

Pentru a înţelege mai bine impactul tranziţiei energetice asupra încrederii consumatorilor, EY a comparat ECCI cu indicele de tranziţie energetică al Forumului Economic Mondial, care evaluează ţările în funcţie de 38 de indicatori ai progresului tranziţiei energetice. Constatările arată o corelaţie interesantă între progresele înregistrate de anumite ţări în tranziţia energetică şi încrederea consumatorilor de energie.

Pe măsură ce o piaţă avansează în tranziţia energetică, încrederea consumatorilor creşte mai întâi, reflectând un sentiment pozitiv cu privire la posibilităţile viitorului, apoi scade brusc. Se pare că, pe măsură ce amploarea, complexitatea şi perturbările asociate acestei tranziţii trec de la teorie la realitate, impactul este resimţit de consumatori.

Indicele constată, de asemenea, o legătură între încrederea consumatorilor, accesibilitate şi preţuri rezonabile. De exemplu, consumatorii cu venituri mai mici au o încredere mai scăzută, ceea ce poate reflecta sentimentul de a nu avea acces la noile soluţii energetice sau de a nu-şi permite să le cumpere. Este vorba de alternative cum ar fi energia solară captată prin panourile de pe acoperişuri, stocarea bateriilor la domiciliu şi vehiculele electrice.

Până în prezent, concentrarea asupra consumatorilor cu venituri ridicate ca primii care adoptă aceste soluţii a făcut ca persoanele cu venituri mai mici să aibă mai multe dificultăţi în a participa la tranziţia energetică şi să vadă beneficiile acesteia.

Conform EY, anumite pieţe au reuşit să evite legătura dintre progresul tranziţiei energetice şi încrederea scăzută a consumatorului. În Franţa, o combinaţie între un anume mod de abordare a pieţei, intervenţia guvernamentală şi producţia de energie nucleară a contribuit la crearea unei structuri de piaţă previzibile şi stabile. În Ţările de Jos, implicarea proactivă a comunităţii şi colaborarea largă în întreaga societate au dat consumatorilor încredere în capacitatea lor de a avea acces la energie sigură şi la preţuri accesibile în viitor. În mod similar, Suedia se distinge ca lider datorită noilor proiecte energetice care asigură costuri mai mici ale energiei, noi locuri de muncă şi creşterea veniturilor fiscale pentru comunităţile locale.

"Aceste exemple demonstrează importanţa luării în calcul a din timp a consumatorilor în evaluarea tranziţiei energetice, precum şi necesitatea ca guvernul şi autorităţile de reglementare să creeze o bază previzibilă şi stabilă pentru experienţa energetică. În comparaţie, în Regatul Unit consumatorii au dus greul volatilităţii din piaţă, al creşterilor semnificative de preţuri şi al falimentului furnizorilor de energie şi încrederea a scăzut. Între timp, în SUA, tranziţia energetică se află încă într-un stadiu incipient, iar încrederea consumatorilor este relativ ridicată. Cu toate acestea, pe măsură ce investiţiile cresc şi politicile se îmbunătăţesc, menţinerea încrederii consumatorilor trebuie să fie o prioritate, altfel ambiţiile privind energia curată pot fi puse în pericol", spun consultanţii.

Succesul tranziţiei energetice depinde de recâştigarea încrederii consumatorilor acum - şi va fi nevoie de un efort concertat transsectorial şi interguvernamental. Toţi actorii din ecosistemul energetic trebuie să colaboreze pentru a le oferi consumatorilor experienţa energetică pe care şi-o doresc.

EY a identificat patru acţiuni-cheie care pot încuraja şi sprijini consumatorii să facă schimbări de comportament şi investiţii care vor accelera călătoria către un viitor energetic mai bun: colaborarea - pentru a crea ecosisteme centrate pe consumator; integrarea în modul de abordare a stilurilor de viaţă şi a acţiunilor individuale; valorizarea elementelor intangibile ale energiei; o mai bună cunoaştere a ştiinţei comportamentale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4832 / 18408
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...