
INS: Scădere cu 10% a înmatriculărilor de vehicule rutiere noi şi second hand pentru pasageri, în primul trimestru
05 Mai 2022
AgerpresDatele INS relevă, totodată, că înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au consemnat scăderi la toate categoriile, după cum urmează: categoria autotractoare (-23%), autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - minus 20,3%, şi remorci şi semiremorci (-13,1%).
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi şi second hand, pentru transportul pasagerilor, au scăzut cu 10% în primul trimestru din 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce înregistrările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor s-au diminuat cu 18,2% raportat la intervalul de referinţă, arată datele publicate, joi, de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie - martie 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la categoria autobuze şi microbuze (+20%) şi la categoria mopede şi motociclete (+10,2%), faţă de trimestrul I din 2021. În schimb, la categoria autoturisme s-a consemnat o diminuare cu 10,6% a înmatriculărilor.
Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie - martie 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la categoria autobuze şi microbuze (+20%) şi la categoria mopede şi motociclete (+10,2%), faţă de trimestrul I din 2021. În schimb, la categoria autoturisme s-a consemnat o diminuare cu 10,6% a înmatriculărilor.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creşteri la toate categoriile, astfel: autoturisme (+39,5%), autobuze şi microbuze (+29,9%), categoria mopede şi motociclete (+29,8%).
Datele INS relevă, totodată, că înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au consemnat scăderi la toate categoriile, după cum urmează: categoria autotractoare (-23%), autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - minus 20,3%, şi remorci şi semiremorci (-13,1%).
De asemenea, înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au crescut la categoria autotractoare (+41,7%), dar au scăzut la categoria remorci semiremorci (-10,4%) şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - minus 6,8%.
Faţă de trimestrul IV 2021, în trimestrul I 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat o scădere cu 11,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, o diminuare cu 0,7%.
Conform statisticii oficiale, vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului I din acest an, în proporţie de 58,1%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, respectiv în proporţie de 11,8%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,1%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (25,3%) au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule (29,2%) au fost clasificate Non-Euro.
În plus, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat la categoria autocamioane, cu o pondere de 29,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (34,8%), în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Datele INS au la bază informaţiile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziţionate în leasing, precum şi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule. Datele nu includ reînmatriculările ca urmare a schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.
INS mai precizează că vehiculele înmatriculate în circulaţie, la sfârşitul trimestrului de referinţă, prezintă date provizorii privind vehiculele rutiere înmatriculate, clasificate în funcţie de normele europene de poluare. Categoria "Mopede şi motociclete" include mototriciclurile şi cvadriciclurile, iar vehiculele rutiere pentru scopuri speciale includ vehicule de pompieri, macarale mobile etc.
Pe de altă parte, informaţiile nu conţin vehiculele rutiere pentru care nu sunt aplicabile normele europene de poluare, respectiv tractoare, remorci şi semiremorci.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10172 / 19431 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...