
INS: Aproape 50 milioane tone mărfuri, încărcate|descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime, în primele 9 luni
13 Decembrie 2023
AgerpresTransportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.
Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat, în primele nouă luni din an, 49,215 milioane de tone, iar în trimestrul al treilea au fost înregistrate 18,581 milioane de tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Transportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.
În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 23,395 milioane de tone, în primele nouă luni ale acestui an, respectiv 8,563 milioane de tone în T3.
În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 23,395 milioane de tone, în primele nouă luni ale acestui an, respectiv 8,563 milioane de tone în T3.
Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători perioadei 1 ianuarie - 30 septembrie 2023 au marcat creştere la total cu 8,5% faţă de perioada similară a anului precedent. Volumul mărfurilor încărcate s-a majorat cu 25,6%, iar volumul mărfurilor descărcate s-a diminuat cu 8,3%. În trimestrul III 2023, creşterea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul III 2022 a fost de 16,8%.
Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate maritimă în primele nouă luni au fost Constanţa, cu o pondere de 96,9%, şi Galaţi, cu o pondere de 2,3%. În cursul trimestrului III 2023, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 97,5%, şi Galaţi, cu 1,7%. A fost transportat cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid şi a însumat 29,433 milioane tone la nivelul perioadei ianuarie - septembrie 2023 şi 11,788 milioane tone în trimestrul III 2023.
În primele nouă luni ale anului, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Turcia (7,231 milioane de tone) şi Egipt (3,200 milioane de tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (3,293 milioane de tone) şi Grecia (1,463 milioane de tone) au înregistrat cele mai mari volume de mărfuri transportate. În ceea ce priveşte trimestrul III 2023, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Turcia (1,933 milioane tone) şi Egipt (772.000 de tone), iar dintre statele membre ale Uniunii Europene, cea mai mare pondere a fost deţinută de Spania (1,529 milioane de tone).
Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate, conform clasificării NST 2007 au fost: Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70%. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea cea mai mare a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, respectiv 33,6%. În trimestrul III 2023 au fost încărcate cantităţi mai însemnate din: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 73,3% şi descărcate cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, 25,7%.
În portul Constanţa, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate în primele nouă luni au fost: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70,8%. Dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 34,8%. În trimestrul III 2023, pentru mărfuri încărcate, cea mai însemnată pondere a fost înregistrată de: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 74,1%, iar dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 26,3%.
În ceea ce priveşte transportul pe căi navigabile interioare, porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantităţi de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 66,4%, şi Galaţi, cu o pondere de 5,3%, în perioada ianuarie-septembrie 2023, iar la nivelul trimestrului III 2023 Constanţa, cu pondere de 69,3% şi Galaţi, cu 4%.
În primele nouă luni, mărfurile înregistrate în transport internaţional pe căi navigabile interioare, care au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene, au înregistrat o pondere de 16,0%, în scădere semnificativă faţă de perioada similară a anului precedent. În trimestrul III 2023, ponderea acestora a fost de 15,5%. Per total, Ucraina a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate în perioada ianuarie - septembrie, cu un nivel de 8,820 milioane de tone.
Tipul de mărfuri pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantităţi în transport internaţional pe căi navigabile interioare în primele nouă luni a fost produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 44% şi de 48,6% în trimestrul III 2023.
În transport naţional pe căi navigabile interioare au fost înregistrate cu preponderenţă produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 50,6%, respectiv de 63,4%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3783 / 19504 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...