
Mastercard lansează ’Piaţa la drum’, proiect care îi aduce pe micii comercianţi de la marginea drumului în economia digitală
19 Aprilie 2021
AgerpresPotrivit companiei, prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere şi sprijin pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari.
Mastercard, companie de tehnologie în industria globală de plăţi, lansează 'Piaţa la drum', un proiect care militează pentru egalitatea de şanse şi independenţa financiară şi marchează o premieră în România: fiscalizarea activităţii micilor producători din zonele rurale şi accesibilizarea comerţului la drum prin plata cu cardul.
Potrivit companiei, prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere şi sprijin pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari.
"Dacă ei nu pot ajunge în pieţele mari, Mastercard şi Waze le aduc piaţa în faţa casei. Folosind aplicaţia Waze în timpul călătoriei, potenţialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toţi producătorii înscrişi în campanie, care comercializează produse în faţa casei sau grădinii. Aceştia sunt semnalizaţi printr-un pin dedicat şi o scurtă prezentare, pentru a fi identificaţi cu uşurinţă direct în aplicaţie. De asemenea, proiectul este promovat şi prin direcţionale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locaţiilor în care se află producătorii locali", se menţionează în comunicat.
Astfel, pentru eficientizarea tranzacţiilor, fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociaţia My Transylvania, a cărei activitate susţine micii producători locali din România şi îşi propune să crească şi apetitul românilor pentru produse autohtone.
"Plata în numerar a fost, până acum, singura modalitate prin care producătorii locali, care îşi comercializează produsele pe marginea drumului, pot fi remuneraţi, ceea ce limitează adesea numărul cumpărătorilor. Obiectivul acestui proiect este să creăm un precedent dezirabil: să integrăm segmentul de mici producători în sistemul de plăţi electronice, promovându-i, totodată, într-o manieră inedită, în cea mai cunoscută şi utilizată aplicaţie pentru navigaţie. În acelaşi timp, ne dorim să le asigurăm consumatorilor posibilitatea de a plăti rapid, prin cea mai sigură metodă de plată, pentru produsele autohtone, cultivate sau preparate în gospodăriile românilor. Ne bucurăm că Asociaţia My Transylvania este partenerul nostru în acest demers, care să înscrie în misiunea Mastercard de a creşte gradul de incluziune financiară în România, şi de a construi, astfel, un viitor mai bun, şi încurajăm şi alţi producători să se înscrie în platformă ca, împreună, să extindem proiectul Piaţa la Drum", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România şi Croaţia.
Campania prezintă poveştile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video, disponibile pe platforma www.piataladrum.ro. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localităţile din care provin producătorii, şi îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut şi ca Drumul Brânzei, care leagă destinaţii precum Beberani - cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Sălişte, Tilişca, Şelimbăr sau Tălmaciu. Prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro orice producător local se poate înscrie în proiect şi intra în legătura cu reprezentanţii asociaţiei My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens.
"Am început să spun poveştile din satele transilvănene ca ghid, acum 25 de ani. De atunci tot căutăm să descoperim şi promovăm oameni faini, de la care merită să cumperi. Au produse bune în sezon şi, cel mai adesea, nu ajungi uşor la ei. Îi mai vezi doar când au zile mai uşoare că scot marfa la poartă şi te bucuri că încă mai există. La începutul activităţii noastre, în 1996, era aproape imposibil să cumperi ceva cu cardul în România. Acum, mâncarea bună poate fi achiziţionată şi atunci când eşti în drumeţie sau pe bicicletă şi ai doar cardul în portmoneu. Timpurile se schimbă, noi ne schimbăm, dar gustul mâncării şi al specialităţilor locale rămâne des acelaşi.", a spus Cristian Cismaru, Preşedintele Asociaţiei My Transylvania.
Mastercard, www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14890 / 19913 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...