
Mastercard lansează ’Piaţa la drum’, proiect care îi aduce pe micii comercianţi de la marginea drumului în economia digitală
19 Aprilie 2021
AgerpresPotrivit companiei, prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere şi sprijin pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari.
Mastercard, companie de tehnologie în industria globală de plăţi, lansează 'Piaţa la drum', un proiect care militează pentru egalitatea de şanse şi independenţa financiară şi marchează o premieră în România: fiscalizarea activităţii micilor producători din zonele rurale şi accesibilizarea comerţului la drum prin plata cu cardul.
Potrivit companiei, prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere şi sprijin pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari.
"Dacă ei nu pot ajunge în pieţele mari, Mastercard şi Waze le aduc piaţa în faţa casei. Folosind aplicaţia Waze în timpul călătoriei, potenţialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toţi producătorii înscrişi în campanie, care comercializează produse în faţa casei sau grădinii. Aceştia sunt semnalizaţi printr-un pin dedicat şi o scurtă prezentare, pentru a fi identificaţi cu uşurinţă direct în aplicaţie. De asemenea, proiectul este promovat şi prin direcţionale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locaţiilor în care se află producătorii locali", se menţionează în comunicat.
Astfel, pentru eficientizarea tranzacţiilor, fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociaţia My Transylvania, a cărei activitate susţine micii producători locali din România şi îşi propune să crească şi apetitul românilor pentru produse autohtone.
"Plata în numerar a fost, până acum, singura modalitate prin care producătorii locali, care îşi comercializează produsele pe marginea drumului, pot fi remuneraţi, ceea ce limitează adesea numărul cumpărătorilor. Obiectivul acestui proiect este să creăm un precedent dezirabil: să integrăm segmentul de mici producători în sistemul de plăţi electronice, promovându-i, totodată, într-o manieră inedită, în cea mai cunoscută şi utilizată aplicaţie pentru navigaţie. În acelaşi timp, ne dorim să le asigurăm consumatorilor posibilitatea de a plăti rapid, prin cea mai sigură metodă de plată, pentru produsele autohtone, cultivate sau preparate în gospodăriile românilor. Ne bucurăm că Asociaţia My Transylvania este partenerul nostru în acest demers, care să înscrie în misiunea Mastercard de a creşte gradul de incluziune financiară în România, şi de a construi, astfel, un viitor mai bun, şi încurajăm şi alţi producători să se înscrie în platformă ca, împreună, să extindem proiectul Piaţa la Drum", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România şi Croaţia.
Campania prezintă poveştile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video, disponibile pe platforma www.piataladrum.ro. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localităţile din care provin producătorii, şi îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut şi ca Drumul Brânzei, care leagă destinaţii precum Beberani - cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Sălişte, Tilişca, Şelimbăr sau Tălmaciu. Prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro orice producător local se poate înscrie în proiect şi intra în legătura cu reprezentanţii asociaţiei My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens.
"Am început să spun poveştile din satele transilvănene ca ghid, acum 25 de ani. De atunci tot căutăm să descoperim şi promovăm oameni faini, de la care merită să cumperi. Au produse bune în sezon şi, cel mai adesea, nu ajungi uşor la ei. Îi mai vezi doar când au zile mai uşoare că scot marfa la poartă şi te bucuri că încă mai există. La începutul activităţii noastre, în 1996, era aproape imposibil să cumperi ceva cu cardul în România. Acum, mâncarea bună poate fi achiziţionată şi atunci când eşti în drumeţie sau pe bicicletă şi ai doar cardul în portmoneu. Timpurile se schimbă, noi ne schimbăm, dar gustul mâncării şi al specialităţilor locale rămâne des acelaşi.", a spus Cristian Cismaru, Preşedintele Asociaţiei My Transylvania.
Mastercard, www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14550 / 19573 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...