MIPE: Primul apel de proiecte al perioadei financiare 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană, a demarat miercuri
19 Iulie 2023
AgerpresPotrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
Primul apel naţional al exerciţiului financiar 2021 - 2027, deschis miercuri, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente Politicii de Coeziune pentru aceeaşi perioadă, Programul Asistenţă Tehnică, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu.
"Primul apel naţional al perioadei financiare 2021 - 2027, deschis astăzi, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente politicii de coeziune pentru perioada 2021 - 2027, Programul Asistenţă Tehnică. O coincidenţă fericită care ne dă o motivaţie în plus să accelerăm lansarea următoarelor apeluri prognozate pentru noul exerciţiu financiar. Lucrăm cu motoarele turate la maximum să recuperăm întârzierile şi să aducem fondurile în ţară. Multe dintre ghidurile programate pentru anul 2023 sunt gata şi sunt în transparenţă sau urmează să fie puse pentru ca beneficiarii să-şi poată pregăti proiectele, iar luna august va fi o lună de lansări apeluri, vorbim de minimum 20", a spus Câciu.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
Prin apelul de proiecte finanţat în cadrul Priorităţii 1 "Asigurarea funcţionării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ şi gestionarea programelor" se urmăreşte asigurarea de personal calificat, capabil să gestioneze eficient proiecte complexe, într-un context de guvernare pe mai multe niveluri, pentru instituţiile publice direct implicate în gestionarea şi implementarea programelor cofinanţate din fondurile europene.
Suma alocată Priorităţii 1 este de 573,24 milioane de euro, din care prin FEDR un buget de 254,17 milioane de euro.
Depunerea proiectelor în cadrul acestui apel are loc în perioada 19 iulie, ora 12:00 - 31 decembrie 2023, ora 23:59.
"Sprijinul acordat prin Programul Asistenţă Tehnică are un rol semnificativ în îmbunătăţirea capacităţilor instituţionale şi individuale, în vederea atingerii unui nivel ridicat de pregătire profesională a resurselor umane, care constituie unul din pilonii principali ai capacităţii administrative cu impact pozitiv în ceea ce priveşte managementul şi implementarea fondurilor europene nerambursabile alocate României în cadrul Politicii de coeziune 2021-2027", se menţionează în comunicatul citat.
MIPE precizează că Autoritatea de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică va continua demersurile pentru lansarea de apeluri de proiecte care să acopere întreaga anvelopă financiară a programului.
Astfel, până la finalul lunii iulie 2023 va fi lansat şi primul dintre apelurile de proiecte corespunzătoare Priorităţii 2 -"Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare şi implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ", prin care se asigură atât nevoile specifice pentru gestionarea Programului Sănătate, Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare şi Programului Dezvoltare Durabilă, inclusiv Programului Asistenţă Tehnică, cât şi cele orizontale ale instituţiilor publice, precum şi ale beneficiarilor acestora, implicate în managementul programelor finanţate din fonduri europene.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3953 / 18245 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...