ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MIPE: Primul apel de proiecte al perioadei financiare 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană, a demarat miercuri

19 Iulie 2023   |   Agerpres

Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.

 
 
Primul apel naţional al exerciţiului financiar 2021 - 2027, deschis miercuri, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente Politicii de Coeziune pentru aceeaşi perioadă, Programul Asistenţă Tehnică, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu.
 
"Primul apel naţional al perioadei financiare 2021 - 2027, deschis astăzi, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente politicii de coeziune pentru perioada 2021 - 2027, Programul Asistenţă Tehnică. O coincidenţă fericită care ne dă o motivaţie în plus să accelerăm lansarea următoarelor apeluri prognozate pentru noul exerciţiu financiar. Lucrăm cu motoarele turate la maximum să recuperăm întârzierile şi să aducem fondurile în ţară. Multe dintre ghidurile programate pentru anul 2023 sunt gata şi sunt în transparenţă sau urmează să fie puse pentru ca beneficiarii să-şi poată pregăti proiectele, iar luna august va fi o lună de lansări apeluri, vorbim de minimum 20", a spus Câciu.
 
Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
 
Prin apelul de proiecte finanţat în cadrul Priorităţii 1 "Asigurarea funcţionării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ şi gestionarea programelor" se urmăreşte asigurarea de personal calificat, capabil să gestioneze eficient proiecte complexe, într-un context de guvernare pe mai multe niveluri, pentru instituţiile publice direct implicate în gestionarea şi implementarea programelor cofinanţate din fondurile europene.
 
Suma alocată Priorităţii 1 este de 573,24 milioane de euro, din care prin FEDR un buget de 254,17 milioane de euro.
 
Depunerea proiectelor în cadrul acestui apel are loc în perioada 19 iulie, ora 12:00 - 31 decembrie 2023, ora 23:59.
 
"Sprijinul acordat prin Programul Asistenţă Tehnică are un rol semnificativ în îmbunătăţirea capacităţilor instituţionale şi individuale, în vederea atingerii unui nivel ridicat de pregătire profesională a resurselor umane, care constituie unul din pilonii principali ai capacităţii administrative cu impact pozitiv în ceea ce priveşte managementul şi implementarea fondurilor europene nerambursabile alocate României în cadrul Politicii de coeziune 2021-2027", se menţionează în comunicatul citat.
 
MIPE precizează că Autoritatea de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică va continua demersurile pentru lansarea de apeluri de proiecte care să acopere întreaga anvelopă financiară a programului.
 
Astfel, până la finalul lunii iulie 2023 va fi lansat şi primul dintre apelurile de proiecte corespunzătoare Priorităţii 2 -"Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare şi implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ", prin care se asigură atât nevoile specifice pentru gestionarea Programului Sănătate, Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare şi Programului Dezvoltare Durabilă, inclusiv Programului Asistenţă Tehnică, cât şi cele orizontale ale instituţiilor publice, precum şi ale beneficiarilor acestora, implicate în managementul programelor finanţate din fonduri europene. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3027 / 17319
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Organizatorii Transylvania Open au cumpărat licența turneului WTA de la Associazione Sportiva Dilettantistica Country Time Club. PNSA a fost alături de cumpărător, cu o echipă coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
RTPR, alături de Innova Capital la vânzarea Optical Investment Group. Echipa de proiect a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate)
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
LegiTeam | We are looking for a corporate ̸ M&A lawyer (5-7 years of experience) to join RTPR
Voicu & Asociații is looking for business lawyers (maximum 5 years from Bar admission)
LegiTeam | We are looking for a competition lawyer (2-5 years of experience) to join RTPR
LegiTeam | We are looking for corporate ̸ M&A lawyers (2-4 years of experience) to join RTPR
RTPR, consultant local pentru Aramco în tranzacția condusă de A&O Shearman privind investiția Aramco în HORSE Powertrain Limited, joint venture-ul înființat de Renault Group și Geely. Costin Taracilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate) au coordonat echipa
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...