
MIPE: Primul apel de proiecte al perioadei financiare 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană, a demarat miercuri
19 Iulie 2023
AgerpresPotrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
Primul apel naţional al exerciţiului financiar 2021 - 2027, deschis miercuri, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente Politicii de Coeziune pentru aceeaşi perioadă, Programul Asistenţă Tehnică, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu.
"Primul apel naţional al perioadei financiare 2021 - 2027, deschis astăzi, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente politicii de coeziune pentru perioada 2021 - 2027, Programul Asistenţă Tehnică. O coincidenţă fericită care ne dă o motivaţie în plus să accelerăm lansarea următoarelor apeluri prognozate pentru noul exerciţiu financiar. Lucrăm cu motoarele turate la maximum să recuperăm întârzierile şi să aducem fondurile în ţară. Multe dintre ghidurile programate pentru anul 2023 sunt gata şi sunt în transparenţă sau urmează să fie puse pentru ca beneficiarii să-şi poată pregăti proiectele, iar luna august va fi o lună de lansări apeluri, vorbim de minimum 20", a spus Câciu.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
Prin apelul de proiecte finanţat în cadrul Priorităţii 1 "Asigurarea funcţionării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ şi gestionarea programelor" se urmăreşte asigurarea de personal calificat, capabil să gestioneze eficient proiecte complexe, într-un context de guvernare pe mai multe niveluri, pentru instituţiile publice direct implicate în gestionarea şi implementarea programelor cofinanţate din fondurile europene.
Suma alocată Priorităţii 1 este de 573,24 milioane de euro, din care prin FEDR un buget de 254,17 milioane de euro.
Depunerea proiectelor în cadrul acestui apel are loc în perioada 19 iulie, ora 12:00 - 31 decembrie 2023, ora 23:59.
"Sprijinul acordat prin Programul Asistenţă Tehnică are un rol semnificativ în îmbunătăţirea capacităţilor instituţionale şi individuale, în vederea atingerii unui nivel ridicat de pregătire profesională a resurselor umane, care constituie unul din pilonii principali ai capacităţii administrative cu impact pozitiv în ceea ce priveşte managementul şi implementarea fondurilor europene nerambursabile alocate României în cadrul Politicii de coeziune 2021-2027", se menţionează în comunicatul citat.
MIPE precizează că Autoritatea de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică va continua demersurile pentru lansarea de apeluri de proiecte care să acopere întreaga anvelopă financiară a programului.
Astfel, până la finalul lunii iulie 2023 va fi lansat şi primul dintre apelurile de proiecte corespunzătoare Priorităţii 2 -"Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare şi implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ", prin care se asigură atât nevoile specifice pentru gestionarea Programului Sănătate, Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare şi Programului Dezvoltare Durabilă, inclusiv Programului Asistenţă Tehnică, cât şi cele orizontale ale instituţiilor publice, precum şi ale beneficiarilor acestora, implicate în managementul programelor finanţate din fonduri europene.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5348 / 19640 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...