ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Obligativitatea e-Factura de la 1 ianuarie a dublat numărul abonaţilor noi înregistraţi în FGO

07 Decembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit unui comunicat al iTom Solutions, dezvoltatorul platformei FGO, remis joi AGERPRES, peste 50% dintre abonaţii înrolaţi anul acesta provin din comerţ, sănătate, construcţii, design, fotografie, traduceri, servicii TIC, transporturi şi contabilitate.

 
 
Platforma FGO a înregistrat, în ultimele două luni, o dublare a numărului lunar de abonaţi noi înregistraţi, la 105.000, creşterea fiind determinată de introducerea obligativităţii e-Factura, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate relaţiile comerciale de tip B2B.
 
Potrivit unui comunicat al iTom Solutions, dezvoltatorul platformei FGO, remis joi AGERPRES, peste 50% dintre abonaţii înrolaţi anul acesta provin din comerţ, sănătate, construcţii, design, fotografie, traduceri, servicii TIC, transporturi şi contabilitate.
 
Bucureştiul şi judeţul Ilfov concentrează peste 30% dintre facturile emise în platforma FGO. Judeţele Cluj, Braşov, Bihor, Timiş, Constanţa şi Prahova cumulează împreună 30% din volumul total, iar celelalte 34 de judeţe adună doar 40% din volumul de facturare de la nivel naţional.
 
În baza trendului din ultimele trei luni se estimează că în 2024 platforma FGO va depăşi 200.000 de companii ca utilizatori. De altfel, în perioada următoare, iTom Solutions se aşteaptă la o dublare a numărului de abonaţi şi o creştere de până la 60% a numărului de facturi emise.
 
"Am pregătit platforma pentru dublarea numărului de utilizatori în următoarele trei luni. Modelul freemium pe care îl utilizăm a adus, până în prezent, un număr de 105.000 de utilizatori care folosesc serviciile de facturare simplă şi evidenţa încasărilor, respectiv sincronizarea automată cu contabilitatea SAGA. Pe baza trendului din ultimele trei luni, estimăm că în 2024 vom depăşi 200.000 de companii care vor folosi platforma", spune Valeriu Filip, fondator FGO.
 
În ceea ce priveşte numărul de facturi emise, estimările pentru următoarele trei luni vizează o creştere între 30 şi 60% a acestora, existând posibilitatea ca nu toţi antreprenorii să respecte chiar de la 1 ianuarie termenul de 5 zile pentru transmiterea facturilor către ANAF.
 
"De la 1 ianuarie, toate firmele vor fi nevoite să folosească e-Factura, fiind obligatorie nu doar pentru facturile emise către persoane juridice, ci şi pentru e-Facturile primite de la furnizori. FGO automatizează complet integrarea cu e-Factura. Odată conectat contul SPV în FGO, utilizatorul poate activa trimiterea automată a e-Facturilor în SPV, la intervalul dorit după emitere. Astfel, e-Facturile se vor transmite în SPV fără altă acţiune din partea utilizatorului. Atunci când nu reuşeşte încărcarea unei e-Facturi la ANAF, FGO reîncearcă automat încărcarea acesteia. Mai exact, insistăm de 150 de ori. Astfel, avem o rată de succes de 100%, indiferent de indisponibilitatea temporară a serverului ANAF. Tot în contul FGO se găsesc şi statusul, recipisa de la ANAF, precum şi e-Facturile primite de la furnizori", explică Valeriu Filip.
 
În prima etapă a acestui proces de introducere a obligativităţii e-Factura, lansat în 2022 şi care a vizat tranzacţiile cu risc fiscal ridicat şi plăţile către stat, un număr de 10.000 de instituţii publice au fost facturate prin sistemul FGO.
 
Orice abonament plătit FGO oferă acces la automatizarea completă a e-Facturii, iar preţurile încep de la 15 lei/lună.
 
Platforma FGO a fost lansată de i-Tom Solutions la 1 ianuarie 2017, fiind dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România, cu scopul eficientizării şi automatizării comunicării între antreprenor şi contabil.
 
În prezent, peste 105.000 de companii mici şi mijlocii folosesc FGO pentru diverse domenii de activitate, platforma punând accent pe integrări cu serviciile bancare, contabilitate, platforme de comerţ electronic, tratând inclusiv aspecte de interpretare financiară a datelor afacerii din balanţe.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1552 / 17226
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
Totul despre admiterea la Facultatea de Drept a Universitații București | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății, despre examen: ”În elaborarea subiectelor se va proceda, ca în fiecare an, la câteva inovații de format menite să asigure selectarea candidaților care și-au însușit substanțial materiile concursului, fără a se limita la rutina formatului de subiecte practicat în anii precedenți. În ultimii ani s-a urcat de la 3,8 candidați pe loc spre 5 candidați pe loc cu finanțare publică și sperăm ca în acest an să menținem tendința de creștere a numărului de candidați și implicit a concurenței”
Industria farmaceutică, o ramură strategică pentru reindustrializarea României, este sprijintă prin implicarea moleculară a avocaților de la Bulboacă & Asociații în tranzacțiile de finanțare și refinanțare a unui lider din domeniul farmaceutic
Filip & Company a asistat grupul Digi Spania la încheierea a două contracte semnificative cu Telefónica Móviles España | Alexandru Bîrsan, partener: ”Aceasta este cea de-a patra tranzacție importantă pe care Digi o încheie în Spania în ultimele 15 luni”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...