Primul serviciu naţional de plăţi instant cu mobilul RoPay este operaţional începând de luni
14 Octombrie 2024
AgerpresPrimele bănci participante sunt CEC Bank şi Libra Internet Bank, iar în stadii avansate de implementare se află BRD Societe Generale, ING Bank România, BCR şi Banca Transilvania, care vor lansa RoPay anul acesta şi pe parcursul lui 2025, precizează sursa citată.
Noul sistem RoPay se va operaţionaliza începând de luni şi va permite utilizatorilor plata instant cu mobilul în conformitate cu Schema naţională de plăţi, a anunţat Transfond, printr-un comunicat.
Primele bănci participante sunt CEC Bank şi Libra Internet Bank, iar în stadii avansate de implementare se află BRD Societe Generale, ING Bank România, BCR şi Banca Transilvania, care vor lansa RoPay anul acesta şi pe parcursul lui 2025, precizează sursa citată.
Dezvoltat de către Transfond, RoPay este serviciul de iniţiere plăţi instant cu mobilul, direct de la un cont bancar la altul A2A, ("account-to-account"), care utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias ("proxy") pentru IBAN. Fiecare bancă sau comerciant poate implementa unul sau mai multe tipuri de plată RoPay, în funcţie de propria strategie.
Primele bănci participante sunt CEC Bank şi Libra Internet Bank, iar în stadii avansate de implementare se află BRD Societe Generale, ING Bank România, BCR şi Banca Transilvania, care vor lansa RoPay anul acesta şi pe parcursul lui 2025, precizează sursa citată.
Dezvoltat de către Transfond, RoPay este serviciul de iniţiere plăţi instant cu mobilul, direct de la un cont bancar la altul A2A, ("account-to-account"), care utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias ("proxy") pentru IBAN. Fiecare bancă sau comerciant poate implementa unul sau mai multe tipuri de plată RoPay, în funcţie de propria strategie.
"Serviciul RoPay intră în producţie treptat, pe măsură ce băncile participante introduc noi funcţionalităţi şi acoperă noi situaţii de utilizare, iar utilizatorii se familiarizează cu serviciul. Prima utilizare disponibilă este pentru plăţi P2P ("person-to-person") în proximitate. RoPay este disponibil non-stop, 24/7, inclusiv în weekenduri şi zilele de sărbătoare legală, garantând astfel accesul continuu la fonduri pentru toţi utilizatorii. Prin RoPay se pot iniţia plăţi instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeaşi bancă, fără utilizarea detaliilor bancare", se arată în comunicat.
Serviciul este pus la dispoziţia consumatorilor finali prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante.
Pentru a utiliza RoPay, este nevoie ca atât plătitorul, cât şi beneficiarul să aibă instalate aplicaţiile de mobile banking ale băncilor unde deţin conturile, iar băncile lor să ofere serviciul. Plăţile sunt procesate instant, în mai puţin de 10 secunde, la cele mai înalte standarde de securitate, asigurându-se protecţia datelor şi tranzacţiilor, precizează sursa citată.
Serviciul este guvernat de Schema RoPay, avizată de Banca Naţională a României şi administrată de Transfond şi Asociaţia Română a Băncilor.
"RoPay urmăreşte să transforme plăţile în România, fiind o nouă modalitate de plată dezvoltată împreună cu sistemul bancar românesc, permiţând iniţierea plăţilor fie între persoane, fie între acestea şi comercianţi, atât în mediul online, cât şi în mediul fizic, cu ajutorul telefonului mobil. RoPay este o alternativă la cash sau la plăţile cu cardul, care ţine pasul cu inovaţiile tehnologice, clientul final fiind cel care alege, în cele din urmă, cum doreşte să efectueze plata, în funcţie de preferinţele sale. De asemenea, serviciul facilitează plăţile între persoane fizice, oferind un mod rapid, simplu şi gratuit pentru acestea. Standardizarea prin Schema RoPay asigură interoperabilitate şi simplitate pentru consumatori, bănci, procesatori de plăţi şi comercianţi. Pe termen scurt sau mediu, se aşteaptă ca toate băncile să ofere acest serviciu, făcându-l accesibil tuturor clienţilor din România", a declarat Sabin Carantină, director general al Transfond, în comunicat.
La rândul său, Bogdan Neacşu, preşedinte executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), a susţinut că serviciul RoPay aduce plus valoare consumatorului prin viteză, costuri mai reduse şi disponibilitate continuă.
"Viziunea pentru plăţile de retail elaborată de Asociaţia Română a Băncilor devine realitate prin implementarea serviciului RoPay, aliniindu-se astfel la tendinţele şi reglementările europene în materie. Serviciul RoPay, care este un produs naţional, aduce plus valoare consumatorului prin beneficii ce se diferenţiază de alte opţiuni de plăţi, prin viteză, costuri mai reduse şi disponibilitate continuă. Adoptarea acestor tehnologii digitale inovative în serviciile financiar-bancare naţionale adresează un orizont de aşteptare şi cerinţele consumatorilor privind simplificarea accesului la operaţiuni bancare, cu asigurarea securităţii tranzacţiilor, datelor şi fondurilor", a subliniat Bogdan Neacşu.
Transfond este administratorul şi operatorul Casei de Compensare Automată a plăţilor comerciale interbancare de retail. Compania îşi propune să fie principalul partener al comunităţii financiar-bancare din România în domeniul plăţilor (atât în moneda locală cât şi în euro, naţional şi transfrontalier), al serviciilor adiacente sau complementare plăţilor interbancare, exploatând la maximum infrastructura şi know-how-ul de care dispune. Acţionarul principal al Transfond este Banca Naţională a României, iar cealaltă parte a acţionariatului este reprezentată de 18 bănci comerciale active în piaţa românească. Transfond a dezvoltat o serie de soluţii complexe, în beneficiul sectorului financiar autohton, dar şi al societăţilor comerciale şi al consumatorilor finali de servicii financiare: Plăţi Instant, serviciul Afişare Nume Beneficiar (SANB), AliasPay, e-Factur@ şi e-Arhiv@.
Asociaţia Română a Băncilor este una dintre cele mai puternice asociaţii profesionale din România, care reprezintă întreaga piaţă bancară, fiind formată din 33 de bănci active ca persoane juridice române sau străine în sectorul financiar şi care s-a extins prin includerea a 12 membri afiliaţi, companii non-bancare.
Cu o vechime de peste 20 de ani în România şi de peste 40 ani la nivel mondial, Montran este lider de piaţă în dezvoltarea de sisteme de plăţi atât pentru infrastructura băncilor naţionale cât şi pentru bănci comerciale. În România, compania a dezvoltat pentru BNR sistemele ReGIS si Safir, iar pentru Transfond sistemele SENT, Plăţi Instant şi RoPay precum şi multe sisteme de conectivitate pentru o parte dintre băncile comerciale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 463 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...