Producătorii agricoli solicită autorităţilor eliminarea blocajelor din sistemul E-Transport
21 August 2023 AGERPRES
Potrivit sursei citate, produsele obţinute de membrii asociaţilor - producători de cartofi, legume, fructe şi pepeni - au fost introduse prin OPANAF nr. 12/2022 la produse cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B, deşi sunt persoane juridice care au contracte încheiate pentru ponderea majoritară a producţiei, înregistrează în sistem şi realizează factură electronică, aceasta putând fi confirmată şi verificată oricând, având fiscalizare 100%.
Cinci organizaţii agricole solicită autorităţilor eliminarea blocajelor din sistemul E-Transport, având în vedere dificultăţile cu care se confruntă producătorii în campaniile de recoltat.
"Asiguraţi-vă că platforma E-Transport este stabilă, uşor de utilizat şi capabilă să facă faţă volumului mare de date. Dificultăţile tehnice pot crea haos, pierderi şi întârzieri inutile", au transmis reprezentanţii asociaţiilor agricole într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Agriculturii, Florin Barbu, şi preşedintelui ANAF, Nicoleta-Mioara Cîrciumaru.
Potrivit sursei citate, produsele obţinute de membrii asociaţilor - producători de cartofi, legume, fructe şi pepeni - au fost introduse prin OPANAF nr. 12/2022 la produse cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B, deşi sunt persoane juridice care au contracte încheiate pentru ponderea majoritară a producţiei, înregistrează în sistem şi realizează factură electronică, aceasta putând fi confirmată şi verificată oricând, având fiscalizare 100%.
"Asiguraţi-vă că platforma E-Transport este stabilă, uşor de utilizat şi capabilă să facă faţă volumului mare de date. Dificultăţile tehnice pot crea haos, pierderi şi întârzieri inutile", au transmis reprezentanţii asociaţiilor agricole într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Agriculturii, Florin Barbu, şi preşedintelui ANAF, Nicoleta-Mioara Cîrciumaru.
Potrivit sursei citate, produsele obţinute de membrii asociaţilor - producători de cartofi, legume, fructe şi pepeni - au fost introduse prin OPANAF nr. 12/2022 la produse cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B, deşi sunt persoane juridice care au contracte încheiate pentru ponderea majoritară a producţiei, înregistrează în sistem şi realizează factură electronică, aceasta putând fi confirmată şi verificată oricând, având fiscalizare 100%.
"În campaniile de recoltat, website-ul ANAF nu face faţă volumului mare de procese, mai ales în perioadele aglomerate atunci când contabilii trebuie să încarce declaraţiile şi documentele necesare. Înregistrările fiscale periodice şi declaraţiile sunt imposibil de operat uneori deoarece platforma se blochează constant, dă erori sau nu mai este accesibilă pe perioade de câteva ore. Au fost cazuri când a durat şi 3 ore până s-a putut înregistra şi obţine codul UIT sau a dat eroare şi după 4-5 ore şi nu s-a putut emite din cauza capacităţii insuficiente de operare a website-ului", susţin reprezentanţii organizaţiilor agricole.
Aceştia afirmă că legumele, fructele, cartofii şi pepenii sunt perisabile şi mai ales în perioada de vară se degradează rapid dacă sunt ţinute câteva ore în plus şi cresc cantităţile refuzate şi neachitate de cumpărători/retaileri. Există şi diferenţe între marfa brută şi marfa netă plătită, care vor fi aflate de furnizor optimist la câteva zile după livrare, dar pentru aceasta se realizează facturi storno dacă există diferenţă între suma facturată şi suma acceptată la plată şi încasată efectiv, se menţionează în scrisoarea transmisă autorităţilor.
"Principala problemă aici este că ANAF preia sumele facturate iniţial, inclusiv la decontarea TVA, nu se calibrează cu situaţiile existente în balanţă/bilanţ şi apar diferenţe care se clarifică/rectifică foarte greu şi mult mai birocratic", se mai arată în document.
În opinia fermierilor, blocaje logistice apar în campania de recoltat cartofi, legume-fructe, când se încarcă multe camioane, dar, dacă este blocat sistemul şi nu obţin codul UIT, nu vor putea pleca până nu se deblochează sistemul. Amenzile sunt foarte mari dacă nu se respectă şi se ajunge la blocaje pe care fermierii doresc să le prevină.
O altă problemă majoră întâmpinată de membrii asociaţilor agricole este atunci când aceştia cumpără material de plantare din afara ţării, tot ei trebuie să obţină codul UIT.
"Nici o ţară europeană nu obligă firmele exportatoare să obţină această înregistrare în România, deoarece materialul de plantat (sămânţa/tuberculi) are etichetă şi paşaport, nefiind destinate consumului, iar in acest sens ar trebui eliminată obligativitatea codului UIT. Cum se justifică introducerea cartofului pentru sămânţă pe lista produselor cu risc fiscal ridicat? În ce constă acest risc când vorbim de un produs cu regim special, cu trasabilitate 100%? Toate aceste blocaje duc la necesitatea angajării unei persoane care să se ocupe special de acest lucru, resurse suplimentare, birocratizare etc.", au mai transmis asociaţiile.
Propunerile agricultorilor pentru uşurarea activităţii, atât a lor cât şi a celor de la ANAF, vizează realizarea obiectivului de control prin înregistrarea în sistem a transportului odată cu eliberarea facturii, fără a mai aştepta ca sistemul să emită cod UIT. Astfel, sistemul are timp necesar de lucru şi nu vor mai fi afectaţi dacă se blochează sau nu sistemul.
"Odată înregistrată factura, există trasabilitatea asigurată. Pentru cantităţile contractate la industrializare se poate acorda derogare, existând transparenţă 100%", au mai spus ei.
De asemenea, pentru uşurarea activităţii de înregistrare, agricultorii propun ca, într-un termen de câteva zile sau la sfârşit de săptămână, să se centralizeze şi să se transmită ANAF pachetul de facturi şi datele necesare comercializării produselor sus menţionate.
Nu în ultimul rând, reprezentanţii asociaţiilor agricole îşi exprimă speranţa că autorităţile "în al doisprezecelea ceas" vor acorda atenţie situaţiei critice în care se află şi vor lua "măsuri imediate pentru a rezolva aceste probleme în sistemul E-Transport", fiind disponibili să colaboreze şi să contribuim la identificarea soluţiilor adecvate pentru binele tuturor.
Cele cinci organizaţii agricole semnatare sunt: Federaţia Naţională Cartoful din România - FNCR, Uniunea de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sectorul Vegetal - UNCSV, Uniunea de Ramură Naţională a Cooperativelor Horticole din România - HORT INTEGRA, Asociaţia Grupurilor şi Organizaţiilor de Producători Agricoli - FRULEG-RO, Asociaţia Naţională a Cooperativelor Agroalimentare din România - COOP RO.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 5913 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





