Raport: Românii au cumpărat online de 6,3 miliarde de euro, în 2022
17 Martie 2023 Agerpres
Potrivit Eurostat, cele mai importante trei categorii de produse şi servicii comandate online, în 2022, la nivel european au fost: îmbrăcăminte şi încălţăminte (inclusiv accesorii şi articole sportive) - cu pondere de 42%; livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering (19%) şi beauty (cosmetice, wellness) - pondere de 17%.
Valoarea cumpărăturilor online, realizate în România în 2022, a fost de 6,3 miliarde de euro, în creştere uşoară faţă de anul anterior, când s-au consemnat 6,2 miliarde de euro, relevă datele celui mai nou raport întocmit de către GPeC, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) şi principalii jucători din domeniu.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online, în 2022, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), după cum arată şi statistica Eurostat.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online, în 2022, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), după cum arată şi statistica Eurostat.
În acelaşi timp, studii private realizate în 2023 indică faptul că ponderea internauţilor care ar fi comandat cel puţin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%. Dintre aceştia, 25% au cumpărat şi de la magazine online aflate pe continentul european, în creştere faţă de 21%, în 2021, arată o cercetare iSense Solutions, realizată pentru GPeC, derulată în septembrie 2022.
La nivel european, în ultimii zece ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale, de la 55% în 2012, la 75% în 2022. Cele mai importante creşteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în Estonia (+47%), Ungaria (+43%), Cehia (+41%) şi România (+41%).
Potrivit Eurostat, cele mai importante trei categorii de produse şi servicii comandate online, în 2022, la nivel european au fost: îmbrăcăminte şi încălţăminte (inclusiv accesorii şi articole sportive) - cu pondere de 42%; livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering (19%) şi beauty (cosmetice, wellness) - pondere de 17%.
Totodată, din statisticile 2Performant reiese că, în medie, românii au cheltuit, anul trecut, 70,75 de euro pentru cumpărăturile efectuate de pe desktop, comparativ cu 66,67 de euro, în 2021. În cazul tranzacţiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coşului mediu a fost de 46,48 de euro, în 2022, aproape similar cu 46,47 de euro, cu un an în urmă.
În ceea ce priveşte instrumentul utilizat pentru achiziţiile online, 76,7% din total au fost efectuate de pe telefonul mobil, în creştere de la 69,8% cât s-a înregistrat în 2021. De asemenea, traficul magazinelor online româneşti este generat în proporţie de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creştere de la 75,5%, în 2021. În cazul magazinelor online consacrate consultate de GPeC, traficul generat de telefoanele mobile depăşeşte 85%.
Şi din punct de vedere valoric, mobilul depăşeşte desktop-ul, cu o pondere de 68,3% din valoarea tranzacţiilor online în comerţul electronic românesc, în timp ce 31,7% provin de pe desktop.
Pe parcursul anului 2022, compania de cercetare de piaţă iSense Solutions a derulat o cercetare cantitativă pe un eşantion de 1.025 de respondenţi, utilizatori de Internet cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, eşantion reprezentativ la nivel urban. Din aceasta a reieşit faptul că principalele criterii în baza cărora consumatorii români aleg magazinele online de la care cumpără sunt: 81% - cel mai bun preţ; 72% - să existe modalităţi variate de livrare; 69% - uşurinţa navigării în site/user experience; 68% - timpul de livrare cât mai scurt; 66% - uşurinţa procesului de returnare a produselor.
Potrivit aceluiaşi studiu, înainte de a plasa o comandă, 54% din totalul respondenţilor caută activ păreri despre magazinul online de pe care urmează să cumpere şi spun că nu ar cumpăra deloc dacă nu ar găsi păreri ale altor clienţi despre magazin.
Ca previziuni pentru anul 2023, GPeC a identificat principalele trenduri în comerţul online românesc care ar putea ajuta magazinele online să îşi crească vânzările.
"E mai important ca oricând ca magazinele să dezvolte programe de loializare a clienţilor existenţi şi să se axeze pe a creşte gradul de recurenţă în locul achiziţiei de trafic nou, precum si încrederea în produsele şi serviciile oferite de magazinul online. De cele mai multe ori este şi economic aşa pentru că achiziţia unui client nou devine mai scumpă decât întreţinerea relaţiei cu clienţii existenţi, iar magazinele ar trebui să calculeze corect Customer Lifetime Value şi să se orienteze pe a-i ţine aproape pe clienţii care au cumpărat deja de la ele. Pentru a-şi maximiza vânzările este indicat ca, pe lângă propriul website, magazinele online să se orienteze şi către vânzarea în marketplace-uri (pot fi mai multe şi pot fi atât naţionale, cât şi internaţionale)", se precizează în raportul de specialitate.
Sursele cifrelor şi estimărilor de piaţă publicate în acest raport sunt: 2Performant, ARMO, Brand Finance, eMAG, Euromonitor, Eurostat, Global Data, GPeC, INS, iSense Solutions, McKinsey, PayU, Semrush şi Statista.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7546 / 20657 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





