Roland Berger lansează primul index de electromobilitate din România – Romanian E-mobility Index (REI)
05 Decembrie 2019
BizLawyerAvând în vedere investiția inițială, subvențiile disponibile și costurile de operare (în principal combustibil și mentenanță), autovehiculele electrice ating un cost total de exploatare mai mic după 5 ani de utilizare, la un rulaj mediu anual de 15.000 de kilometri.
• Studiul oferă o privire de ansamblu asupra factorilor determinanți pentru piața de electromobilitate din România – Cererea/ nivelul de penetrare, oferta disponibilă & serviciile de mobilitate, cadrul legislativ și infrastructura de încărcare.
• Se adresează unui spectru larg de industrii, de la energie și utilități până la retail, auto, HoReCa sau servicii financiare – Electromobilitatea este un subiect multi-sectorial relevant în multiple arii ale business-ului, atât în mediul privat, cât și în cel public.
• Indexul de electromobilitate este un indicator al gradului de dezvoltare al pieței locale de electromobilitate și valoarea acestuia a fost determinată în baza a 12 indicatori cheie – Prima ediție relevă un scor al pieței locale de electromobilitate de 31, raportată la un potențial prognozat de dezvoltare de 100 în anul 2025, iar edițiile viitoare vor monitoriza evoluția indexului
• Se adresează unui spectru larg de industrii, de la energie și utilități până la retail, auto, HoReCa sau servicii financiare – Electromobilitatea este un subiect multi-sectorial relevant în multiple arii ale business-ului, atât în mediul privat, cât și în cel public.
• Indexul de electromobilitate este un indicator al gradului de dezvoltare al pieței locale de electromobilitate și valoarea acestuia a fost determinată în baza a 12 indicatori cheie – Prima ediție relevă un scor al pieței locale de electromobilitate de 31, raportată la un potențial prognozat de dezvoltare de 100 în anul 2025, iar edițiile viitoare vor monitoriza evoluția indexului
• Studiul va fi realizat semestrial și va include analize recurente pe subiecte cheie pentru piața din România – evoluția înmatriculărilor de autovehicule electrice, comparații ale costurilor de exploatare (TCO), evoluția stațiilor de încărcare sau soluții alternative de electromobilitate.
• Pe lângă monitorizarea evoluției indexului și analiza subiectelor cheie, fiecare ediție va aborda o tema specială, de actualitate pentru perioada analizată – Tema specială a ediției curente o constituie politicile de reglementare locale; Bucureștiul încearcă să se alinieze principalelor capitale ale Europei, însă fără a introduce restricții majore pentru motoarele diesel.
Szabolcs Nemes, Partener și Managing Director al biroului Roland Berger din București, declară: "Inițiativa noastră de a lansa primul index de electromobilitate din România se bazează pe o metodologie proprie Roland Berger de evaluare a gradului de dezvoltare al sectorului într-un mod sistematic și adresează o temă de interes pentru mai multe industrii și care ne așteptăm să crească în importanță în contextul schimbării preferințelor consumatorilor, sustenabilității afacerilor și evoluțiilor tehnologice preconizate. Studiul va avea o recurență semestrială și reflectă dorința noastră de a avea un impact semnificativ în mediul de afaceri și în societate".
Dezvoltarea electromobilității presupune evoluția echilibrată a 4 factori
Roland Berger a definit o metodologie de evaluare structurată a segmentului de electromobilitate din România în baza a 4 elemente interdependente, dezvoltarea concurentă a acestora fiind esențială pentru evoluția pieței:
1. Cererea/ Nivelul de penetrare – Creșterea accelerată a numărului de autovehicule electrice înmatriculate pe plan local este rezultatul unei conștientizări îmbunătățite a publicului a beneficiilor acestora din punct de vedere economic si impact asupra mediului. În primul semestru al anului 2019 s-au înmatriculat ~640 autoturisme noi electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV), ponderea acestora în totalul auto noi înmatriculate (0.9%) fiind similară valorilor înregistrate în Italia, Spania sau Japonia.
2. Oferta & Serviciile de mobilitate disponibile – Varietatea limitată a autovehiculelor electrice disponibile spre vânzare în România este unul dintre principalii factori care pot încetini dezvoltarea pieței de electromobilitate, oferta curentă de auto electrice și hibride plug-in reprezentând doar ~10% din totalul modelelor comercializate. Pe de altă parte, segmentul soluțiilor alternative de electromobilitate a înregistrat o creștere importantă în anul 2019, atât ca număr de jucători, utilizatori și vehicule din flote, cât și ca diversitate a serviciilor disponibile.
3. Cadrul legislativ – Programul Rabla Plus este un pilon esențial al pieței de autovehicule electrice din România, subvențiile obținute prin intermediul acestuia aducând costul total de exploatare (TCO) al modelelor electrice la un nivel similar cu cele bazate pe combustie internă. Cu toate acestea, atingerea în premieră a limitei de fonduri pentru persoane fizice în sesiunea 2019 va avea ca efect limitarea achizițiilor de autovehicule electrice în perioada următoare, evidențiând dependența pieței de schema guvernamentală. La nivel municipal, inițiativele de restricționare a vehiculelor pe baza de combustie internă sunt aproape inexistente, Bucureștiul fiind primul și singurul oraș din România care va impune restricții de circulație odată cu introducerea taxei Oxigen.
4. Infrastructura de încărcare – Numărul stațiilor publice de încărcare a crescut constant în ultimele 12 luni, cu aproximativ 30%, pe semestru. Această evoluție a fost susținută cu precădere de investițiile jucătorilor privați din retail, HoReCa, real estate sau sectorul petrolier, în parteneriat cu firme specializate sau cu companiile de utilități care și-au dezvoltat expertiza în domeniu. Majoritatea stațiilor se regăsesc în principalele centre urbane ale țării, în timp ce Bucureștiul concentrează ~25% din totalul stațiilor.
Achiziționarea autovehiculelor electrice devine preferabilă din punct de vedere economic pentru durate de utilizare mai mari de 5 ani
Calculul costului total de exploatare (TCO), ce va fi realizat în fiecare ediție a studiului, evidențiază condițiile în care achiziționarea unui autovehicul electric este preferabilă din punct de vedere economic în raport cu un autovehicul pe bază de combustie internă. Având în vedere investiția inițială, subvențiile disponibile și costurile de operare (în principal combustibil și mentenanță), autovehiculele electrice ating un TCO mai mic după 5 ani de utilizare, la un rulaj mediu anual de 15.000 de kilometri.
Dragoș Fundulea, Project Manager Senior în cadrul Roland Berger, a detaliat analiza comparativă: "Principalele economii sunt rezultatul costurilor reduse cu combustibilul, care pot fi cu peste 70% mai scăzute în condițiile nivelului tehnologic actual. În contextul pieței din România, însă, subvențiile obținute prin programul Rabla Plus aduc cea mai semnificativă contribuție – fără acestea, parcursul mediu anual ar trebui să se apropie de 30.000 km pentru ca achiziția unui autovehicul electric din clasa compactă de exemplu să aibă sens din punct de vedere economic."
Conceptul clasic de "benzinărie" nu mai este de actualitate – Accesibilitatea stațiilor și ușurința de încărcare sunt esențiale
Daca argumentul economic favorizează, din ce in ce mai mult, opțiunea achiziției unui autovehicul electric, nu același lucru se poate spune despre ușurința de utilizare. Rețeaua publică de stații de încărcare va trebui să continue dezvoltarea pentru a asigura confortul și flexibilitatea încărcării pentru conducătorii auto.
Posibilitatea valorificării timpului în care autovehiculele se încarcă este un criteriu decisiv din perspectiva utilizatorilor, motiv pentru care sectoarele retail și HoReCa sunt lideri considerând numărul de stații de încărcare instalate. Viteza de încărcare este, de asemenea, un factor cheie, stațiile de încărcare cu putere mai mare de 22 kW (încărcare rapidă) având ponderea cea mai mare în rândul benzinăriilor, ce țintesc să se apropie de combustibilii clasici din perspectiva timpului de încărcare.
În opinia lui Szabolcs Nemes, Partener și Managing Director al biroului Roland Berger din București, instalarea infrastructurii de încărcare poate oferi un avantaj competitiv jucătorilor dintr-o paletă largă de industrii: "Electromobilitatea va deveni în scurt timp un subiect de importanță strategică și pentru industriile aflate în afara sferelor de transport și energie. Jucătorii din retail, HoReCa sau real estate vor avea un nou instrument prin care vor putea atrage potențiali clienți, însă va trebui identificat acel echilibru între nivelul și gradualitatea investițiilor și potențialele beneficii. Dimensiunile importante în această analiză sunt: costul echipamentelor, viteza oferita, modul de operare și taxare, adeziunea la rețele mature sau interfața cu clienții."
Orașele din România încearcă să se alinieze la direcțiile europene – Implicațiile taxei Oxigen din capitală
Introducerea taxei Oxigen în București începând cu anul 2020 va marca implementarea primei inițiative de restricționare a accesului autovehiculelor pe bază de combustie internă în municipalitățile din România. Măsura vine ca urmare a gradului de poluare accentuat din capitală, inițiative de tipul acesta fiind utilizate la scară largă în Europa de Vest.
Deși se așteaptă ca taxa să aibă efecte pozitive asupra calității aerului, beneficiile acesteia vor fi limitate de o serie de aspecte precum:
→ Absența unor ținte clare, asumate, pentru valorile care determină calitatea aerului
→ Lipsa diferențierii restricțiilor între autovehiculele pe benzină și autovehiculele diesel, cele din urmă având emisii semnificativ mai mari la nivele de poluare Euro similare
→ Lipsa unei strategii integrate de promovare a mobilității "verzi" și reducere a poluării, care să includă susținerea serviciilor alternative de electromobilitate
Studiul este disponibil aici.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 16769 / 18221 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...