ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Roland Berger EV Charging Index: În România, în medie, sunt 13,7 mașini electrificate pentru un punct de încărcare

19 Septembrie 2023   |   BizLawyer

Numărul de vehicule electrice și hibride crește rapid în România. În 2022, acestea au avut o pondere de 13% în 2022, un nivel apropiat de cota înregistrată la nivel global de 16%.

 
 
• România a coborât 6 locuri în cea de-a 4-a ediție a studiului "EV Charging Index" realizat de Roland Berger, până pe locul 25, cu 39 de puncte din 100. În ediția anterioară, realizată în vara anului 2022, țara noastră ocupa locul 19, cu un total de 40 de puncte.
• Mobilitatea electrică a atins un nivel record, atât la nivel internațional, cât și în România. Numărul de vehicule electrice și hibride crește rapid pe plan local – ponderea acestora în total vânzări de mașini noi a atins 13% în 2022, aproape de ponderea înregistrata la nivel global de 16%.
• Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice trebuie să accelereze ritmul de expansiune, concentrându-se în special pe stațiile de încărcare rapidă și ultra-rapidă, pentru a ține pasul cu dezvoltarea parcului de mașini electrice și hibride. În România, numărul mediu de mașini pe punct de încărcare este de 13,7, un raport marginal mai bun comparativ cu media globală de 15,9; anxietatea privind distanța parcursa („range anxiety”) este însă la un nivel mult mai ridicat în România decât în celelalte țări din Uniunea Europeană.

• Satisfacția generală a clienților este în creștere – În Romania, 75% dintre proprietarii de vehicule electrice intervievați declară că sunt mulțumiți de experiența generală de încărcare. 84% dintre ei consideră că încărcarea la stațiile publice a devenit mai ușoară în ultimele 6 luni.
• Viteza de încărcare rămâne un punct sensibil, doar 51% dintre respondenții din România au declarat că sunt mulțumiți de viteza de încărcare la stațiile publice.


România a coborât 6 locuri, până pe poziția 25, cu 39 de puncte din maximum de 100, în cea de-a 4-a ediție a studiului "EV Charging Index", realizat de compania de consultantă strategică Roland Berger. Studiul analizează tendințele în sectorul electromobilității, acoperă 30 de piețe din cinci regiuni și se bazează pe 31 de indicatori, fiind rezultatul interviurilor cu experți din industrie, analizei celor mai recente date și unui sondaj de piață la care au participat peste 16.000 de persoane din toate țările analizate.

În ediția anterioară, realizată în vara anului 2022, țara noastră ocupa locul 19, cu un total de 40 de puncte.

La vârful clasamentului se află China, cu un total de 82 de puncte, urmată de Germania (74), Statele Unite ale Americii (73), Olanda (69) și Norvegia (65). Aproape toate cele 30 de țări incluse în clasament au înregistrat o creștere a indicelui comparativ cu ediția anterioară. Mai multe evenimente recente de pe piața e-mobilității au contribuit la această evoluție, atât pe plan local, cât și internațional.

Mobilitatea electrică a ajuns la un nivel record, atât pe plan global cât și în România

Numărul de vehicule electrice și hibride crește rapid în România. În 2022, acestea au avut o pondere de 13% în 2022, un nivel apropiat de cota înregistrată la nivel global de 16%. “Evoluția favorabila de pe piața locală s-a datorat in mare măsura programului Rabla Plus – România oferă in prezent unele dintre cele mai generoase stimulente pentru achiziția de mașini electrice”, a declarat Dragoș Fundulea, Principal, e-mobility expert, Roland Berger România.

Raportul evidențiază și la nivel global o accelerare a fenomenului mobilității electrice: în anul 2022 s-a înregistrat cel mai mare număr de mașini electrice vândute la nivel mondial, în ciuda fluctuațiilor prețurilor energiei în unele piețe. Norvegia a avut cea mai bună performanță anul trecut. Cota de piața a vehiculelor electrice și hibride în total autovehicule noi a fost de 87% în 2022, conform datelor studiului. Pe locul doi se afla Suedia, unde vehiculele electrice și hibride au atins o cota de piața de 60%. Podiumul este completat de Olanda și Germania, unde cota de piața a acestor autovehicule se apropie de 40%.

In termeni absoluți, cele mai multe mașini electrice și hibride au fost vândute în China, peste 5,9 milioane în 2022. Consumatorii chinezi pot in prezent sa aleagă din peste 300 de modele de vehicule electrice sau hibride, și se estimează că diversitatea acestora va creste și mai mult în perioada următoare.

Privind în viitor, se estimează că în 2030 peste jumătate din totalul mașinilor vândute la nivel global vor fi vehicule electrice sau hibride.

Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice trebuie să accelereze ritmul de expansiune

Creșterea recentă a vânzărilor de mașini electrice și hibride a stimulat piața stațiilor de încărcare pentru acest tip de vehicule. Rețelele publice de încărcare s-au extins rapid în ultima perioadă, paralel cu implementarea tehnologiei de încărcare (ultra) rapidă. Conform rezultatelor studiului Roland Berger, combinația celor două a făcut ca încărcarea vehiculelor electrice la stațiile publice de încărcare să fie mult mai convenabilă în 2022 decât înainte.

"La finalul anului 2022, în România aveam 13,7 vehicule per punct de încărcare, un raport marginal mai bun comparativ cu media globală de 15,9. Pe de altă parte, anul trecut, numărul stațiilor de încărcare a crescut în România cu doar 5%, față de 21% pe plan global și 158% față de cele mai dezvoltate trei țări din punct de vedere al infrastructurii electromobilității", notează Szabolcs Nemes, Managing Partner Roland Berger România.

"Anxietatea privind distanța parcursă ("range anxiety") este la un nivel mult mai ridicat în România decât în celelalte țări din Uniunea Europeană. Faptul că avem o penetrare relativ mare a stațiilor de încărcare rapidă și ultrarapidă este încurajator, însă numărul lor absolut este încă la un nivel scăzut. Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice trebuie să accelereze ritmul de expansiune, cu accent în special pe stațiile de încărcare rapidă și ultrarapidă, pentru a ține pasul cu dezvoltarea parcului de mașini electrice și hibride", a mai declarat Szabolcs Nemes.

România s-a angajat, prin Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR), să tripleze numărul actual de stații de încărcare, pana in 2026. Dacă tendința actuală de a instala predominant stații de încărcare rapidă și ultrarapidă continuă, aceasta va oferi un impuls major pieței locale de vehicule electrice.

Satisfacția generală a clienților este în creștere, însă viteza de încărcare rămâne o preocupare

Conform studiului Roland Berger, în România, trei sferturi dintre proprietarii de vehicule electrice intervievați au declarat că sunt mulțumiți de experiența generală de încărcare, iar 84% dintre ei consideră că încărcarea la stațiile publice a devenit mai ușoară în ultimele 6 luni. Aceste valori sunt în linie cu media globală, dar sub media celor mai dezvoltate țări.

Viteza de încărcare rămâne o preocupare: doar 51% dintre respondenți sunt mulțumiți de viteza de încărcare la stațiile publice, o pondere ușor mai scăzută decât media globală de 56%. "Ne așteptăm la o îmbunătățire semnificativă pe acest subiect, deoarece instalarea stațiilor rapide și ultrarapide a câștigat avânt în ultima perioadă. De asemenea, anumite aspecte legate de utilizarea stațiilor de încărcare ar putea fi îmbunătățite, cum ar fi, de exemplu, vizualizarea în timp real a disponibilității acestora sau aspecte care țin de plată. Însă pe măsură ce profesionalismul operatorilor stațiilor de încărcare se îmbunătățește, ne așteptăm ca experiența clienților și satisfacția generală să continue să crească," declară Dragoș Fundulea.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5368 / 20146
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Clifford Chance a asistat Green Factory la finalizarea achiziției Eisberg de la compania elvețiană Bell Food Group | Nadia Badea (Partener): Tranzacțiile transfrontaliere reprezintă o tendință în creștere în peisajul actual de fuziuni și achiziții
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...