ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Jumătate dintre angajaţii români au fost contactaţi în vacanţă pentru a rezolva situaţii care apar la birou (studiu)

19 Septembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, în jur de 79% dintre români au avut concediu anul acesta, iar din restul de 21% care nu avut concediu aproximativ 8% intenţionează să aibă vacanţă în următoarele trei luni.

 
 
Jumătate dintre angajaţii români spun că au fost contactaţi în vacanţă de către colegi şi manageri pentru a rezolva situaţii care apar la birou, o treime îşi iau laptopul în vacanţă, iar aproximativ 60% îşi verifică e-mailul de serviciu în concediu, arată un studiu realizat de o platformă pentru angajaţi.

Potrivit sursei citate, în jur de 79% dintre români au avut concediu anul acesta, iar din restul de 21% care nu avut concediu aproximativ 8% intenţionează să aibă vacanţă în următoarele trei luni.

Procentele celor care au avut vacanţă în acest an sunt similare şi la nivel regional, ele variind între 75% (Republica Moldova) şi 83% (Ungaria).

"În ceea ce priveşte durata concediului, 24% dintre angajaţii români şi-au luat liber anul acesta între 5-9 zile lucrătoare, 19% mai puţin de cinci zile lucrătoare, 17% au solicitat concediu pentru zece zile lucrătoare, iar 7% pentru 15 zile lucrătoare. Concediul pentru 5-9 zile lucrătoare a fost cel mai solicitat în România şi Bulgaria, în Moldova cei mai mulţi angajaţi şi-au luat liber 15 zile lucrătoare (31% dintre respondenţi), iar în Grecia şi Ungaria cei mai mulţi salariaţi au optat pentru mai puţin de 5 zile lucrătoare (22% în Grecia şi 24% în Ungaria)", susţin reprezentanţii Undelucram.ro.


Cercetarea mai arată că 65% dintre angajaţii români spun că au reuşit să se relaxeze şi să se deconecteze în vacanţă de la sarcinile de serviciu. Procentele sunt similare la nivel regional, cei mai mulţi angajaţi care au reuşit să se relaxeze în vacanţă fiind cei din Ungaria (71%).

Aproximativ 40% dintre salariaţii români spun că ultima vacanţă în care nu au lucrat a fost anul acesta, iar 23% afirmă că nu au lucrat niciodată în vacanţă. Pe de altă parte, 16% dintre angajaţi spun că ultima vacanţă în care nu au muncit a fost în urmă cu 2-5 ani, 8% în urmă cu mai mult de 5 ani, iar 11% spun că au lucrat mereu în concediu.

Comparativ, la nivelul regiunii, angajaţii moldoveni sunt cei care lucrează cel mai mult în vacanţă - 22% dintre aceştia au lucrat în toate concediile de până acum. Pe de altă parte, grecii sunt cei care reuşesc în cea mai mică proporţie să se relaxe în vacanţă - doar 32% dintre aceştia spun că reuşesc să uite de muncă în concediu.

Aproximativ 40% dintre angajaţii din România au afirmat că au fost contactaţi în vacanţă de colegi şi manageri pentru a rezolva diferite sarcini de serviciu şi au încercat să le rezolve. Circa 10% spun că au fost contactaţi, dar au explicat că nu lucrează în vacanţă.

La nivel regional, angajaţii din Republica Moldova sunt cei care sunt cel mai des contactaţi în vacanţă pentru a rezolva sarcini de serviciu şi care rezolvă ce li se solicită - 56% dintre salariaţii moldoveni fac acest lucru.

Potrivit studiului, 61% dintre angajaţii români îşi verifică e-mailul de serviciu în vacanţă. Cel mai mic procent al angajaţilor care îşi verifică e-mailul de serviciu în concediu este în Bulgaria (52%), la polul opus fiind Republica Moldova cu 72% dintre salariaţi care îşi citesc e-mailul de la job în vacanţă.

Totodată, 31% dintre angajaţii din România pleacă cu laptopul în vacanţă pentru a fi siguri că pot rezolva eventuale situaţii care apar la locul de muncă. Procentul este de 53% în Republica Moldova, 46% în Grecia, 36% în Ungaria şi 31% în Bulgaria.

În jur de 34% dintre români sunt deranjaţi să lucreze în vacanţă chiar dacă se întâmplă rar, în timp ce 38% nu sunt deranjaţi dacă se întâmplă ocazional. Aproximativ 18% sunt deranjaţi pentru că lucrul în vacanţă a devenit o practică în cadrul companiilor în care lucrează.

În ceea ce priveşte obiceiul de a lucra în vacanţă, 41% dintre angajaţii români afirmă că problema s-a remediat după ce au vorbit cu managerul lor, iar 29% au de gând să discute despre acest subiect.

Circa 13% dintre angajaţii părinţi din România au lucrat cu copiii de acasă şi nici nu au plecat în vacanţă. Aproximativ 57% dintre părinţii români spun că în timpul vacanţei de vară a copiilor au lucrat cu aceştia de acasă şi au mers împreună în concediu. În jur de 23% spun au trimis copiii la after school timp de câteva săptămâni, iar în restul săptămânilor copiii au fost implicaţi în alte activităţi (de exemplu, au mers la bunici, tabere urbane, vacanţa întregii familii). În Republica Moldova este cel mai mare procent al angajaţilor părinţi care au lucrat cu copiii de acasă şi nici nu au reuşit să plece în vacanţă - 25% dintre respondenţi.

În privinţa gestionării timpului copiilor pe perioada şcolii, 30% dintre angajaţii părinţi din România spun că vor lucra cu copiii de acasă, 41% dintre ei apelează la rude, iar 33% au ales institutii de tip after-school sau şcoală privată. Republica Moldova se evidenţiază cu cel mai mare procent care primeşte ajutor de la rude, iar în Bulgaria este cel mai mare procent al părinţilor care duc copiii la un after-school - 40%.

Sondajul a fost realizat în perioada 1- 8 septembrie anul acesta şi au răspuns 11.410 angajaţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani din România, Republica Moldova, Bulgaria, Grecia şi Ungaria. Dintre cei 11.410 respondenţi, 6.082 sunt şi părinţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3444 / 18221
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...