România, singura piaţă auto din Europa unde vânzările au scăzut în primul semestru al acestui an
16 Iulie 2021 Agerpres
Potrivit sursei citate, 6,48 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie-iunie 2021 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 27,1% comparativ cu 5,1 milioane de unităţi în aceeaşi perioadă din 2020.
Înmatriculările de autoturisme în Europa au crescut puternic în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă România este singura ţară unde vânzările de automobile au scăzut comparativ cu prima jumătate a anului trecut, arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Potrivit sursei citate, 6,48 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie-iunie 2021 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 27,1% comparativ cu 5,1 milioane de unităţi în aceeaşi perioadă din 2020.
ACEA subliniază că multe pieţe auto din UE au înregistrat creşteri procentuale de două cifre. De exemplu, piaţa auto din Italia a înregistrat un avans de 51,4%. Alte pieţe importante, precum Spania (34,4%), Franţa (28,9%) şi Germania (14,9%), au înregistrat şi ele câştiguri puternice comparativ cu primul semestru al anului trecut.
În schimb, piaţa auto din România a înregistrat o contracţie de 4,9% în primul semestru al acestui an, fiind înmatriculate doar 47.169 de autoturisme.
În ceea ce priveşte datele pentru luna iunie 2021, înmatriculările de autoturisme în Europa au crescut cu 13,3% în ritm anual până la 1,282 milioane unităţi. În acest caz, piaţa auto din România a înregistrat un avans peste media din Europa, 16,7%, fiind înmatriculate 11.853 de automobile.
În ceea ce priveşte marii producători auto, în luna iunie, majoritatea producătorilor auto generalişti au înregistrat creşteri solide, în frunte cu Hyundai (47,2%), urmat de Toyota (36,1%), Volkswagen (22,5%), BMW (16,1%) şi Stellantis (10,3%). În schimb, vânzările grupului Renault au scăzut cu 17,9%. În interiorul grupului Renault, vânzările de autoturisme marca Dacia au scăzut cu 5,6%, un număr de 42.438 de unităţi fiind înmatriculate în luna iunie în Europa. În consecinţă, cota de piaţă a Dacia a scăzut de la 4,7% în luna iunie a anului trecut până la 4% în luna iunie 2021.
Cu toate acestea, în primul semestru al acestui an înmatriculările de autoturisme marca Dacia în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia) au crescut cu 16,5% în ritm anual până la 181.528 de unităţi.
În ceea ce priveşte România, datele publicate anterior de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), arată că peste 14.000 de autovehicule noi au fost înmatriculate în România în luna iunie a acestui an, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Conform statisticii oficiale, din totalul celor 14.080 de unităţi înregistrate la nivel naţional (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), 11.853 au fost autoturisme noi, a căror creştere faţă de luna iunie din anul anterior este de 16,7%.
Cu toate acestea, pe ansamblul primelor şase luni ale anului în curs, autoturismele noi consemnează o scădere generală de 3,9%. Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu cele 199.555 unităţi înmatriculate în perioada ianuarie - iunie 2021, înregistrează un salt de 10% comparativ cu intervalul similar din 2020.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 14473 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





