
Românii nu mai vor freelancing şi joburi part-time; joburile full time strâng 86% dintre aplicări (platformă de recrutare)
20 Aprilie 2021
Agerpres"Una dintre schimbările importante care au apărut în ultimul an pe piaţa muncii şi care au marcat puternic comportamentul candidaţilor şi angajaţilor deopotrivă a fost creşterea exponenţială a interesului pentru joburile full time din companiile mari", arată eJobs.
Candidaţii români nu mai vor freelancing şi joburi part time, astfel că 86% dintre aplicările din acest an sunt pentru joburi full-time, potrivit datelor publicate de o platformă de recrutare.
"Una dintre schimbările importante care au apărut în ultimul an pe piaţa muncii şi care au marcat puternic comportamentul candidaţilor şi angajaţilor deopotrivă a fost creşterea exponenţială a interesului pentru joburile full time din companiile mari", arată eJobs.
Potrivit unui sondaj realizat la începutul anului de eJobs în rândul candidaţilor, se înregistrează cel mai scăzut nivel al ultimilor ani în ceea ce priveşte intenţia de a pleca la muncă în străinătate sau de a lucra pe cont propriu, fie ca freelancer ori ca antreprenor.
În plus, datele aferente primului trimestru din 2021 confirmă această tendinţă - doar 0,3% din totalul aplicărilor au fost făcute pentru joburile în sistem freelancing sau project based, 11,5% au mers către joburile part time, iar 86,7% au vizat joburile full time.
"Până la începutul lui 2020, tinerii, în special, erau foarte atraşi de ideea de freelancing şi de libertatea care vine odată cu acest stil de lucru. Marketingul, media, contabilitatea ori IT-ul erau domenii predilecte pentru freelancing, însă de mai bine de un an lucrurile arată complet diferit. Cele mai căutate sunt joburile care promit stabilitate şi oportunităţi de creştere pe termen lung. În ceea ce-i priveşte pe candidaţi, asta se traduce printr-un interes din ce în ce mai firav faţă de ideea de freelancing, iar în privinţa angajaţilor printr-o scădere uriaşă a ratei de fluctuaţie din companii", a afirmat Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Reprezentanţii platformei de recrutare susţin că există, totodată, un tipar care se conturează din ce în ce mai clar şi în comportamentul de aplicare pentru locurile de muncă full time.
Astfel, candidaţii se uită mai degrabă spre acele poziţii deschise în companii multinaţionale din domenii care au rezistat în faţa provocărilor economice din ultimul an, precum retail, IT, banking sau farma şi se orientează ca opţiune secundară spre start-up-uri sau companii antreprenoriale.
"Această prudenţă excesivă este cumva de înţeles după răsturnarea pe care a suferit-o piaţa muncii şi o vedem nu doar la candidaţii cu experienţă, cât şi la cei tineri sau foarte tineri, care erau dornici până nu demult să experimenteze şi puneau mare preţ pe flexibilitate. Foarte probabil ca acest comportament să se manifeste chiar şi după ce piaţa muncii îşi va fi revenit complet. Printre argumentele pe care candidaţii le aduc în favoarea joburilor full time se numără siguranţa unui venit lunar, existenţa unui plan de carieră cu oportunităţi de creştere într-un orizont de timp bine definit sau un sentiment mai clar de apartenenţă la o echipă", a menţionat Bogdan Badea.
În prezent, peste 24.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro. Pentru acestea sunt înregistrate, lunar, între 1,3 şi 1,5 milioane de aplicări.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro le oferă clienţilor săi cea mai relevantă bază de candidaţi, pe care o pune la dispoziţie prin metode eficiente, utilizând canale de media personale şi cunoştinţe avansate de Performance Marketing şi campanii de Employer Branding, precum şi tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Mai mult de 2 milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile platformei eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14560 / 19590 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...