ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şase din zece companii vor să investească mai mult în 2024, în contextul schimbărilor climatice (EY)

04 Iulie 2023   |   Agerpres

În medie, respondenţii spun că de 2,8 ori mai multe dintre iniţiativele organizaţiei lor privind schimbările climatice vor avea un impact financiar pozitiv, decât unul negativ (39% faţă de 14%).

 
 
Şase din zece companii intenţionează să investească mai mult anul viitor pentru a aborda schimbările climatice, comparativ cu anul acesta, iar 25% dintre ele intenţionează să aloce semnificativ mai multe fonduri, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă.

"Investiţiile alocate schimbărilor climatice generează mai multă valoare decât se aşteptau companiile, pe mai multe planuri. Acest lucru se întâmplă în ciuda îngrijorărilor că iniţiativele pentru schimbări climatice vor avea un impact negativ asupra performanţei financiare (37%) sau vor reduce capacitatea companiei de a face faţă competiţiei pe termen scurt (19%)", susţin autorii studiului EY 2023 CESA Sustainable Value.

În medie, respondenţii spun că de 2,8 ori mai multe dintre iniţiativele organizaţiei lor privind schimbările climatice vor avea un impact financiar pozitiv, decât unul negativ (39% faţă de 14%).

"Companiile sunt de 0,5 ori mai predispuse să prioritizeze valoarea financiară faţă de obiectivele globale legate de planetă atunci când evaluează o iniţiativă. Studiul arată că impactul iniţiativelor climatice pe mai multe tipuri de valoare poate fi benefic atât pentru companii, cât şi pentru societate şi planetă", se mai precizează în raport.

Astfel, planificarea sustenabilităţii pe termen lung facilitează menţinerea bunei evoluţii a companiilor sau identificarea unor noi oportunităţi de a crea valoare.

Sondajul arată că acele companii care sunt mai active în ceea ce priveşte acţiunile de combatere a schimbărilor climatice beneficiază de o performanţă financiară mai bună decât cea preconizată.

Conform sondajului, luarea unor măsuri pentru reducerea emisiilor şi investiţiile în iniţiative care abordează schimbările climatice pot chiar accelera performanţa financiară.

"Acesta este un mesaj puternic pentru acele organizaţii care încă ezită să ia măsuri decisive pentru a-şi reduce emisiile de gaze cu efect de seră şi pentru a preveni potenţialele consecinţe ale schimbărilor climatice asupra activităţii lor. Înţelegerea şi abordarea cerinţelor de reglementare emergente şi a aşteptărilor clienţilor, precum şi optimizarea costurilor de operare prin eficienţa energetică şi a resurselor, minimizarea deşeurilor şi reformularea produselor, deblochează noi oportunităţi în piaţă şi cresc vânzările şi veniturile, ceea ce, în cele din urmă, duce la o performanţă financiară mai bună. Acest sondaj confirmă faptul că acţiunea în domeniul climei nu este doar o chestiune de gestionare adecvată a riscurilor, ci este, de asemenea, şi poate chiar mai important, o oportunitate care creează valoare pe termen mediu şi lung şi sporeşte rezilienţa unei companii", a afirmat Massimo Bettanin, partener Schimbări Climatice şi Sustenabilitate, EY România.

România are mari şanse de a devansa celelalte ţări din regiunea CESA (regiunea Europei Centrale, de Est şi de Sud-Est şi regiunea Asiei Centrale) în ceea ce priveşte adoptarea diverselor acţiuni pentru schimbările climatice în mai multe domenii, în special în privinţa acţiunilor legate de furnizori şi terţi prin parteneriate, fuziuni şi achiziţii şi dezinvestiţii, susţin autorii studiului EY CESA Sustainable Value Study, care pentru România are la bază un sondaj realizat cu 52 de Chief Sustainability Officers (CSO).

Conform sursei citate, investiţiile în iniţiative privind schimbările climatice variază pentru fiecare ţară CESA, deciziile fiind motivate de diferiţi factori.

Astfel, Polonia are cel mai scurt termen pentru a deveni carbon-negativă, iar România are cel mai scurt termen pentru reducerea emisiilor şi cel mai mic obiectiv de reducere pentru a atinge zero emisii nete.

De asemenea, este mai probabil ca Polonia să prioritizeze valoarea oferită clienţilor, în timp ce agenda României privind schimbările climatice este modelată atât de valorile angajaţilor, cât şi de obiectivele climatice stabilite la nivel global.

În comparaţie cu alte ţări din CESA, respondenţii din România consideră că este mai uşor să măsoare progresele înregistrate în agenda privind schimbările climatice comparativ cu măsurarea altor rezultate importante pentru companii. Cu toate acestea, România trebuie să îmbunătăţească în continuare colaborarea între managementul executiv şi board cu privire la agenda de schimbări climatice.

La nivel CESA, 92% dintre companiile intervievate şi-au luat un angajament public privind schimbările climatice până în 2030. În medie, acestea plănuiesc să reducă emisiile cu 33%, dar până în prezent au redus emisiile cu doar 19%.

"Lumea are nevoie de o reducere de 45% până în 2030 pentru a menţine obiectivul de limitare a încălzirii globale sub 1,5°C. Cele mai multe angajamente sunt insuficiente - doar 27% dintre acestea intenţionează să reducă emisiile cu 45% sau mai mult şi doar 38% şi-au asumat un angajament până în 2030. Doar 29% dintre respondenţi s-au angajat să aibă emisii de carbon negative, iar 15% s-au angajat să atingă net zero", arată studiul.

Un alt aspect confirmat de studiu este faptul că investiţiile companiilor în domeniul climei se transformă în beneficiu financiar. Patru din zece companii respondente au obţinut o valoare financiară mai mare decât se aşteptau.

Organizaţiile care întreprind mai puţine acţiuni în domeniul climatic se luptă mai mult cu execuţia, în timp ce organizaţiile care sunt mai active din acest punct de vedere trebuie să îmbunătăţească coordonarea şi colaborarea internă. Oportunităţile cheie pentru a face progrese semnificative în ceea ce priveşte schimbările climatice includ parteneriate mai extinse şi investiţii în resursa umană.

EY are peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova şi oferă servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.

Studiul EY 2023 CESA Sustainable Value a fost elaborat pentru a înţelege ce acţiuni întreprind companiile pentru a aborda schimbările climatice, ce valoare aşteaptă şi primesc de pe urma acestor acţiuni şi care sunt barierele în calea unor acţiuni mai ample.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5277 / 19422
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...