
Scădere de 10,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi în România, în ianuarie; diminuare de 28,4% la autoturismele electrice (asociaţie)
11 Februarie 2025
AgerpresAutoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o scădere de 10,4%, în prima lună a acestui an, faţă de ianuarie 2024, în timp ce pe segmentul autoturismelor full electrice s-a raportat o diminuare de 28,4%, respectiv o cotă de piaţă de 9,8%, reiese din datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
În funcţie de segmentarea pe clase, există o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%) şi SUV (-7,2%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 46,6%, în scădere cu 7,2% faţă de ianuarie 2025, urmat de Clasa C - cu o cotă de 27,3% (-2,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 15% (+8,2%).
Totodată, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere timidă, de 0,1%, până la o pondere de 59,5% în total. În acelaşi timp, autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel au înregistrat o scădere de 39% şi deţin o cotă de 9,8%.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţineau, în prima lună a anului 2025, o cotă de piaţă de 30,5%, care depăşeşte cu 20,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, aceasta din urmă categorie incluzând şi motorizările mild hybrid diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
În topul primelor trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 625 de unităţi şi o creştere de 11,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane (105 unităţi, +114,3%) şi Tesla Model 3 (cu 90 de unităţi).
De asemenea, în cazul autoturismelor Plug-in, clasamentul este condus de Volkswagen Golf - cu 51 de unităţi şi o creştere de 1.175%, urmat de Ford Kuga - cu 43 de unităţi (-37,7%) şi Mercedes Benz GLC (42 de unităţi).
Categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, are pe primul loc Dacia Duster, cu 394 de unităţi, apoi Toyota Yaris Cross (204 unităţi, +78,9%) şi Toyota Corolla (204 unităţi).
Conform datelor oficiale, în ianuarie 2025, vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat o scădere de 33,6% a înmatriculărilor, raportat la ianuarie 2024, dintre care vehiculele comerciale uşoare fără minibus o scădere de 33,8%.
În această marjă, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în prima lună a anului în curs, un volum de 231 de unităţi, comparativ cu 73 de unităţi, în ianuarie 2024.
Nu în ultimul rând, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi bus s-au diminuat cu 32,7%, din care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele, au înregistrat un recul 26,7%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1328 / 19774 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...