Scădere de 10,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi în România, în ianuarie; diminuare de 28,4% la autoturismele electrice (asociaţie)
11 Februarie 2025 Agerpres
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o scădere de 10,4%, în prima lună a acestui an, faţă de ianuarie 2024, în timp ce pe segmentul autoturismelor full electrice s-a raportat o diminuare de 28,4%, respectiv o cotă de piaţă de 9,8%, reiese din datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
În funcţie de segmentarea pe clase, există o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%) şi SUV (-7,2%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 46,6%, în scădere cu 7,2% faţă de ianuarie 2025, urmat de Clasa C - cu o cotă de 27,3% (-2,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 15% (+8,2%).
Totodată, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere timidă, de 0,1%, până la o pondere de 59,5% în total. În acelaşi timp, autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel au înregistrat o scădere de 39% şi deţin o cotă de 9,8%.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţineau, în prima lună a anului 2025, o cotă de piaţă de 30,5%, care depăşeşte cu 20,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, aceasta din urmă categorie incluzând şi motorizările mild hybrid diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
În topul primelor trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 625 de unităţi şi o creştere de 11,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane (105 unităţi, +114,3%) şi Tesla Model 3 (cu 90 de unităţi).
De asemenea, în cazul autoturismelor Plug-in, clasamentul este condus de Volkswagen Golf - cu 51 de unităţi şi o creştere de 1.175%, urmat de Ford Kuga - cu 43 de unităţi (-37,7%) şi Mercedes Benz GLC (42 de unităţi).
Categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, are pe primul loc Dacia Duster, cu 394 de unităţi, apoi Toyota Yaris Cross (204 unităţi, +78,9%) şi Toyota Corolla (204 unităţi).
Conform datelor oficiale, în ianuarie 2025, vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat o scădere de 33,6% a înmatriculărilor, raportat la ianuarie 2024, dintre care vehiculele comerciale uşoare fără minibus o scădere de 33,8%.
În această marjă, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în prima lună a anului în curs, un volum de 231 de unităţi, comparativ cu 73 de unităţi, în ianuarie 2024.
Nu în ultimul rând, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi bus s-au diminuat cu 32,7%, din care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele, au înregistrat un recul 26,7%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2227 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





