Serviciul Vamal al SUA va trimite un consultant în Portul Constanţa
28 Noiembrie 2023
AGERPRESO delegaţie a Autorităţii Vamale Române va participa, în Statele Unite ale Americii, în cadrul Programului Internaţional de Vizite (IVP), la operaţiunile CBP pentru a face schimb de experienţă şi a afla metodele de lucru folosite de CBP pentru un control mai bun asupra mărfurilor şi persoanelor care intră în SUA.
Autoritatea Vamală Română a anunţat, marţi, că va beneficia, în Portul Constanţa, începând cu 2024, de sprijinul unui reprezentat al Serviciului Vamal şi de Protecţie a Frontierelor al Statelor Unite ale Americii (CBP) în domeniul analizei de risc şi controlului vamal.
Preşedintele Autorităţii Vamale Române, Ion Cupă, a avut, luni, o întrevedere cu reprezentanţii CBP, mediată de către Biroul Regional al Agenţiei pentru Reducerea Ameninţărilor din domeniul Apărării din cadrul Ambasadei SUA.
"Discuţiile s-au axat pe coordonarea proiectelor viitoare (2023-2026) privind schimbul reciproc de bune practici şi sporirea măsurilor de siguranţă în domeniul operaţiunilor vamale. Preşedintele AVR, Ion Cupă, a subliniat faptul că Autoritatea Vamală Română apreciază contribuţia CBP la crearea unei relaţii constructive şi a unor condiţii îmbunătăţite pentru control vamal în frontieră. Cupă şi-a manifestat deschiderea pentru consolidarea colaborării, exprimându-şi încrederea că sprijinul unui expert pe analiză de risc şi control vamal va fi foarte benefic pentru activitatea din Portul Constanţa", se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Vamale.
Preşedintele Autorităţii Vamale Române, Ion Cupă, a avut, luni, o întrevedere cu reprezentanţii CBP, mediată de către Biroul Regional al Agenţiei pentru Reducerea Ameninţărilor din domeniul Apărării din cadrul Ambasadei SUA.
"Discuţiile s-au axat pe coordonarea proiectelor viitoare (2023-2026) privind schimbul reciproc de bune practici şi sporirea măsurilor de siguranţă în domeniul operaţiunilor vamale. Preşedintele AVR, Ion Cupă, a subliniat faptul că Autoritatea Vamală Română apreciază contribuţia CBP la crearea unei relaţii constructive şi a unor condiţii îmbunătăţite pentru control vamal în frontieră. Cupă şi-a manifestat deschiderea pentru consolidarea colaborării, exprimându-şi încrederea că sprijinul unui expert pe analiză de risc şi control vamal va fi foarte benefic pentru activitatea din Portul Constanţa", se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Vamale.
Conform sursei citate, partea americană a reafirmat ideea că securitatea schimburilor comerciale la nivel mondial şi facilitarea comerţului trebuie să fie o prioritate pentru toate agenţiile care asigură securitatea frontierelor.
"Experţii au oferit o prezentare a Programului de schimb electronic de date privind mărfurile străine, un program global de control al mărfurilor, care este totodată un instrument de verificare globală a încărcăturilor ce oferă acces la datele despre mărfuri deţinute de Statele Unite ale Americii", a precizat sursa citată.
O delegaţie a Autorităţii Vamale Române va participa, în Statele Unite ale Americii, în cadrul Programului Internaţional de Vizite (IVP), la operaţiunile CBP pentru a face schimb de experienţă şi a afla metodele de lucru folosite de CBP pentru un control mai bun asupra mărfurilor şi persoanelor care intră în SUA.
* Portul Constanţa este principala poartă de intrare şi de ieşire a mărfurilor în şi din România. Anul trecut, autorităţile portuare au raportat un volum de trafic record de 75,550 milioane de tone faţă de 67,483 milioane de tone anul precedent, anul 2022 însemnând cel mai mare volum de trafic operat de Portul Constanţa în istoria sa.
În cadrul unei cooperări determinate de recentele evenimente mondiale şi de suprapunerea misiunilor în regiunile balcanice, Agenţia pentru Reducerea Ameninţărilor din domeniul Apărării (DTRA), Departamentul pentru Securitate Internă (DHS) şi Serviciului Vamal şi de Protecţie a Frontierelor SUA (CBP) s-au angajat colaborativ să dezvolte o strategie de evaluare şi dezvoltare pentru a spori capacităţile de securitate la frontieră în cadrul naţiunilor aliate. Primul pas în acest demers a fost efectuarea unei evaluări a frontierelor terestre şi maritime ale României pentru a identifica capabilităţile şi provocările cu mediul operaţional, menţionează sursa citată.
Astfel, în octombrie 2022, o echipă condusă de managerul de program al DTRA din cadrul Ambasadei SUA în România şi ataşatul regional al CBP din cadrul Ambasadei SUA în Bulgaria a efectuat mai multe vizite de studiu în domeniul securităţii frontaliere la Birourile Vamale de Frontieră Constanţa, Giugiuleşti, Albiţa şi Siret.
Ca urmare a respectivelor vizite de studiu a fost elaborat un plan de măsuri care vizează îmbunătăţirea dezvoltării şi gestionării criteriilor de risc, modernizarea şi digitalizarea controalelor vamale, extinderea capacităţilor de combatere proactivă a corupţiei, precum şi investiţia în formarea profesională a angajaţilor Autorităţii Vamale Române.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2650 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...