ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

SGR, la un an de la lansare: Românii au returnat peste trei miliarde de ambalaje

28 Noiembrie 2024   |   Agerpres

Planurile de extindere a centrelor regionale presupun deschiderea a alte două unităţi, în următoarele luni.

 
 
Peste trei miliarde de ambalaje cu simbolul "SGR" au fost colectate în primul an de la lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, RetuRo, administratorul sistemului.

"La 12 luni de la lansarea acestui program naţional, rezultatele confirmă succesul sistemului, cu peste trei miliarde de ambalaje SGR returnate de consumatori până în prezent, revoluţionând gestionarea deşeurilor de ambalaje şi motivând cetăţenii să contribuie la protejarea mediului. Încă de la lansare, Sistemul de Garanţie-Returnare a înregistrat rezultate în creştere de la o lună la alta. În octombrie a.c., SGR a atins un nou record, cu o rată lunară de colectare de 84%, în creştere faţă de septembrie (80%) şi august (78%). Până în prezent, RetuRO a predat către reciclatori peste 200.000 de tone de ambalaje sortate şi procesate în centrele RetuRO din ţară, stimulând industria reciclării şi susţinând reintegrarea materialelor pentru ambalaje în circuitul economic", se arată în comunicat.


Potrivit sursei citate, pentru a finanţa implementarea şi dezvoltarea SGR, compania a contractat, în vara anului 2023, un credit verde în valoare de 85 de milioane de euro, garantat de către producătorii-acţionari prin garanţii corporative.

În 2024, RetuRO a investit 60 milioane de euro din bugetul alocat exclusiv pentru investiţii în dezvoltarea infrastructurii pentru a susţine operaţiunile sistemului: o reţea de şapte centre operaţionale de numărare şi sortare a ambalajelor SGR, amplasate strategic în ţară - în judeţele Prahova, Dolj, Bacău, Braşov, Cluj, Ilfov şi Timiş, cu o capacitate anuală de procesare de peste 7 miliarde de ambalaje. Totodată, planurile de extindere a centrelor regionale presupun deschiderea a alte două unităţi, în următoarele luni.

"Pe lângă contribuţia la un mediu mai curat, RetuRO SGR a creat peste 800 de joburi verzi, la nivel naţional, atât prin intermediul operaţiunilor desfăşurate în sediul central, cât şi în cadrul centrelor sale regionale, contribuind în mod semnificativ la dezvoltarea socială şi economică a comunităţilor locale. Întregul sistem are, însă, un impact mult mai mare asupra pieţei muncii, deoarece implică numeroşi furnizori terţi care recrutează personal dedicat funcţionării SGR. Astfel, SGR are un impact indirect în diverse industrii, precum logistică, transport sau sectorul reciclării. Implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare a generat şi o schimbare culturală semnificativă, bazată pe un comportament mai responsabil faţă de mediu şi o preocupare pentru reutilizarea resurselor prin reciclare. Astăzi, aproape toţi românii cunosc acest sistem, iar peste 60% returnează ambalaje în mod regulat, potrivit celui mai recent studiu de piaţă realizat de Kantar pentru RetuRO", precizează compania.

România a fost cea de-a 11-a ţară din Europa care a implementat un sistem de tip SGR, după Norvegia, Danemarca, Germania, Belgia, Islanda, Estonia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia şi Lituania.

La ora actuală, Sistemul de Garanţie-Returnare din România este cel mai mare sistem complet integrat la nivel global şi al doilea ca mărime, după cel din Germania.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie non-profit, creată de un consorţiu format din trei acţionari privaţi - Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%), şi un acţionar public - statul român - prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 273 / 18330
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...