
SmartBill îl numește pe Alex Leca în funcția de CEO și raportează o creștere de peste 70% a cifrei de afaceri în 2024
14 Aprilie 2025
BizLawyerAlex Leca preia conducerea companiei de la Radu Hasan, cofondatorul SmartBill * SmartBill a înregistrat o creștere de peste 70% a cifrei de afaceri, ajungând la 15 milioane euro, depășind pragul de 160.000 de clienți activi * Peste 72 de milioane de facturi emise în 2024, cu o valoare totală de peste 43 miliarde de euro, consolidând poziția SmartBill ca reper în digitalizarea fiscală
SmartBill, liderul pieței de soluții software pentru facturare și gestiune în România, anunță numirea lui Alex Leca în funcția de Chief Executive Officer, într-un context de performanță financiară și extindere accelerată. Cu peste 10 ani petrecuți alături de echipă și produs, un parcurs profesional complex în contabilitate, management financiar, project și product development, Alex Leca este pregătit să conducă SmartBill într-o nouă etapă de creștere sustenabilă.
„Am plecat la drum cu un background în contabilitate și m-am intersectat cu SmartBill încă de la început, am lucrat alături de fondatori de la prima versiune. De atunci, am fost implicat direct în dezvoltarea produsului și în înțelegerea profundă a nevoilor antreprenorilor români. Pentru mine, această numire este o responsabilitate majoră, dar și un privilegiu, sunt în fruntea unei companii care are toate atuurile să ducă digitalizarea financiară la nivelul următor”, a declarat Alex Leca, CEO SmartBill.
„Am plecat la drum cu un background în contabilitate și m-am intersectat cu SmartBill încă de la început, am lucrat alături de fondatori de la prima versiune. De atunci, am fost implicat direct în dezvoltarea produsului și în înțelegerea profundă a nevoilor antreprenorilor români. Pentru mine, această numire este o responsabilitate majoră, dar și un privilegiu, sunt în fruntea unei companii care are toate atuurile să ducă digitalizarea financiară la nivelul următor”, a declarat Alex Leca, CEO SmartBill.
Strategia SmartBill pentru 2025 are ca punct central consolidarea poziției de lider pe piața locală, într-un context economic și legislativ în continuă schimbare. Compania își propune să rămână un reper de încredere pentru antreprenorii români, păstrând în același timp cultura organizațională sănătoasă care a susținut dezvoltarea din ultimii ani. Compania își propune să integreze noi tehnologii care vor simplifica și mai mult interacțiunea antreprenorilor cu procesele financiare, menținând direcția asumată de a fi parte din echipa antreprenorilor români.
Creștere spectaculoasă pentru SmartBill
Sub umbrela grupului Visma, compania a înregistrat o creștere de peste 70% a cifrei de afaceri, ajungând la aproximativ 15 milioane de euro, în 2024. Creșterea a fost alimentată de extinderea bazei de clienți, care a depășit 150.000 la finalul anului trecut, în prezent numărând 160.000 de antreprenori care folosesc SmartBill ca principal instrument de operare financiară. În total, în 2024 au fost emise peste 72 de milioane de facturi prin SmartBill, cu o valoare cumulată de aproape 43 de miliarde de euro, respectiv 212 miliarde lei. Numărul facturilor emise a avut o creștere de aproape 20% față de 2023.
Unul dintre cele mai importante proiecte strategice ale companiei din ultimii doi ani a fost integrarea completă cu sistemul național e-Factura. SmartBill a început pregătirile încă din 2022 și a reușit să atingă o rată de succes de 99,9% în validarea documentelor emise prin platformă, în prezent.
„Scopul nostru a fost să facem din e-Factura un proces invizibil pentru antreprenori, să preluăm noi complexitatea lui, astfel încât clienții noștri să se poată concentra pe dezvoltarea afacerii. Munca din spate a fost enormă, dar rezultatele se văd în gradul de încredere pe care l-am câștigat”, a mai spus Alex Leca.
SmartBill a susținut tranziția antreprenorilor și contabililor prin webinarii, articole, suport tehnic și funcționalități dedicate, devenind unul dintre cei mai activi jucători din ecosistemul digital al noii economii.
Despre SmartBill
SmartBill face parte, din 2020, din grupul norvegian Visma, cel mai mare furnizor european de aplicații software pentru companii și instituții publice. În cadrul grupului, SmartBill se remarcă prin nivelul ridicat de satisfacție al clienților, rezultate financiare solide și o echipă de peste 150 de angajați, mulți cu o vechime de peste 7 ani în companie.
SmartBill face parte, din 2020, din grupul norvegian Visma, cel mai mare furnizor european de aplicații software pentru companii și instituții publice. În cadrul grupului, SmartBill se remarcă prin nivelul ridicat de satisfacție al clienților, rezultate financiare solide și o echipă de peste 150 de angajați, mulți cu o vechime de peste 7 ani în companie.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 528 / 19422 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...