ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

STS a dezvoltat un sistem de comunicaţii complex ce va ajuta autorităţile să gestioneze riscuri de mediu

09 Noiembrie 2023   |   AGERPRES

Iniţiativa este derulată prin proiectul SIPOCA 596 "Dezvoltarea capacităţii administrative a Ministerului Mediului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de riscurile specifice ministerului şi a situaţiilor privind starea mediului", finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.

 
 
Un sistem complex de comunicaţii şi tehnologia informaţiei dezvoltat de către specialiştii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), va sprijini autorităţile publice centrale şi locale în activităţile de informare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, generate de anumite tipuri de risc, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), transmis joi AGERPRES.

Iniţiativa este derulată prin proiectul SIPOCA 596 "Dezvoltarea capacităţii administrative a Ministerului Mediului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de riscurile specifice ministerului şi a situaţiilor privind starea mediului", finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.


"Specialiştii STS au dezvoltat un sistem de comunicaţii şi tehnologia informaţiei complex, care vine în sprijinul activităţii de informare a autorităţilor publice centrale şi locale. Am realizat interconectări ale acestui sistem tehnic la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare şi alertare în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc specifice ministerului şi în situaţiile privind starea mediului, inclusiv cu Serviciul de urgenţă 112", a precizat Sorin Bălan, directorul STS, la conferinţa de închidere proiectului.

Interconectarea cu Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU) va eficientiza activitatea Dispeceratului MMAP, prin înglobarea tuturor specificaţiilor ce rezultă din activitatea de informare a autorităţilor publice centrale şi locale, la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare şi alertare, cu maximă operativitate în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc specifice ministerului: fenomene meteorologice periculoase şi situaţii privind starea mediului (poluări accidentale, radioactivitate şi calitatea aerului).

Derulat în parteneriat cu STS, începând din decembrie 2019, cu o valoare eligibilă de 14,4 milioane de lei (peste 3 milioane de euro), proiectul a vizat îmbunătăţirea capacităţii MMAP de gestionare a situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele meteorologice periculoase şi a tipurilor de risc aferente acestora, unde ministerul asigură funcţia de sprijin, precum şi a situaţiilor privind starea mediului.

"Gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase, poluări accidentale în aer, care pot duce la deteriorarea calităţii aerului şi a radioactivităţii mediului reprezintă, mai ales în ultimii ani, în contextul schimbărilor climatice, o activitate de interes naţional având în vedere frecvenţa de producere şi dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc. Managementul situaţiilor de urgenţă este crucial atât în societate, cât şi mai ales în cadrul instituţiilor şi al companiilor mari. Educarea şi instruirea pot reprezenta factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acţiona în cazul unui eveniment neaşteptat, o pregătire pe măsură putând salva vieţi. Aplicaţia realizată în cadrul proiectului se alătură celorlalte instrumente utilizate de minister pentru a oferi cetăţeanului siguranţa că instituţiile au la dispoziţie cele mai moderne şi eficiente mijloace cu care să poată urmări calitatea factorilor de mediu şi să identifice din timp fenomenele şi situaţiile care pot conduce la degradarea mediului", a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet.

Potrivit ministerului de resort, în cadrul proiectului au fost realizate patru studii pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, o propunere de Regulament-cadru privind gestionarea situaţiilor de urgenţă conform prevederilor OM nr. 202/2016, un set de propuneri privind sistematizarea şi simplificarea procedurilor de constatare şi evaluare la nivel local, precum şi o Procedură unică de constatare şi evaluare a daunelor - documente menite să guverneze activitatea de gestionare a situaţiilor de urgenţă şi a riscurilor specifice ministerului.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3008 / 18330
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...