ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman

24 Aprilie 2024   |   BizLawyer

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de cotitură care duc la abaterea de la cursul stabilit * Rezolvarea acestor provocări prin concentrarea pe oameni poate dubla probabilitatea procesului de transformare de a înregistra rezultate peste așteptări în indicatorii cheie de performanță (x 1,9 ori) și crește viteza programului (probabilitate de 2,1 ori mai mare) * Elementul uman joacă un rol esențial și crește semnificativ șansele de reușită a unei transformări, îmbunătățind performanțele de până la 12 ori

 
 
Cel mai recent studiu realizat de organizația EY în colaborare cu Saïd Business School din cadrul Universității Oxford a generat date noi despre ce se întâmplă când se consideră că un program de transformare s-a abătut sau urmează să se abată de la cursul stabilit (puncte de cotitură) și echipa de conducere intervine cu intenția de a-i îmbunătăți performanțele.

Rezultatele studiului arată că punctele de cotitură sunt prezente în aproape toate programele de transformare, 96% dintre respondenți afirmând că s-au confruntat cu cel puțin un punct crucial pe parcursul unui proiect, iar 76% le consideră inevitabile în condițiile lipsei de predictibilitate a mediului economic actual. Studiul are la bază sondarea unui grup de 846 de persoane cu funcții de conducere și a 840 de angajați, provenind din 23 de țări și 16 sectoare economice, precum și pe cinci studii de caz calitative.

Datele acestui studiu realizat în colaborare de organizația EY și Saïd Business School pe o perioadă de trei ani au evidențiat faptul că transformările nu sunt liniare și că, pe fondul volatilității globale și a ritmului accelerat al schimbărilor, este necesar un nou mod de gândire cu privire la cum trebuie să negocieze liderii aceste momente cruciale, gestionând în același timp și evoluțiile din interiorul și din exteriorul unei organizații. Datele relevă că oamenii se află în centrul acestei noi mentalități.

Studiul a constatat că, atunci când liderii nu adoptă o abordare orientată spre oameni în gestionarea punctelor de cotitură, programul de transformare prezintă o probabilitate de 1,6 ori mai mare de a înregistra performanțe sub așteptări și o probabilitate de 3,5 ori mai mare de a provoca angajaților emoții negative, precum neliniște, teamă și reticență față de schimbări viitoare.


Cei care adoptă o viziune flexibilă, orientată spre oameni în cazul atingerii unui punct crucial au șanse mai mari să readucă programul la cursul stabilit și, de asemenea, să dubleze viteza programului de transformare per total (de 2,1 ori), să îmbunătățească performanța generală a programului în raport cu indicatorii cheie de performanță de aproape două ori (1,9 ori) și să crească deschiderea angajaților față de următorul program de transformare (de 1,9 ori).

Studiul a evidențiat că o abordare orientată spre oameni se face în trei pași (detectare, conștientizare situațională și acțiune), care cresc de 12 ori șansele de succes generale ale transformării:

· Identificare: punerea accentului pe detectarea timpurie prin analiza nu doar a indicatorilor clasici cu rezultate sub așteptări, ci și a modificărilor emoționale și de comportament manifestate de oamenii implicați în transformare

· Conștientizare situațională: identificarea și soluționarea cauzelor problemelor, în colaborare cu membrii echipei de la nivelul întregului program de transformare

· Acțiune: reiterarea celor șase factori cheie care creează condițiile pentru transformări de succes, stabiliți în cartea noastră albă inițială, care sunt: conducere implicată, colaborare, cultivarea unei culturi a modelelor, responsabilizare, grijă și recunoașterea impactului emoțional al tehnologiei.


Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România: „Noua ediție a studiului reconfirmă faptul că, atunci când oamenii sunt implicați activ într-un proces de transformare, ei nu doar că aduc idei inovatoare, dar devin și avocati ai schimbării. Punând accent pe învățarea continuă și adaptabilitate, o abordare centrată pe oameni asigură un program care ramâne flexibil și receptiv la nevoile în evoluție, menținându-și astfel dinamismul. În timp ce punctele de cotitură sunt inevitabile într-un program de transformare în contextul actual, conform studiului și ca element de noutate observat, marea diferență o fac liderii organizației în abordarea acestora. Astfel, aceia dintre ei care văd în aceste momente de cotitură oportunități de îmbunătățire și accelerare a programului au mai multe șanse să conducă un program transformațional de succes”.

Studiul a identificat un nou standard pentru sprijinirea liderilor și echipelor acestora în realizarea optimă a programelor de transformare, standard care transcende măsurătorile clasice ale indicatorilor cheie de performanță și pune accent pe importanța înțelegerii impactului și rolului emoțiilor umane ca valori de referință într-un proces de transformare, demonstrând valoarea orientării spre oameni.

Pentru a citi raportul integral, vă invităm să vizitați: ey.com/humans

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 507 / 17296
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...