ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Mindspace: 82% dintre angajații din întreaga lume se așteaptă ca angajatorii să susțină echilibrul dintre viața profesională și cea personală

27 Septembrie 2023   |   BizLawyer

Un sondaj realizat Mindspace, furnizorul global de spații de lucru flexibile, dezvăluie schimbări în atitudinea angajaților față de echilibrul dintre viața profesională și cea personală, precum și frustrările legate de locul de muncă.

 
 
Mindspace, furnizor global de spații de lucru flexibile, a dezvăluit rezultatele celui mai recent sondaj realizat printre angajații din diverse industrii din întreaga lume privind evoluția atitudinilor față de locul de muncă. Cel mai recent raport privind bunăstarea angajaților arată că surprinzător de mulți angajați, respectiv 9 din 10, consideră facilitățile și ofertele legate de bunăstare ca fiind critice atunci când aleg un loc de muncă, iar 82% se așteaptă să primească sprijin din partea angajatorilor pentru a-și menține echilibrul între viața profesională și cea personală.

În timp ce trendul „quiet quitting” pare să încetinească și din ce în ce mai multe companii își readuc angajații la birou, sondajul sugerează că atitudinile față de locul de muncă și echilibrul dintre viața profesională și cea personală continuă să evolueze - majoritatea angajaților acordă mai multă importanță sănătății mentale și fizice și bunăstării generale. Bunăstarea angajaților a devenit un element critic pentru a stimula productivitatea și a menține retenția, aspecte pe care companiile trebuie să le ia în considerare pentru a rămâne competitive.


Raportul explorează, de asemenea, cele mai semnificative moduri prin care angajații consideră că angajatorii ar trebui să le susțină bunăstarea generală. 43% dintre participanți au afirmat că beneficiul cu cel mai mare impact asupra bunăstării este programul de lucru flexibil. Alte beneficii menționate includ flexibilitatea spațiului de lucru (21%), mese sănătoase gratuite (24%), mai multe zile de concediu (33%), îmbunătățirea asigurării de sănătate (16%) și alte facilități, cum ar fi sălile de sport la locul de muncă.

La nivel local, studiul arată că 48% dintre români preferă programul de lucru flexibil, 43% își doresc mai multe zile de vacanță, 29% vor mese sănătoase gratuite, iar 25% vor îmbunătățirea asigurării de sănătate.

Atunci când au fost întrebați despre efectele negative ale locurilor de muncă în care bunăstarea nu era o prioritate, 25% dintre respondenți au spus că astfel de medii afectează negativ dorința lor de a rămâne în companie – jumătate dintre aceștia (50%) au considerat că motivația angajaților ar fi cea mai afectată, urmată de productivitate (48%) și creativitate (28%).

În România, 56% dintre respondenți spun că scăderea productivității este principalul efect negativ al locurilor de muncă în care bunăstarea nu era o prioritate, 51% spun că motivația e cea mai afectată, iar 24% sunt de părere că cel mai mult ar avea de suferit creativitatea.

Sondajul a avut ca scop evidențierea părerilor actuale ale forței de muncă globale față de ofertele de bunăstare ale angajatorilor, importanța unui angajator orientat către bunăstarea angajaților ca variabilă în alegerea unui nou loc de muncă sau în decizia de a rămâne la locul de muncă actual, precum și modalitățile concrete prin care angajatorii ar putea susține bunăstarea angajaților.

„Pentru că atât companiile mari, cât și cele mici își îndeamnă treptat angajații să revină la birou, acum este momentul pentru angajatori să reconsidere viitorul muncii, care să includă opțiuni flexibile de lucru în ceea ce privește programul și locația, și să pună mai mult accent pe beneficiile care îmbunătățesc bunăstarea angajaților", a declarat Dan Zakai, CEO și co-fondator al Mindspace. „Acest ultim sondaj sugerează că angajații adoptă o abordare mai holistică față de locul lor de muncă – cu  mai multe așteptări  pentru modele de lucru hibride, facilități care susțin echilibrul între viața profesională și cea personală sau îmbunătățirea asigurărilor de sănătate. Companiile care cred în revenirea la birou și doresc să-și păstreze cei mai buni angajați trebuie să fie orientate spre viitor și să recunoască că facilitățile de wellness integrate nu sunt un lux, ci o necesitate strategică pentru a promova bunăstarea, a spori retenția și a stimula succesul organizațional."

Mindspace a realizat sondajul pe baza interviurilor cu 2.000 de angajați din SUA, Marea Britanie, Germania, Olanda, Polonia, România și Israel.

Aici puteți găsi mai multe informații și rezultate ale raportului Mindspace.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3522 / 18364
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...