UE renunță la obiectivul vehiculelor complet electrice în 2035, o măsură emblematică a ‘Pactului verde’
17 Decembrie 2025 Agerpres
În ceea ce privește vehiculele corporative, sunt stabilite obiective obligatorii la nivelul statelor membre pentru a sprijini adoptarea vehiculelor cu emisii zero și cu emisii scăzute de către întreprinderile mari.
Uniunea Europeană a renunțat, marți, la a mai solicita producătorilor auto să treacă la vehicule complet electrice în 2035, o măsură emblematică a 'Pactului verde', ca răspuns la criza cu care se confruntă sectorul în Europa, informează AFP.
Producătorii vor putea continua să vândă un număr limitat de mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă sau hibride după acest termen limită, cu condiția îndeplinirii mai multor condiții, inclusiv compensarea emisiilor de CO2 rezultate din aceste flexibilități, a clarificat Comisia Europeană.
Regulile actuale ale UE impun ca toate autoturismele și autoutilitarele noi, începând cu 2035, să aibă emisii zero. Conform propunerii de marți a executivului comunitar, obiectivul ar urma să se modifice până la o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 față de nivelurile din 2021, în loc de 100%.
Producătorii vor putea continua să vândă un număr limitat de mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă sau hibride după acest termen limită, cu condiția îndeplinirii mai multor condiții, inclusiv compensarea emisiilor de CO2 rezultate din aceste flexibilități, a clarificat Comisia Europeană.
Regulile actuale ale UE impun ca toate autoturismele și autoutilitarele noi, începând cu 2035, să aibă emisii zero. Conform propunerii de marți a executivului comunitar, obiectivul ar urma să se modifice până la o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 față de nivelurile din 2021, în loc de 100%.
Producătorii auto ar trebui să compenseze emisiile rămase utilizând oțel cu conținut scăzut de carbon fabricat în UE și combustibili sintetici pentru vehicule electrice sau biocombustibili nealimentari, cum ar fi deșeurile agricole și uleiul de gătit uzat.
Planul Comisiei oferă, de asemenea, producătorilor auto o fereastră de trei ani, din 2030 până în 2032, pentru a reduce emisiile de CO2 ale autoturismelor cu 55% față de nivelurile din 2021, în timp ce obiectivul pentru autoutilitare din 2030 ar urma să fie redus de la 50% la 40%.
'Industria europeană a autovehiculelor este o piatră de temelie a economiei noastre, contribuind cu 7 % la PIB-ul UE și sprijinind aproape 14 milioane de locuri de muncă. Prin pachetul privind autovehiculele de astăzi, consolidăm competitivitatea sectorului, introducând flexibilitate în standardele privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și camionete și un cadru neutru din punct de vedere tehnologic', a declarat comisarul pentru transport sustenabil și turism, Apostolos Tzitzikostas.
În ceea ce privește vehiculele corporative, sunt stabilite obiective obligatorii la nivelul statelor membre pentru a sprijini adoptarea vehiculelor cu emisii zero și cu emisii scăzute de către întreprinderile mari. Existența pe piață a unui număr mai mare de vehicule cu emisii zero și cu emisii scăzute, atât pe piața vehiculelor de ocazie, cât și pe piața vehiculelor de ocazie, va aduce beneficii tuturor clienților. Deoarece autoturismele companiilor acoperă kilometraje anuale mai mari, aceasta înseamnă, de asemenea, mai multe reduceri ale emisiilor. Aceasta va face, de asemenea, ca emisiile zero sau scăzute și 'Made in the EU' să devină o condiție prealabilă pentru vehiculele care beneficiază de sprijin financiar public.
De asemenea, Bruxelles-ul va acorda 1,8 miliarde de euro pentru a accelera dezvoltarea unui lanț valoric complet al bateriilor fabricate în UE. Ca parte a programului de stimulare a bateriilor, 1,5 miliarde euro vor sprijini producătorii europeni de celule de baterii prin împrumuturi fără dobândă. Măsurile de politică specifice suplimentare vor sprijini investițiile, vor crea un lanț valoric european al bateriilor și vor stimula inovarea și coordonarea între statele membre. Aceste măsuri vor spori competitivitatea din punctul de vedere al costurilor a sectorului, vor asigura lanțurile de aprovizionare din amonte și vor sprijini producția durabilă și rezilientă în UE, contribuind la reducerea riscurilor din partea actorilor dominanți de pe piața mondială.
În sfârșit, UE va sprijini prin diferite mijloace dezvoltarea unei noi categorii de vehicule în cadrul inițiativei Small Affordable Cars, care acoperă vehiculele electrice cu o lungime de până la 4,2 metri. Acest lucru va permite statelor membre și autorităților locale să dezvolte stimulente specifice, stimulând cererea de vehicule electrice de mici dimensiuni produse în UE.
Toate aceste măsuri, care necesită aprobarea guvernelor UE și a Parlamentului European, marchează cea mai mare renunțare a blocului comunitar de la politicile sale ecologice adoptate în ultimii cinci ani. Mai mulți producători auto europeni, inclusiv Volkswagen și Stellantis, proprietarul Fiat, au cerut obiective mai relaxate și amenzi mai mici pentru nerespectarea acestora.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 11 / 20657 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





