ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR cere amnistie fiscală privind impozitarea diurnei şoferilor

19 August 2021   |   Agerpres

De asemenea, UNTRR solicită Guvernului să se consulte cu transportatorii rutieri cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto din sectorul transportului rutier, se menţionează în comunicat.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să închidă subiectul reîncadrarii diurnei ca venit salarial, prin adoptarea unei amnistii fiscale, potrivit unui comunicat remis miercuri de organizaţia patronală.
 
De asemenea, UNTRR solicită Guvernului să se consulte cu transportatorii rutieri cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto din sectorul transportului rutier, se menţionează în comunicat.
 
UNTRR arată că, potrivit prevederilor Pachetului Mobilitate 1, începând cu 2 februarie 2022 transportatorii rutieri ar trebui să aplice directiva detaşării pentru operaţiunile de cabotaj şi pentru cele de cross-trade peste numărul exceptat (2 operaţiuni).
 
Totodată, diurna va continua să fie utilizată pentru transporturile bilaterale dintre România şi alte state membre UE, dar şi pentru orice alte operaţiuni de transport rutier internaţional de mărfuri din afara UE.
 
În acest context, UNTRR solicită autorităţilor române consultarea industriei transporturilor rutiere cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, pentru a putea fi stabilit un mod de implementare realist al prevederilor europene, care să aibă în vedere menţinerea competitivităţii transportatorilor rutieri români la nivel european, iar implementarea prevederilor europene să nu aibă abordări nerealizabile.
 
"Variantele vehiculate în diferite medii ca 'soluţie' pentru viitor, care să meargă la pachet cu amnistia fiscală, au fost reducerea plafonului sumei neimpozabile de la 2,5 la 1,5 ori suma aferentă fiecărei ţari (conform HG 518/1995 este de 35 euro/zi), de la 87,5 euro/zi la 52,5 euro/zi (propunerea are doar aspecte negative, întrucât afectează diurna ca şi concept general şi nu aduce nicio garanţie că istoria nu se va repeta iar aceste sume să fie din nou reîncadrate ca venit salarial), stabilirea unui minim de activitate ca procent din activitatea totală legată de România (propunerea are doar aspecte negative, întrucât România este un stat cu balanţă comercială negativă de 30 de ani, iar măsura ar sacrifica o parte din industria românească de transport rutier şi implicit ar duce la scăderea semnificativă a exportului de servicii de transport rutier. În plus, nu are legatură cu modul de aplicare al directivei detaşării din februarie 2022) sau impozitarea diurnei ca venit de natură salarială pentru cea acordată peste valoarea a 3 salarii brute de încadrare (astăzi ar însemna ca la un salariu minim brut de 470 euro, diurna neimpozabilă neacordată poate fi până la 1.410 euro. Diferenţa este foarte mare faţă de situaţia pieţei din acest moment şi nici măcar nu rezultă dacă satisface aplicarea directivei detaşării din februarie 2022). Aceste abordări nu sunt viabile pentru că nu ţin cont de directiva detaşării şi nici de practicile altor state UE - Polonia, Ungaria, Lituania, Bulgaria etc", se precizează în comunicatul UNTRR.
 
Pachetul Mobilitate 1, care a intrat în vigoare din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore, apreciază UNTRR.
 
Potrivit unui studiu KPMG, Pachetul Mobilitate 1 generează costuri anuale de aproape un miliard de euro pentru transportatorii rutieri români şi o pierdere anuală de venituri de 524 milioane de euro, notează organizaţia patronală.
 
Directiva 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier face parte din cele trei acte legislative cuprinse în Pachetul Mobilitate 1, ale căror prevederi aduc grave prejudicii transportatorilor români şi estici. UNTRR a semnalat activ autorităţilor române şi europene faptul ca aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detaşare la transportul rutier (Directiva 1057/2020), pot genera o creştere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români şi estici, avertizează UNTRR în comunicat.
 
"Industria de transport rutier din România nu poate fi taxată de 2 ori - o dată pentru amnistie şi o dată pentru directiva detaşării. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasă a camionului la 8 săptămâni începând cu februarie 2022, măsură care afectează industria tocmai pentru că România nu produce şi nu exportă suficient în UE", atrage atenţia Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11038 / 17298
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...