ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR cere amnistie fiscală privind impozitarea diurnei şoferilor

19 August 2021   |   Agerpres

De asemenea, UNTRR solicită Guvernului să se consulte cu transportatorii rutieri cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto din sectorul transportului rutier, se menţionează în comunicat.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să închidă subiectul reîncadrarii diurnei ca venit salarial, prin adoptarea unei amnistii fiscale, potrivit unui comunicat remis miercuri de organizaţia patronală.
 
De asemenea, UNTRR solicită Guvernului să se consulte cu transportatorii rutieri cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto din sectorul transportului rutier, se menţionează în comunicat.
 
UNTRR arată că, potrivit prevederilor Pachetului Mobilitate 1, începând cu 2 februarie 2022 transportatorii rutieri ar trebui să aplice directiva detaşării pentru operaţiunile de cabotaj şi pentru cele de cross-trade peste numărul exceptat (2 operaţiuni).
 
Totodată, diurna va continua să fie utilizată pentru transporturile bilaterale dintre România şi alte state membre UE, dar şi pentru orice alte operaţiuni de transport rutier internaţional de mărfuri din afara UE.
 
În acest context, UNTRR solicită autorităţilor române consultarea industriei transporturilor rutiere cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a Directivei 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, pentru a putea fi stabilit un mod de implementare realist al prevederilor europene, care să aibă în vedere menţinerea competitivităţii transportatorilor rutieri români la nivel european, iar implementarea prevederilor europene să nu aibă abordări nerealizabile.
 
"Variantele vehiculate în diferite medii ca 'soluţie' pentru viitor, care să meargă la pachet cu amnistia fiscală, au fost reducerea plafonului sumei neimpozabile de la 2,5 la 1,5 ori suma aferentă fiecărei ţari (conform HG 518/1995 este de 35 euro/zi), de la 87,5 euro/zi la 52,5 euro/zi (propunerea are doar aspecte negative, întrucât afectează diurna ca şi concept general şi nu aduce nicio garanţie că istoria nu se va repeta iar aceste sume să fie din nou reîncadrate ca venit salarial), stabilirea unui minim de activitate ca procent din activitatea totală legată de România (propunerea are doar aspecte negative, întrucât România este un stat cu balanţă comercială negativă de 30 de ani, iar măsura ar sacrifica o parte din industria românească de transport rutier şi implicit ar duce la scăderea semnificativă a exportului de servicii de transport rutier. În plus, nu are legatură cu modul de aplicare al directivei detaşării din februarie 2022) sau impozitarea diurnei ca venit de natură salarială pentru cea acordată peste valoarea a 3 salarii brute de încadrare (astăzi ar însemna ca la un salariu minim brut de 470 euro, diurna neimpozabilă neacordată poate fi până la 1.410 euro. Diferenţa este foarte mare faţă de situaţia pieţei din acest moment şi nici măcar nu rezultă dacă satisface aplicarea directivei detaşării din februarie 2022). Aceste abordări nu sunt viabile pentru că nu ţin cont de directiva detaşării şi nici de practicile altor state UE - Polonia, Ungaria, Lituania, Bulgaria etc", se precizează în comunicatul UNTRR.
 
Pachetul Mobilitate 1, care a intrat în vigoare din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore, apreciază UNTRR.
 
Potrivit unui studiu KPMG, Pachetul Mobilitate 1 generează costuri anuale de aproape un miliard de euro pentru transportatorii rutieri români şi o pierdere anuală de venituri de 524 milioane de euro, notează organizaţia patronală.
 
Directiva 1057/2020 privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier face parte din cele trei acte legislative cuprinse în Pachetul Mobilitate 1, ale căror prevederi aduc grave prejudicii transportatorilor români şi estici. UNTRR a semnalat activ autorităţilor române şi europene faptul ca aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detaşare la transportul rutier (Directiva 1057/2020), pot genera o creştere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români şi estici, avertizează UNTRR în comunicat.
 
"Industria de transport rutier din România nu poate fi taxată de 2 ori - o dată pentru amnistie şi o dată pentru directiva detaşării. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasă a camionului la 8 săptămâni începând cu februarie 2022, măsură care afectează industria tocmai pentru că România nu produce şi nu exportă suficient în UE", atrage atenţia Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12991 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...