ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în PNRR, cu o alocare de 5 miliarde de euro

16 Martie 2021   |   Agerpres

Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) care va fi transmis Comisiei Europene, se menţionează într-un comunicat remis marţi de organizaţie.
 
Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită această sumă prin PNRR pentru finanţarea prioritară a digitalizării şi a achiziţiei de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfa (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG), iar în viitor şi a celor pe bază de hidrogen, precum şi pentru dezvoltarea de staţii de alimentare CNG/LNG în România, se precizează în comunicat.
 
"UNTRR solicită Guvernului României valorificarea pragmatică şi concretă a sprijinului financiar important acordat de UE prin Pachetul de redresare -NextGenerationEU, respectiv alocarea a 5 miliarde euro pentru sectorul transporturilor rutiere prin planul naţional de redresare şi rezilienţă în următorii 3 ani, pentru digitalizare şi reînnoirea a jumătate din flota României de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG) şi pentru dezvoltarea a 100 de staţii de alimentare CNG/LNG în România", conform comunicatului UNTRR.
 
Organizaţia transportatorilor rutieri notează că în ciuda pierderilor şi incertitudinii economice, transformarea sectorului transporturilor rutiere va continua în ritm accelerat în domeniul decarbonizarii, având în vedere obiectivele europene ambiţioase ale Pactului Verde European, iar presiunea asupra sectorului de transport este foarte mare pentru a realiza o reducere cu 90% a emisiilor generate de transporturi pâna în 2050.
 
În acest context, transportatorii români doresc să investească în vehicule ecologice, iar la acest moment, CNG/LNG sunt singura soluţie fezabilă importantă pentru companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, având în vedere faptul că pe distanţe lungi vehiculele electrice nu sunt viabile din punct de vedere economic, se menţionează în comunicatul UNTRR.
 
România are mari rezerve de gaze naturale, iar noile descoperiri recente vor ajuta România să devină mai independentă din punct de vedere energetic, folosind resursele proprii de gaz natural pentru transporturile operate cu vehicule CNG/LNG, potrivit sursei.
 
"În acest context, consideram ca tranziţia verde prin decarbonizarea transporturilor rutiere din România este unul din domeniile prioritare pentru România, cu cea mai mare nevoie de sprijin prin finanţarea UE pentru: reînnoirea flotei (camioane, autocare şi autobuze) cu vehicule funcţionând pe combustibili alternativi prin acordarea de subvenţii transportatorilor români de până la 50% din costul vehiculului, similare celor acordate transportatorilor din alte State Membre pentru achiziţionarea vehiculelor CNG/LNG; dezvoltarea unei reţele de staţii de alimentare CNG/LNG în România la un nivel similar celorlalte State Membre UE", se menţionează în comunicatul UNTRR.
 
Pe de altă parte, transportatorii rutieri români trebuie sa-şi echipeze flotele cu soluţii digitale, arată organizaţia transportatorilor.
 
"În următorii 5 ani, toate vehiculele comerciale de peste 2,5 tone utilizate în transportul internaţional trebuie sa fie echipate cu un tahograf inteligent. În acelaşi timp, transportatorii rutieri români trebuie sa îşi dezvolte infrastructura
digitală, care permite interoperabilitatea cu alţi operatori şi furnizori de servicii digitale, cum ar fi eCMR şi eTIR pentru transportul rutier de marfuri. În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României digitalizarea documentelor de transport şi măsuri concrete pentru începerea implementarii e-CMR în România", se precizează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14346 / 18936
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...