Patria Credit semnează un nou acord cu FEI prin programul EUInvest pentru garantarea finanțării cu 290 milioane lei a legumicultorilor, fermierilor și micilor afaceri
11 Decembrie 2024
BizLawyerProdusul Patria Credit InvestEU poate fi solicitat de orice fermier și/sau mică afacere non-agricolă, care îndeplinește câteva condiții minime: are o firmă mică, cu sub 9 angajați, de peste 1 an de zile, în orice formă de organizare (SRL, SA, PFA, II, IF) sau este producător agricol individual și solicită un credit de maximum 240.000.000 de lei, pe care îl folosește pentru a finanța activitatea curentă, investiții, capitalul de lucru sau mixt.
Patria Credit IFN SA, instituție financiară nebancară parte a Patria Bank Group, anunță semnarea unui nou acord de garantare cu Fondul European de Investiții (FEI), prin programul EUInvest, pentru acordarea unui plafon suplimentar în valoare de 290 milioane de lei, ridicând valoarea totală a plafonului la 495 milioane lei. Valoarea suplimentară va asigura finanțări ale micilor afaceri în valoare de peste 362.5 milioane de lei. Acordul este inclus în programul EUInvest, care reunește sub aceeași platformă multitudinea de instrumente financiare ale Uniunii Europene disponibile în prezent pentru a sprijini investițiile în UE.
Aflat în al 13-lea an, prin intermediul parteneriatului cu FEI, Patria Credit oferă fermierilor și afacerilor mici credite garantate de Uniunea Europeană (garanția acoperă 80% din suma solicitată). Peste 309 milioane de lei au ajuns în afacerile locale doar prin această facilitate, în această perioadă.
Aflat în al 13-lea an, prin intermediul parteneriatului cu FEI, Patria Credit oferă fermierilor și afacerilor mici credite garantate de Uniunea Europeană (garanția acoperă 80% din suma solicitată). Peste 309 milioane de lei au ajuns în afacerile locale doar prin această facilitate, în această perioadă.
Produsul Patria Credit InvestEU poate fi solicitat de orice fermier și/sau mică afacere non-agricolă, care îndeplinește câteva condiții minime: are o firmă mică, cu sub 9 angajați, de peste 1 an de zile, în orice formă de organizare (SRL, SA, PFA, II, IF) sau este producător agricol individual și solicită un credit de maximum 240.000.000 de lei, pe care îl folosește pentru a finanța activitatea curentă, investiții, capitalul de lucru sau mixt.
“Semnarea unui nou acord cu Fondul European de Investiții ne întărește încrederea în misiunea noastră de creștere a incluziunii financiare în zonele rurale și urbane mici. Pentru noi microfinanțarea este o preocupare pe termen lung, iar stabilitatea și longevitatea Patria Credit în piață ne-a oferit o bună cunoaștere a nevoilor micilor fermieri și antreprenori din zonele în care activăm. Parteneriatul reprezintă un sprijin real pentru aceștia, dar și o recunoaștere a experienței acumulate în cei peste 20 de ani de activitate”, spune Raluca Andreica, CEO Patria Credit.
După 2023, un an cu o creștere a profitului cu +14% și un profit net de 8.54 milioane lei, în primele 9 luni ale anului 2024, Patria Credit IFN SA a continuat oferirea de credite personalizate segmentului principal (micii agricultori), astfel structura portofoliului s-a menținut și în trimestrul al III-lea având o concentrare mare de credite acordate acestui segment, respectiv 84%. La 30 septembrie 2024 portofoliul de credite Patria Credit IFN are o valoare de 182 milioane lei, in usoara scadere cu 2% fata de septembrie 2023. Profitul net inregistrat la 30 septembrie 2024 este de 5,84 milioane lei, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Patria Credit IFN își menține statutul de instituție financiară nebancară (IFN) care susține eforturile antreprenorilor din mediul rural și urban mic, precum și impactul ridicat asupra comunităților acestora. Fiind specializată în finanțarea agricultorilor, Patria Credit este membră a European Microfinance Network (EMN) și Microfinance Centre (MFC) și este prima instituție financiară nebancară dedicată microfinanțării din România, cu 20 de ani de experiență și peste 18.000 de clienți finanțați.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 56 / 8462 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...