ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech lansează primul serviciu de interogare de conturi, autorizat de Banca Naţională a României

22 Martie 2022   |   Agerpres

Soluţia se adresează atât persoanelor fizice şi juridice, care vor putea să-şi acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât şi tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienţilor, precum platformele de facturare, de management al finanţelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora.

 
 
Smart Fintech lansează un nou produs de open banking, Smart Accounts, unicul serviciu de interogare de conturi dezvoltat în România şi autorizat de Banca Naţională a României, potrivit unui comunicat al companiei.

"Smart Accounts este un produs headless (prin care serviciile bancare sunt integrate direct în platformele fintech, livrând conţinut şi experienţă potrivite fiecărui canal şi utilizator) care, prin intermediul API-urilor, aduce automatizarea integrală a tranzacţiilor şi plăţilor potenţialilor clienţi, direct de la cont la cont. În prezent aceştia manevrează datele manual sau doar cu mici automatizări prin API-uri. Este o soluţie de digitalizare şi automatizare reală, accesibilă în 3 click-uri, într-o formă foarte simplă, într-un proces dinamic, cu date financiare live", a declarat Mihaela Georgescu, co-fondator Smart Fintech.


Soluţia se adresează atât persoanelor fizice şi juridice, care vor putea să-şi acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât şi tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienţilor, precum platformele de facturare, de management al finanţelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora.

"Din considerente de securitate, controlul asupra accesului la date rămâne la utilizatorul final, care permite acordarea consimţământului către platformele folosite pentru o perioadă de 90 de zile, cu posibilitatea ulterioară de prelungire", a explicat Mihaela Georgescu.

Prin integrarea soluţiei de interogare de conturi în platformele proprii, businessurile care devin parteneri Smart Fintech au acces la date despre profilarea clienţilor proprii, lucru care le permite să ia decizii strategice bine informate în ceea ce priveşte ofertarea ulterioară de produse şi servicii. Mai mult, partenerii integraţi Smart Fintech nu mai sunt nevoiţi să treacă prin procesul de autorizare, furnizorul terţ de servicii autorizat acţionând ca intermediar între bancă şi aceştia.

De cealaltă parte, utilizatorul final, fie că este persoană fizică sau juridică, beneficiază de implementarea soluţiei Smart Accounts în platformele pe care le utilizează prin accesul la detaliile legate de conturi, tranzacţii şi istoricul lor, şi solduri. Toate aceste informaţii facilitează realizarea unor previziuni financiare, precum şi sesizarea oportunităţilor de economisire şi de investire.

Dacă în Europa sunt 500 de furnizori terţi autorizaţi, în România Smart Fintech este singura companie care a obţinut autorizarea BNR şi a pus deja pe piaţă într-un an de zile două produse de open banking de asemenea, autorizate de BNR - serviciul de iniţiere de plăţi - Smart Pay, iar acum serviciul de interogare de conturi - Smart Accounts. Un beneficiu major în a avea un furnizor local autorizat este faptul că echipa de suport este 100% locală, aspect important în procesul iniţial de implementare a soluţiei şi ulterior pe parcursul utilizării sale.

De asemenea, până în luna iunie 2022, atât Smart Pay, cât şi Smart Accounts vor reuni cele mai importante 12 bănci din România, şi Revolut, acoperind atât conturile de persoane fizice, cât şi juridice.

Extinderea continuă şi rapidă a listei de bănci este posibilă datorită SmartPG, hub-ul care furnizează integrarea normalizată a API-urilor bancare, în conformitate cu normele impuse de Autoritatea Bancară Europeană prin Directiva PSD2. SmartPG a fost dezvoltat de IT Smart Systems pe baza tehnologiei IBM Cloud API Connect şi în prezent acoperă aproximativ 100 de bănci din România, Uniunea Europeană şi Marea Britanie.

"Ne propunem ca până la finalul anului să avem încheiate 20 parteneriate pentru Smart Accounts şi estimăm un volum de 500.000 interogări per bancă. Deja câţiva dintre partenerii noştri au testat produsul în SandBox (un mediu virtual izolat de testare care le permite utilizatorilor să ruleze programe şi aplicaţii fără a le afecta), fiind mulţumiţi de întreaga experienţă şi de oportunităţile disponibile, iar acum aşteaptă lansarea pentru a putea finaliza implementarea în sistemul lor", a încheiat Mihaela Georgescu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2520 / 8353
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...