Grupul GRAMPET: Testul economic din 2020 a validat infrastructura strategică pe care am construit-o în ultimii 20 de ani
19 Ianuarie 2021
BizLawyerEstimările financiare arată că cea mai mare parte a pierderilor provocate de pandemie în prima parte a anului a fost recuperată
Gruia Stoica, Presedintele si fondatorul Grupului GRAMPET |
Anul 2020 a atras provocări economice unice pentru Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa Centrală și de Est, însă structura de servicii integrate și infrastructura strategică dezvoltată la nivel regional au favorizat revenirea rapidă din a doua parte a anului.
„Pentru noi, 2020 a fost un an de testare și confirmare a ceea ce am construit în ultimii 20 de ani – o companie multinațională cu infrastructură strategică pentru întreaga economie”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET. „Primim tot mai multe semnale că Grupul GRAMPET intră în atenția marilor investitori și grupurilor de interese din industria de profil globală, într-un moment în care piața se aliniază la noua paradigmă economică, iar tendința de consolidare din industriile de transport se accentuează. Această validare internațională ne onorează, mai ales că vine pe fondul unui proces în justiție care ne provoacă acasă un prejudiciu nedrept de imagine. Este regretabil că vedem acest tratament față de un antreprenor care, dincolo de responsabilitatea economică și socială asumată, duce numele României peste hotare. În ceea ce ne privește, ne menținem angajamentul de a continua să construim în România, pentru România. Suntem conștienți că aportul economic al companiilor noastre este substanțial și că orice dezechilibru poate atrage un risc sistemic pentru industria de profil, dar și pentru economie per ansamblu”.
„Pentru noi, 2020 a fost un an de testare și confirmare a ceea ce am construit în ultimii 20 de ani – o companie multinațională cu infrastructură strategică pentru întreaga economie”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET. „Primim tot mai multe semnale că Grupul GRAMPET intră în atenția marilor investitori și grupurilor de interese din industria de profil globală, într-un moment în care piața se aliniază la noua paradigmă economică, iar tendința de consolidare din industriile de transport se accentuează. Această validare internațională ne onorează, mai ales că vine pe fondul unui proces în justiție care ne provoacă acasă un prejudiciu nedrept de imagine. Este regretabil că vedem acest tratament față de un antreprenor care, dincolo de responsabilitatea economică și socială asumată, duce numele României peste hotare. În ceea ce ne privește, ne menținem angajamentul de a continua să construim în România, pentru România. Suntem conștienți că aportul economic al companiilor noastre este substanțial și că orice dezechilibru poate atrage un risc sistemic pentru industria de profil, dar și pentru economie per ansamblu”.
Grupul GRAMPET este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, având în jur de 7.000 de angajați. Înființată acum mai bine de 20 de ani, a devenit prima multinațională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018) și Grecia (2019). În prezent analizează extinderea pe alte șase piețe europene - Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda (harta atașată).
Este prima companie europeană care a aderat la Asociația Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică, parte din proiectul Noul Drum al Mătăsii, asumându-și un angajament ferm față de această alianță strategică ce creează o nouă rută între China și Uniunea Europeană.
În vara lui 2019, un juriu internaţional a desemnat Grupul GRAMPET drept Campionul Regional al Anului la Premiile Emerging Europe decernate la sediul central al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare din Londra. Premiul a acoperit toate industriile din 23 de țări emergente.
Bilanțul Grupului GRAMPET în 2020
Estimările financiare pentru 2020, un an marcat de consecințele economice ale pandemiei, mizează pe o cifră de afaceri în creștere ușoară, la aproximativ 285 milioane Euro (față de 281 milioane Euro anul trecut), respectiv un profit net în scădere la aproximativ 7,3 milioane Euro (comparativ cu 11 milioane în 2019). Rezultatele reflectă și impactul unui buget de investiții în creștere (23,2 milioane Euro față de 21,3 milioane Euro în 2019).
Anul a fost marcat de performanțe notabile pentru companiile din grup:
- În luna aprilie, Grup Feroviar Român a primit certificatul de siguranță din Uniunea Europeană acordat pentru mai mult de o țară, o performanță în premieră pentru industria feroviară europeană. Certificatul Unic de Siguranţă acordat de Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate permite Grupului să opereze în două țări, respectiv România și Grecia.
- În luna iunie, prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani a ieșit din fabrică sub o nouă înfățișare, purtând motive tradiționale românești pentru a sărbători Ziua Națională a Iei. Automotorul se află deja în ultimele faze de testare și va intra pe piața locală și internațională în prima parte a anului curent.
- În luna iulie, Roserv Oil a preluat platforma RAFO Onești, cu obiectivul declarat de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova unde ar putea lucra până la 600 de oameni.
- În paralel, Grupul GRAMPET și-a consolidat divizia din Ungaria, unde a finalizat achiziția terenului pe care se află fabrica Debrecen Vagongyár, pregătind tototdată investiții importante pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei.
- La finalul anului 2020, Assologistica (asociație reprezentativă pentru industria de logistică din Italia) și publicația de profil Euromerci au premiat Grupul GRAMPET pentru Inovație în Internaționalizarea Afacerilor, acordându-i premiul „Grupul Logistic al Anului” (detalii aici).
- Procesul amplu de digitalizare la nivel de grup a avansat considerabil în 2020, fiind accelerat și de contextul impus de pandemie. În prezent, companiile din grup folosesc aproape 20 de soluții digitale dezvoltate intern. Alte 18 astfel de proiecte se află în curs de dezvoltare.
- Separat, echipa fabricii de medicamente Polisano Pharmaceuticals din Sibiu se apropie de lansarea primul său medicament oncologic solid – un pas foarte important pentru întreaga industrie farmaceutică românească.
2020 a dublat, totodată, eforturile de implicarea socială menite să susțină, pe de o parte, eforturile naționale pentru combaterea pandemiei de Coronavirus și, pe de altă parte, activitatea tradițională a Fundațiilor TOFLEA și GRAMPET.
• În luna mai, Grupul GRAMPET a lansat o campanie națională prin care a donat câte un aparat de testare de ultimă generație și 1.000 de teste DSP-urilor din Deva, Craiova, Iași, Constanța, Galați, Ploiești, Timișoara, București și Debrecen. Două astfel de donații au ajuns la Spitalul Clinic de copii Victor Gomoiu și Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș din București. Totodată, companiile membre au donat câte 9.000 de măști de protecție Muzeului Național de Artă și Serviciului de Ambulanță București, dar și alte mii de măști de protecție în fiecare oraș din țară în care grupul are activitate.
În paralel, Fundația TOFLEA a continuat proiectele educaționale și sociale care influențează viețile a zeci de mii de oameni din categorii defavorizate din județul Galați.
• Pe lângă cele 300 de burse școlare pe care le acordă în fiecare an, Fundația derulează în prezent două proiecte finanțate prin Programul Operațional Capital Uman (POCU). Astfel, proiectul Măsuri Integrate pentru Reducerea Abandonului Școlar vizează reintegrarea în sistemul de învățământ a 590 de persoane, precum și îmbunătățirea competențelor pentru 80 de cadre didactice din localitățile Toflea, Brăhășești și Gohor.
Separat, proiectul Incluziune și dezvoltare prin economie socială, derulat alături de Euzone Consultancy Network SRL și Asociația Centrul pentru Legislație Nonprofit, susține integrarea socială și economică a persoanelor din categorii vulnerabile prin sprijinirea înființării de entități tip întreprinderi sociale.
La rândul său, Fundația GRAMPET a derulat mai multe acțiuni de sprijin pentru angajații companiilor din grup, susținând cazuri sociale, de natură medicală sau copii talentați care practică sporturi de performanță.
Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, GRAMPET este prima multinațională fondată în România și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est. Structura sa de companii acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor săi o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.
Având drept obiectiv declarat conectarea Oceanului Atlantic, prin Marea Nordului, la Oceanul Pacific, prin Marea Chinei de Sud, Grupul GRAMPET este unul dintre liderii industriei în dezvoltarea coridoarelor de transport ce conectează Europa şi Asia.
Compania sa fanion - Grup Feroviar Român (GFR), este cel mai mare operator privat feroviar din România. În prezent, peste 20% din trafic este internaţional, GFR oferind clienţilor săi soluții logistice complexe. GFR este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative și are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat (BDZ Cargo, UZ, CFM, PKP Cargo, ZK, RCH, HZ Cargo, ZBIH), cât și cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria și Germania.
Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul GRAMPET acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.
În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. În 2017, GFR a lansat portalul E-CLIENT GFR, o premieră pentru România și sud-estul Europei, care facilitează gestionarea relației clasice cărăuș - companie-client, de la postarea unei cereri de ofertă până la facturarea serviciului prestat, trecând prin etape esențiale precum comandarea vagoanelor goale, întocmirea contractelor de transport, accesul neîngrădit la informații privind evoluția proceselor, atenționarea inteligentă a decidenților și transmiterea de rapoarte automate.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5 / 66 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...