Cum a ajuns Ionuț Andreica să lucreze pentru grupul 10Bet Africa, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de gambling a regiunii, activ pe mai multe continente, și ce atribuții are în poziția de Legal & Compliance Manager | Accesul pe noi piețe, printre proiectele cheie ale echipei juridice. Când se apelează la avocați externi și care sunt criteriile după care aceștia sunt aleși
13 Iulie 2023
Ștefania EnacheIonuț Andreica(37 de ani) este absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universitătii Româno-Americane din București, iar parcursul său profesional s-a derulat prin mai multe industrii.
Ionuţ Andreica, Legal & Compliance Manager - 10Bet Africa |
Viața profesională l-a condus pe un alt continent și i-a dat posibilitatea să descopere orizonturi la care unii nici măcar nu-și permit să viseze.Ionuț Andreica este Legal & Compliance Manager la 10Bet Africa.El activează într-o industrie care de câțiva ani a prins avânt și se dezvoltă constant: cea a pariurilor sportive. Este un domeniu generos, dar și provocator pentru un profesionist în drept. Înainte de a ajunge în această poziție, Ionuț a parcurs un drum care a presupus multă muncă, efort permanent și pasiune pentru profesie. Lucrurile stau la fel și acum, juristul fiind foarte implicat în ceea ce face.
Ionuț Andreica are 37 de ani și de mai bine de 15 ani este jurist. Este absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universitătii Româno-Americane din București, iar parcursul său profesional s-a derulat prin mai multe industrii. A activat ca expert în Drept în pharma, imobiliare, transporturi și alte servicii, dar cumva pariurile sportive „s-au lipit” cel mai bine de el.
Ionuț Andreica are 37 de ani și de mai bine de 15 ani este jurist. Este absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universitătii Româno-Americane din București, iar parcursul său profesional s-a derulat prin mai multe industrii. A activat ca expert în Drept în pharma, imobiliare, transporturi și alte servicii, dar cumva pariurile sportive „s-au lipit” cel mai bine de el.
„Fără să realizez la momentele respective, în cadrul fiecărui loc de muncă am învățat câte ceva foarte valoros. De exemplu, când lucram în transporturile de mărfuri, am făcut foarte mult partea de litigii, în pharma am învățat ce presupune să pui în vânzare un supliment alimentar sau înregistrarea unei mărci, în imobiliare, câtă tevatură să cumperi, închiriezi sau să vinzi un imobil, și tot așa până în 2015, atunci când am ajuns la prima mea companie de betting, respectiv Casa Pariurilor, de fapt acesta este brand-ul. Apoi am continuat cu Fortuna, care prin 2018 i-a preluat pe primii și, tot așa până în 2021, când am făcut pasul ‘în afară’ ”, povestește juristul.
Mărturisește zâmbind că nu el a ales industria pariurilor sportive, ci ea l-a ales pe el, iar acum se bucură foarte mult că s-a întâmplat așa. „Lăsând gluma la o parte, aplicând pentru diverse poziții prin 2015, în căutarea unui loc de muncă mai bun, am fost recrutat de cei de la Casa Pariurilor. La fel s-a întâmplat și în 2021 cu 10Bet, doar că în acel moment nu îmi căutam neapărat de muncă și deja aveam avantajul unei experiențe, nu neapărat îndelungată, cât consistentă, și mai ales în modul de lucru specific marilor corporații”, precizează Ionuț Andreica.
------------------------------------------------------------
Munca de zi cu zi la 10Bet
În compania în care lucrează acum este Legal & Compliance Manager, iar în mare rolul său actual se aseamănă cu cel al unui manager de departament juridic din România, doar că se bucură de mai multă libertate și „putere” chiar și cu privire persoane care nu sunt neapărat în subordinea sa.
„Principalele mele responsabilități gravitează strict în jurul activității de gambling online (licențiere, analiză și implementare modificări legislative, modificarea termenelor și condițiilor de joc, a regulilor de pariere, reclamații jucători, campanii promoționale, sponsorizări, proceduri interne referitoare la partea de joc responsabil etc), dar și verificarea anumitor informații venite de la nivel local (precum contracte, conflicte de muncă, implementarea modificărilor legislative AML și altele). La nivel local nu avem echipe de juriști/inhouse lawyers, avem în schimb directori locali cu experiență bună în domeniu, iar restul informațiilor sunt filtrate de echipa centrală. Apropo, structura este una pic diferită față de ce știm sau există în Europa. De exemplu, când lucram la Fortuna, în fiecare țară operatoare există un oficiu juridic, în timp ce la 10Bet avem o echipă centrală care se ocupă de anumite zone precum India, Japonia, Africa, unde nu există un oficiu juridic. Ocazional, interacționăm cu diverse echipe de avocați specializați din țările/zonele respective, dar strict pe anumite probleme care depășec competențele noastre, ale directorilor locali și/sau unde există anumite îndoieli/temeri ce țin de strategia internă a grupului. Influențele europene/globale sunt relativ mici în țările din Africa unde operăm, însă mă bucur să constat că în anumite țări precum Africa de Sud sau Tanzania, legislația jocurilor de noroc, a prelucrării datelor cu caracter personal și chiar anti-spălarea banilor este foarte asemănătoare cu ceea ce avem în România sau, după caz, la nivel european”, explică juristul.
------------------------------------------------------------
Obiectivele anului în curs
Echipa coordonată de Ionuț și-a setat pentru anul în curs o serie de obiective, printre care se remarcă semnarea anumitor sponsorizări în Africa de Sud. Deja s-a parafat un proiect de acest tip cu echipa națională și urmează încă o sponsorizare cu o altă echipă la fel de importantă.
Un alt obiectiv major este accederea unor noi piețe, și deja se întâmplă acest lucru în anumite țări din America Latină. Departamentul juridic s-a concentrat și pe închiderea anumitor piețe neprofitabile, fiind cazul unor zone din Africa.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Din poziția pe care o ocupă, Ionuț Andreica ajunge destul de rar să colaboreze cu avocați externi, din cauza faptului că politica firmei este aceea de a rezolva cele mai multe probleme intern. Se apelează la sprijin extern în situații mai complexe, incerte, asupra cărora echipa juridică internă are o vizibilitate scăzută. Un exemplu îl constituie încetarea relațiilor de muncă locale sau finalizarea anumitor contracte care pot fi afectate de aplicabilitatea legislațiilor locale.
„Criteriile generale după care alegem avocații externi sunt: feedback bun în piață, experiență relevantă în domeniul respectiv, comunicarea, dar bineînțeles și costurile atașate. Așa cum spuneam mai sus, colaborăm destul de izolat cu casele de avocatură locale și strict în problemele care ne depășesc competențele, în special cele legate de legislația locală și/sau asupra cărora avem o vizibilitate și un control scăzut/a. Proiectele cheie coincid cu obiectivele mai sus menționate și mă mândresc să spun că momentan nu am colaborat cu nicio firmă de avocatură descurcându-ne singuri. Nu există o frecvență anume cu care colaborăm cu o anume casă de avocatură, însă ceea ce vă pot spune este că atunci când găsim una care să răspundă nevoilor noastre, ținem de ea, întrucât, ca și în alte zone ale lumii, se merge pe premisa ca „cei din betting au bani””, nuanțează juristul 10Bet.
Referindu-se la activitatea realizată în primul semestru al anului în curs, Ionuț Andreica reamintește faptul că închiderea anumitor piețe și deschiderea altora au fost printre cele mai importante proiecte. Le include în această categorie din cauza anvergurii operațiunilor în sine, cu majoritatea departamentelor implicate, dar și din cauza multitudinii de taskuri de executat și a celerității acestora. „ Prima jumătate a anului a fost una intensă, obositoare, iar a doua sunt convins că va aduce și roadele aferente, în special spre sfârșit de an. Perspectivele sunt ca și până acum, de investiție și eficiență, de focusare, în special, pe ceea ce se merită. Nu pot spune că s-a schimbat ceva în rău, sunt doar schimbări de moment la care trebuie să ne adaptăm pentru a deveni mai buni în ceea ce facem”, comentează românul.
Departamentul coordonat de Ionuț Andreica include, pentru moment, trei persoane, iar colaborarea cu colegii responsabili de alte zone se face pe proiecte foarte izolate, cu aplicabilitate generală pentru toate departamentele grupului.
Compania în care activează este într-o continuă efervescență, iar departamentul pe care îl conduce este implicat în majoritatea proiectelor din care firmele grupului fac parte. „Momentan pot spune că o provocare va fi adaptarea la cerințele de activitate ale noilor piețe, însă având în vedere experiența similară deja acumultă pe piețele din Africa, sunt încrezător că vom reuși din nou să ne ridicăm cel puțin la nivelul așteptărilor”, susține juristul.
În ceea ce privește planurile sale de viitor, Ionuț Andreica recunoaște faptul că nu are unul anume sau privit dintr-un anumit unghi. În general, profesionistul își dorește să protejeze ceea ce are acum, cu alte cuvinte să își facă treaba cât mai bine, să se dezvolte prin acumularea de noi experiențe, să învețe lecții noi. „Lăsăm karma să lucreze. Într-un viitor poate nu așa îndepărtat, sper să am ocazia să conduc o companie sau poate chiar compania proprie, însă mai avem de lucrat”, transmite profesionistul român.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 12 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...