ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Departamentul Juridic al Eurolife FFH desfășoară anual un training cu angajații pe teme de Concurență. Ciprian Mihalache, Legal Manager: Autoritatea ar putea să fie mult mai prezentă în zona de trainig, prevenție și educație concurențială

07 Decembrie 2023   |   Ștefania Enache

În ultimii doi ani, cel mai important proiect derulat de departamentul coordonat de Ciprian Mihalache în zona de Concurență a vizat trainingul pentru angajații Eurolife FFH. Proiectul a fost implementat împreună cu experții Țucă Zbârcea & Asociații.

Ciprian Mihalache, Legal Manager Eurolife FFH

 
 
Companiile, indiferent de industria în care activează, și-ar dori ca prezența Consiliului Concurenței în zona de training, prevenție și educație concurențială să fie mult mai intensă.Firmele sunt foarte atente la orice acțiune a Autorității de concurență, conformarea fiind extrem de importantă.„Conformarea în zona de Concurență, dar nu numai, este foarte importantă pentru companie. Departamentul Juridic desfășoară anual un scurt training cu angajații pe tema „Aspecte de drept concurențial”, în care prezentăm noțiuni generale privind dreptul concurențial, cum ar fi: definiții, tipuri de încălcări, conduită, exemple cu aplicație directă în domeniul asigurărilor etc. ”, punctează Ciprian Mihalache, Legal Managerul Eurolife FFH.


Un sector atât de vast, cum este cel al asigurărilor, are nevoie de o protecție ridicată atunci când vine vorba despre regulile din domeniul Concurenței. Ciprian Mihalache subliniază faptul că departamentele de legal din cadrul firmelor nu pot și nu au cum să ofere singure cea mai bună protecție pentru o companie. Acesta este motivul pentru care se apelează la ajutor extern, colaborarea cu o casă de avocatură cu experiență în această practică fiind cea mai utilă variantă.

„Trebuie menționat că Departamentul Legal este cel care mijlocește și consiliază atât conducerea, cât și personalul în teme concurențiale. După cum arătam mai sus, trainingul este la fel de relevant, ajutând în procesul de conformare. Nu în ultimul rând, Departamentul Legal, pe lângă rolul de consiliere, considerăm că îndeplinește în mod evident și un puternic rol de conformare continuă, în sensul de control al conformării”, explică Legal Managerul Eurolife FFH.




Prevenția este foarte importantă

Consiliul Concurenței este una dintre instituțiile statului cu cea mai puternică prezență, autoritatea fiind recunoscută de mediul de business ca una care acționeză în mod constant. Acesta este și motivul pentru care nu se poate spune că în ultima perioadă s-a observat  o efervescență deosebită în acest domeniu, în ultimul an față de anii precedenți. Consiliul Concurenței este mereu prezent și atent, urmărind regulat modul în care este respectată legislația în vigoare.

Eurolife FFH nu a fost în ultimii doi ani în atenția Consiliului Concurenței, dar acest lucru nu a scăzut vigilența companiei, care acordă o atenție permanentă tuturor schimbărilor care intervin în domeniu, dar și pregătirii angajaților astfel încât aceștia să cunoască foarte bine regulile de conformare.

Tocmai pentru a respecta aceste principii, Eurolife FFH a derulat la nivelul companiei un audit pe partea de concurență, fapt ce a permis evitarea riscurilor care ar putea interveni în activitățile firmei. Mai mult, a inițiat programe interne de conformare cu o societate de avocatură, în momentele inițiale ale procesului, pentru ca ulterior să le dezvolte intern prin intermediul Departamentului Legal.

În ultimii doi ani, cel mai important proiect derulat de departamentul coordonat de Ciprian Mihalache în zona de Concurență a vizat trainingul pentru angajații Eurolife FFH. Proiectul a fost implementat împreună cu experții Țuca Zbârcea & Asociații.

Ajutorul extrern este luat în calcul și în cazul în care s-ar ajunge în situații care implică demersuri în instanță pe aspecte de antitrust. În astfel de cazuri, Departamentul Legal al Eurolife FFH ar lucra în strânsă legătură cu echipa de avocați a unei firme de specialitate.

Atunci când vine vorba despre cele mai sensibile reglementări din zona concurenței, interlocutorul BizLawyer consideră că în această categorie se detașează participarea la asociații profesionale și schimbul de informații prin intermediul acestora. „În mod evident, Autoritatea ar putea să fie mult mai prezentă în zona de trainig, prevenție și educație concurențială, dacă putem spune. Eventual, un departament specific în cadrul Consiliului Concurenței care să conducă, să desfășoare în mod constant sesiuni de training, de conferințe etc.”, încheie Legal Managerul Eurolife FFH.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...