ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cîţu: Au apărut câteva lucruri pe care trebuie să le corectăm pentru ca IMM Invest să funcţioneze mai rapid

27 Mai 2020   |   AGERPRES

Băncile au primit circa 200.000 de cereri pentru amânarea plăţii ratelor la credite, cu un volum de credite de 3,3 miliarde de lei.

 
 
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat marţi că, în urma discuţiilor cu cei 22 de CEO ai băncilor din România care lucrează cu programul IMM Invest, au apărut câteva lucruri care trebuie corectate pentru ca acest program să funcţioneze şi mai rapid, urmând ca aceste corecţii să fie aduse miercuri, printr-o ordonanţă de urgenţă care modifică Ordonanţa IMM Invest.

"Am avut o întâlnire istorică şi în premieră cu cei 22 de CEO ai băncilor din România care lucrează cu IMM Invest. Am avut problemele cu care s-au întâlnit cei care au apelat la IMM Invest pe de o parte, pe de altă parte am avut şi problemele pe care le-a întâmpinat sistemul financiar bancar, de exemplu: cererea pe care sistemul financiar bancar a trebuit să o satisfacă într-o lună de zile era ceva ce aveau de satisfăcut în nouă luni de zile. Deci a fost un volum de muncă foarte mare şi în acea parte. Din acea discuţie au apărut câteva lucruri pe care trebuie să le corectăm pentru ca acest program să funcţioneze şi mai rapid. Le vom corecta mâine, printr-o ordonanţă de urgenţă care modifică ordonanţa de urgenţă a IMM Invest. Vom face acest lucru mâine în şedinţa de Guvern. Şi lucrurile se vor mişca şi mai rapid", a declarat Cîţu, la Realitatea Plus.


Ministerul Finanţelor a mai spus că băncile au primit circa 200.000 de cereri pentru amânarea plăţii ratelor la credite, cu un volum de credite de 3,3 miliarde de lei.

"În jur de 200.000 de cetăţeni au beneficiat de amânarea ratelor la bancă de până la 9 luni, cu un volum de credite de 3,3 miliarde de lei. Acestea sunt amânări pe Ordonanţa 37. În acelaşi timp, ştim că există şi programe ale băncilor. Numărul este mult mai mare dacă le luăm şi pe acelea în calcul. Tocmai pentru că a avut succes această măsură, deşi nu a fost primită cu braţele deschise în sistemul financiar bancar pentru că totuşi înseamnă costuri pentru sistemul bancar dar a fost o măsură de succes şi băncile s-au repliat şi dacă în primele zile dura două trei zile pentru un răspuns acum se fac lucrurile automat, am prelungit până pe 15 iunie perioada în care pot fi solicitate amânările de rate la bancă pentru că unele companii au intrat în dificultate mai târziu, nu în martie sau aprilie şi atunci să beneficeze şi acestea. Mă aştept să fie un număr mult mai mare, dar a fost un program de succes care a însemnat costuri pentru sistemul financiar bancar dar în acelaşi timp a ajutat un număr foarte, foarte mare de români să treacă peste această perioadă fără această grijă a ratelor", a mai spus Florin Cîţu.

Acesta a subliniat că, pe de altă parte, românii au fost ajutaţi cu şomajul tehnic care a fost plătit la timp.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8442 / 9155
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...