Comercianţii ar trebui să primească derogare de la Directiva ce impune ca sticlele din plastic să aibă numai dopuri ataşate (Haţegan Attorneys)
03 Iulie 2024
AgerpresPotrivit sursei citate, producătorii de băuturi au început, deja, să implementeze diverse soluţii pentru a se conforma noii reglementări, investind sume considerabile în modificarea proceselor tehnologice corespunzător.
Produsele din plastic de unică folosinţă ale căror dopuri şi capace sunt realizate din plastic pot fi introduse pe piaţă, începând cu data de 3 iulie 2024, numai dacă acestea rămân ataşate de recipiente în timpul etapei de utilizare preconizată a produselor, prevăd noile reglementări europene şi naţionale, în acest context impunându-se o derogare pentru lichidarea stocurilor existente de sticle cu dop detaşabil, susţin reprezentanţii unei firme româneşti de avocatură.
Potrivit unui comunicat al Haţegan Attorneys, o astfel de amânare pentru comercianţi nu există în lege.
"Reglementarea fost impusă de Parlamentul şi Consiliul European prin art. 6 din Directiva UE 2019/904 (Directiva) privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului. Aceasta a fost transpusă în legislaţia internă prin Ordonanţa nr. 6/2021 privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului (Ordonanţa). Noua regulă se aplică recipientelor pentru băuturi cu o capacitate de până la 3 litri, inclusiv ambalajelor de băuturi compozite utilizate pentru a conţine lichide, cum ar fi sticlele pentru băuturi, inclusiv dopurile şi capacele acestora (PET). Excepţii de la aceasta sunt recipientele din sticlă sau metal pentru băuturi cu dopuri şi capace din plastic şi recipientele pentru băuturi destinate şi utilizate pentru alimentele destinate unor scopuri medicale speciale", se precizează în comunicat.
Potrivit unui comunicat al Haţegan Attorneys, o astfel de amânare pentru comercianţi nu există în lege.
"Reglementarea fost impusă de Parlamentul şi Consiliul European prin art. 6 din Directiva UE 2019/904 (Directiva) privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului. Aceasta a fost transpusă în legislaţia internă prin Ordonanţa nr. 6/2021 privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului (Ordonanţa). Noua regulă se aplică recipientelor pentru băuturi cu o capacitate de până la 3 litri, inclusiv ambalajelor de băuturi compozite utilizate pentru a conţine lichide, cum ar fi sticlele pentru băuturi, inclusiv dopurile şi capacele acestora (PET). Excepţii de la aceasta sunt recipientele din sticlă sau metal pentru băuturi cu dopuri şi capace din plastic şi recipientele pentru băuturi destinate şi utilizate pentru alimentele destinate unor scopuri medicale speciale", se precizează în comunicat.
Potrivit sursei citate, producătorii de băuturi au început, deja, să implementeze diverse soluţii pentru a se conforma noii reglementări, investind sume considerabile în modificarea proceselor tehnologice corespunzător.
În opinia specialiştilor, schimbarea va avea un impact minim asupra consumatorilor, drepturile şi obligaţiile acestora nefiind afectate. În plus, administratorul SGR asigură consumatorii de funcţionarea normală a Sistemului Garanţie Returnare (SGR), aparatele RVM pentru colectare automată fiind setate pentru a recunoaşte şi a accepta recipiente cu sau fără dop, aceleaşi reguli fiind aplicate şi la colectarea manuală.
Scopul acestei măsuri este combaterea poluării cu plastic a mediului înconjurător şi creşterea gradului de reciclare, implementarea acesteia având multiple avantaje, cum are fi facilitarea procesului de reciclare şi reducerea riscului de poluare a oceanelor: se estimează că anual milioane de capace de plastic ajung în oceane, punând în pericol viaţa animalelor marine; .
"Capacele din plastic sunt fabricate din alt tip de plastic decât cel al sticlelor, ceea ce le face dificil de reciclat separat. Prin menţinerea lor ataşate, se va facilita procesul de sortare şi reciclare, contribuind la creşterea gradului de reciclare a ambalajelor din plastic. Cu toate acestea, întrebarea deschisă care rămâne în acest moment este: Ce se va întâmpla cu stocurile de sticle cu dop detaşabil aflate deja la comercianţi?, raportat la faptul că legea nu prevede, până acum, o derogare în acest sens. Cert este că s-ar impune o derogare pentru lichidarea stocurilor de produse deja formate anterior intrării în vigoare, dar în lipsa de dispoziţii exprese în acest sens regula ar trebui să se aplice direct, iar operatorii economici care comercializează PET-uri cu capac detaşabil după data de 3 iulie riscă sancţiuni", susţin avocaţii.
Fondată în anul 2004, firma de avocatură Haţegan Attorneys împlineşte anul acesta 20 de ani de activitate juridică şi este formată dintr-o echipă specializată în toate ramurile de drept relevante, precum: fuziuni şi achiziţii, energie, concurenţă, imobiliare, dreptul muncii, protecţia consumatorului, GDPR etc.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 320 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...