Corina Martin (FPIOR), despre taxa pe drepturi de autor: Horeca suportă, de ani la rând, nerespectarea prevederilor legale
19 Octombrie 2023
AgerpresEa a subliniat că, în România, "a continuat nestingherită nesocotirea totală a hotărârilor Curţii Europene de Justiţie, pe acest subiect!"
Un grup de lucru va fi constituit pentru schimbarea metodologiei învechite şi incorecte de plată şi repartizare a remuneraţiilor către titularii de drepturi de autor, în funcţie de utilizarea reală, informează Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România ( FPIOR).
"Operatorii din Horeca suportă, de ani la rând, nerespectarea prevederilor legale actuale (comunicarea publică de opere muzicale se gestionează în continuare colectiv, deşi prevederea legală, contrară prevederilor europene, a fost abrogată încă din ianuarie 2019!!!), şi s-au săturat sa tolereze ignorarea totală a legislaţiei europene (chiar şi după ce CJUE a confirmat o prevedere extrem de clară din Directiva 2001/29, în România utilizatorii sunt, în continuare, obligaţi să achite remuneraţii pentru simplul fapt că deţin orice fel de echipament şi fără ca organismele de gestiune colectivă să facă dovada că în locaţii a fost difuzată muzică sau operă audiovizuale!)", a menţionat Corina Martin, Secretar General al FPIOR.
"Operatorii din Horeca suportă, de ani la rând, nerespectarea prevederilor legale actuale (comunicarea publică de opere muzicale se gestionează în continuare colectiv, deşi prevederea legală, contrară prevederilor europene, a fost abrogată încă din ianuarie 2019!!!), şi s-au săturat sa tolereze ignorarea totală a legislaţiei europene (chiar şi după ce CJUE a confirmat o prevedere extrem de clară din Directiva 2001/29, în România utilizatorii sunt, în continuare, obligaţi să achite remuneraţii pentru simplul fapt că deţin orice fel de echipament şi fără ca organismele de gestiune colectivă să facă dovada că în locaţii a fost difuzată muzică sau operă audiovizuale!)", a menţionat Corina Martin, Secretar General al FPIOR.
Ea a subliniat că, în România, "a continuat nestingherită nesocotirea totală a hotărârilor Curţii Europene de Justiţie, pe acest subiect!"
"Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii, Asociaţia Correct, FIHR - Federaţia Industriei Hoteliere din Romania şi HORA au stabilit, în premieră, de comun acord cu organismele de gestiune colectivă şi asistaţi de Cabinet de Avocat Robert Bucur, o metodologie care să ofere utilizatorilor transparenţă, condiţii cinstite şi tarife proporţionale cu gradul real de utilizare", se mai precizează în comunicat.
Potrivit sursei citate, printre cele mai importante propuneri menţionate sunt: plata doar pentru camerele ocupate sau plata doar pentru opere audiovizuale acolo unde se utilizează acestea (în prezent, contrar hotărârii CJUE în Cauza C-147/19, metodologiile prevăd plata, în cazul deţinerii unui televizor, şi pentru fonogramele care fac parte deja din aceste opere audiovizuale).
Pe lista de propuneri se mai află: plata proporţională cu repertoriul utilizat (spre exemplu, dacă repertoriul de opere audiovizuale sau de prestaţii artistice în domeniul audiovizual a fost comunicat de televiziunile retransmise în camere doar în proporţie de 10% din totalul comunicărilor, nu putem fi obligaţi să achităm întreaga valoare a remuneraţiei)
De asemenea, alte propuneri vizează organismele de gestiune colectivă care trebuie să fie transparente, conform legii, în relaţia cu utilizatorii şi să pună la dispoziţia acestora repertoriul pe care îl reprezintă, în cazurile de gestiune colectivă extinsă, facultativă sau pe bază de mandat special
Reprezentanţii federaţiei au amintit şi de lipsa obligativităţii de plată atunci când proprietarul unui spaţiu (restaurant, sală de evenimente, etc.) pune la dispoziţia clienţilor doar locaţia şi asigură serviciile de servire a mesei sau a băuturilor (în prezent, proprietarul este obligat la plata remuneraţiilor pentru trupa sau DJ-ul contractat de terţi la evenimente)
O altă propunere se referă la faptul ca plata să se facă pentru perioada reală (în acest moment, dacă activitatea de comunicare publică începe în data de 30 sau 31 a lunii, se datorează plata pe întreaga lună), iar comunicarea de date pentru repartizarea cât mai corectă a sumelor încasate (în prezent, toate sumele încasate merg într-un "fond comun" care, mai apoi, se împarte după o serie de criterii subiective care nu au legătură cu utilizarea reală), susţin reprezentanţii federaţiei.
"Practic, propunerea noastră este ca utilizatorul să ofere informaţii exacte despre ceea ce a utilizat sau, în lipsa acestora, să indice posturile de radio sau televiziune cel mai des utilizate)", se mai precizează în comunicat.
Totodată, mai este menţionată obligativitatea informării utilizatorilor asupra obligaţiei de plată şi emiterea facturii fiscale pentru perioada curentă (în acest moment, ogc-urile emit facturi pe pentru perioade de acum 2 sau 3 ani)
FPIOR a mai propus plata remuneraţiei compensatorii după utilizare (anumite remuneraţii sunt "compensatorii", adică titularul de drepturi nu se poate opune comunicării publice însă, după ce aceasta a fost realizată, trebuie compensat). "În acest moment, absolut toate ogc-urile cer banii în avans, chiar înainte cu o lună de perioada comunicării publice.", se mai spune în comunicat.
O altă propunere se referă la aplicarea dobânzii legale pentru neplată sau întârziere la plată (în acest moment legea plafonează aceste penalităţi însă o serie de instanţe au dat soluţii pe baza metodologiei, obligând utilizatorii la plata unor penalităţi de 0,1 sau 0,5% pe zi de întârziere şi pentru perioadele de după modificarea legii, 4 aprilie 2022)
Pe listă se mai află obligativitatea ca procesele verbale să fie semnate de un martor şi să existe înregistrări audio-video cu echipamente omologate (în prezent, inspectorul ogc-ului întocmeşte un proces verbal care să-i folosească personal şi asociaţiei pentru care lucrează, fără nicio dovadă)
Pe de altă parte, tarifele propuse sunt, în cazul unităţilor de cazare, pe cameră. "În prezent, marea majoritate a metodologiilor prevăd un tarif unic pentru unităţi de cazare de la 1 la 50 de camere, ajungându-se la situaţiile absurde în care unii utilizatori plătesc de 50 de ori mai mult ca alţii).
Una dintre cele mai importante modificări propuse este metodologia unică pentru întregul domeniu HoReCa (în acest moment există 5 metodologii cu condiţii şi tarife diferite, multe dintre ele nefiind cunoscute de utilizatori.", se mai spune în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1182 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...