Guvernul e pregătit ca mâine să dea OUG care permite amânarea plăţii ratelor la bancă
25 Martie 2020
AGERPRESPreşedintele Klaus Iohannis a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
"Guvernul este pregătit ca mâine să dea ordonanţă de urgenţă care permite amânarea plăţii ratelor la bancă, pe de o parte, pentru persoane fizice, adică pentru oamenii care au rate la bancă, dar şi pentru firmele din România. La cererea celor care au datorii la bănci, plata ratelor se poate amâna cu până la nouă luni, deci, practic, ratele pot fi amânate până la sfârşitul acestui an. Suntem convinşi că până atunci economia îşi va reveni, oamenii îşi vor reveni şi atunci lucrurile vor intra cu mult mai uşor într-o normalitate", a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni.
El a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Preşedintele Klaus Iohannis a arătat că se conturează o rectificare bugetară extraordinară destinată alocării de bani pentru Sănătate şi plata şomajului tehnic.
"Se conturează o rectificare bugetară extraordinară, care se face în această stare de urgenţă, pe două paliere. Este nevoie de rectificare bugetară pentru a aloca mai mulţi bani pentru Sănătate - sănătatea oamenilor este prima prioritate şi pentru a rezolva problemele este nevoie şi de oameni, dar şi de bani. A doua chestiune se referă la românii care din varii motive nu mai pot merge la serviciu - se închide firma sau intră în şomaj tehnic - şi atunci este nevoie de bani pentru a veni în sprijinul oamenilor, pentru a suplini banii care se alocă pentru şomaj tehnic", a explicat şeful statului, după şedinţa de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu membri ai Guvernului.
El a arătat că discuţiile au vizat starea economiei, protecţia socială şi finanţele publice ale României.
"Am putut să constat că la nivelul Guvernului există multe proiecte foarte bune. Există foarte multă implicare şi dorinţă de a rezolva problemele în aşa fel încât şi românii şi firmele româneşti să treacă cât se poate de bine prin această criză. Este nevoie de măsuri speciale în vremuri speciale. Noi am înţeles că şi românii au probleme imense, fiecare în felul lui, am înţeles că şi firmele au probleme foarte mari. Dorim să venim cu măsuri de sprijin şi pentru oamenii simpli şi pentru economia românească şi pentru firmele româneşti, pentru a nu sacrifica mai mult decât este absolut necesar pentru a trece prin această criză, fiindcă criza se va termina la un moment dat şi noi ne dorim cu toţii ca, atunci când criza sanitară se termină, România să fie în situaţia să repornim imediat economia şi să revenim la o viaţă normală care va veni, pe care ne-o dorim cu toţii", a spus Iohannis.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8617 / 9079 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...