
Ministerul Muncii va înlocui aplicația Revisal cu platforma REGES-ONLINE. Care sunt modificările și ce amenzi riscă angajatorii care nu se conformează
12 Martie 2025
Alexandra Gașpar, Payroll & HR Services Leader, PwC RomâniaAngajatorii vor avea obligația de a transfera datele contractelor active în noul sistem în cel mult șase luni de la data intrării în vigoare a actului normativ, nerespectarea acestei obligații fiind sancționată cu amenzi cuprinse între 15.000 și 20.000 de lei.
![]() |
Principalele modificări aduse de noua platformă:
· Eliminarea procedurii prin care angajatorii își instalau aplicații locale în vederea gestionării datelor referitoare la raporturile de muncă și trecerea la un proces digitalizat, prin intermediul unui sistem informatic centralizat și accesibil online. Datele vor fi accesibile în timp real, permițând atât reprezentanților Inspecției Muncii, angajatorilor, salariaților cât și altor autorități competente să aibă acces extins la informații.
· Creșterea gradului de transparență în relațiile de muncă și simplificarea procedurilor administrative legate de dovedirea vechimii în muncă. Salariații și foștii salariați vor avea posibilitatea de a accesa online propriile informații din registru. Aceștia vor putea vizualiza și descărca datele personale, inclusiv să obțină un extras oficial din REGES, facilitând astfel accesul la informațiile necesare.
· Conform Notei de Fundamentare, platforma vizează și impactul asupra drepturilor și libertăților fundamentale ale omului prin reducerea inechităților cu privire la accesul la informații despre vechimea în muncă și statutul contractual, precum și protejarea dreptului la muncă și la informare corectă printr-o evidență clară și actualizată a contractelor individuale de muncă.
Noua platformă va include și elemente suplimentare precum:
· Gradul, tipul de handicap și durata acestuia în cazul persoanelor cu dizabilități, detalii esențiale pentru protecția drepturilor persoanelor cu dizabilități și pentru identificarea promptă a încălcărilor legale de către angajatori.
· Locul de muncă fix sau mobil, o altă informație adițională ce va fi transmisă și care va oferi o protecție suplimentară salariaților mobili, prin asigurarea prestațiilor suplimentare în bani sau în natură, pentru care sunt eligibili prin definiție, salariații mobili.
· Durata timpului de muncă și repartizarea acestuia, care în actualul sistem informatic obligă angajatorii să facă această precizare doar pentru salariații cu timp parțial, fiind omise detaliile privitoare la salariații cu normă întreagă.
· Angajatorii care apelează la prestatori externi pentru completarea și transmiterea Registrului nu vor mai notifica Inspectoratul Teritorial de Muncă. În schimb, aceștia vor înscrie direct în REGES-ONLINE informațiile de identificare ale furnizorului de servicii, care includ, CUI/CIF, denumirea și sediul social al acestuia, numele reprezentantului legal în cazul persoanelor juridice. De asemenea, aplicația va permite introducerea datelor referitoare la contractul de prestări servicii precum: data încheierii, durata contractului, data de început sau de sfârșit a acestuia. Observăm că termenul de maxim trei zile lucrătoare se păstrează, fiind specificat clar că acesta se aplică atât la încheierea, cât și la încetarea contractului.
· O modificare semnificativă care va crește volumul de muncă pentru angajatori, este obligația de a notifica suspendarea contractelor individuale de muncă pe perioada concediilor medicale, termenul fiind de cel mult trei zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului. Termenul va fi calculat pornind de la momentul în care angajatorii înregistrează primirea documentelor ce atestă suspendarea contractelor, respectiv a certificatelor medicale. Implementarea acestei propuneri oferă angajatorilor ocazia de a revizui reglementările din politicile interne sau Regulamentul intern referitoare la gestionarea certificatelor medicale. De asemenea, este un moment potrivit pentru a reaminti salariaților despre prevederile din Normele de aplicare ale OUG 158/2005, care stipulează că certificatele medicale trebuie prezentate până cel târziu la data de 5 a lunii următoare perioadei în care a fost acordat concediul.
· Obligații pentru angajatorii la care s-a dispus detașarea referitoare la actualizarea datelor în situația în care pe durata detașării apar modificări.
· Se menține obligația angajatorului de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă, iar în situația în care părțile au optat pentru semnarea electronică a documentelor ce țin de relațiile de muncă, dosarul de personal fizic va fi înlocuit cu unul într-un format electronic.
· Raporturile de serviciu ale funcționarilor publici nu vor fi păstrate în evidența Inspecției Muncii.
Nerespectarea obligației de către angajatori de a înregistra în noul sistem informativ în cel mult șase luni de la data intrării în vigoare a actului normativ va sancționată cu amendă de la 15.000 de lei la 20.000 de lei. De asemenea, angajatorii vor fi sancționați pentru nerespectarea obligației de a actualiza sistemul informatic cu datele lipsă din Registru, în același termen expus, cu o amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei. După expirarea perioadei de tranziție, Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților se abrogă.
Cu privire la Procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din registru aceasta se stabilește prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 33 / 9342 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
Bulboacă & Asociații asistă Eazy Asigurări în tranzacția strategică cu Autonom Group
Lady Lawyer | De vorbă cu Anda Călin - Managing Associate, Bohâlțeanu & Asociații: ”Prezența feminină este din ce în ce mai proeminentă în domeniul avocaturii de business, inclusiv în poziții de management. Atenția unei femei este cu precădere orientată spre detalii și o mai bună organizare”
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...