ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Modificările ce vor fi aduse Codului fiscal de anul viitor sunt benefice mediului de afaceri (consultant)

10 Decembrie 2020   |   Agerpres

În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.

 
 
Noul Cod fiscal, care ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021, aduce prevederi benefice pentru mediul de afaceri din România, atât în ceea ce priveşte taxarea muncii, cât şi în privinţa capitolului de TVA, a declarat, joi, Daniel Anghel, Partener, Liderul Departamentului de Taxe și Consultanță Juridică PwC România, într-o conferinţă online.
 
În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.
 
"În al doilea rând, sunt beneficii pe care le vor primi angajaţii care şi aşa suferă, pentru că lucrează din diferite locuri, nu mai pot veni la birou, au cu totul altă activitate. Sunt avantaje non-invazive, care vin într-o perioadă critică, precum beneficii pentru testare epidemiologică, pentru vaccinare, pentru cei care lucrează în telemuncă, deci un segment extraordinar de important în această perioadă", a continuat el.
 
În plus, sunt lucruri care vin să clarifice actualele prevederi legislative, precum legislaţia privind tichetele-cadou.
 
"În contextul capitolului de TVA, modificările sunt de asemenea benefice pentru mediul de afaceri. Un aspect se referă la recuperarea TVA plătite la buget pentru facturile neîncasate de la persoane fizice. Este pentru prima dată în Codul fiscal când - cred eu - se îndreaptă o nedreptate între persoanele juridice şi cele fizice, era o diferenţă majoră între tratamentul fiscal în ceea ce privea ajustarea şi recuperarea taxei pentru facturile neîncasate. Apărea o discriminare care noi sperăm că va înceta începând cu 1 ianuarie 2021", a susţinut Daniel Anghel.
 
În prezent operatorii economici îşi puteau recupera taxa pentru creanţele neîncasate doar de la persoanele juridice, a amintit reprezentantul companiei de consultanţă.
 
"În noile condiţii, recuperarea taxei este permisă în măsura în care aceasta nu a fost încasată de la beneficiari persoane fizice în termen de 12 luni şi sunt două condiţionalităţi privind facturile de până la 1.000 de lei. Compania trebuie să demonstreze măsurile pe care le-au luat, comerciale, pentru recuperarea creanţelor, dar şi pentru suma de peste 1.000 de lei trebuie să demonstrăm măsuri judiciare", a adăugat expertul.
 
Această prevedere a venit la propunerea mediului de afaceri şi în contextul alinierii legislaţiei naţionale la legislaţia europeană, a precizat Daniel Anghel.
 
"Astfel, companiile care au facturi neîncasate de la persoane fizice - şi mă refer la industrii precum telecom, utilităţi, leasing sau alte industrii sau companii cu un volum mare de creanţe de la persoane fizice - vor fi în măsură să recupereze această taxă şi vor trebui să îşi adapteze şi să implementeze o procedură internă prin care să demonstreze îndeplinirea condiţiilor din lege", a mai spus expertul PwC. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8586 / 10192
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...