ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Modificările ce vor fi aduse Codului fiscal de anul viitor sunt benefice mediului de afaceri (consultant)

10 Decembrie 2020   |   Agerpres

În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.

 
 
Noul Cod fiscal, care ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021, aduce prevederi benefice pentru mediul de afaceri din România, atât în ceea ce priveşte taxarea muncii, cât şi în privinţa capitolului de TVA, a declarat, joi, Daniel Anghel, Partener, Liderul Departamentului de Taxe și Consultanță Juridică PwC România, într-o conferinţă online.
 
În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.
 
"În al doilea rând, sunt beneficii pe care le vor primi angajaţii care şi aşa suferă, pentru că lucrează din diferite locuri, nu mai pot veni la birou, au cu totul altă activitate. Sunt avantaje non-invazive, care vin într-o perioadă critică, precum beneficii pentru testare epidemiologică, pentru vaccinare, pentru cei care lucrează în telemuncă, deci un segment extraordinar de important în această perioadă", a continuat el.
 
În plus, sunt lucruri care vin să clarifice actualele prevederi legislative, precum legislaţia privind tichetele-cadou.
 
"În contextul capitolului de TVA, modificările sunt de asemenea benefice pentru mediul de afaceri. Un aspect se referă la recuperarea TVA plătite la buget pentru facturile neîncasate de la persoane fizice. Este pentru prima dată în Codul fiscal când - cred eu - se îndreaptă o nedreptate între persoanele juridice şi cele fizice, era o diferenţă majoră între tratamentul fiscal în ceea ce privea ajustarea şi recuperarea taxei pentru facturile neîncasate. Apărea o discriminare care noi sperăm că va înceta începând cu 1 ianuarie 2021", a susţinut Daniel Anghel.
 
În prezent operatorii economici îşi puteau recupera taxa pentru creanţele neîncasate doar de la persoanele juridice, a amintit reprezentantul companiei de consultanţă.
 
"În noile condiţii, recuperarea taxei este permisă în măsura în care aceasta nu a fost încasată de la beneficiari persoane fizice în termen de 12 luni şi sunt două condiţionalităţi privind facturile de până la 1.000 de lei. Compania trebuie să demonstreze măsurile pe care le-au luat, comerciale, pentru recuperarea creanţelor, dar şi pentru suma de peste 1.000 de lei trebuie să demonstrăm măsuri judiciare", a adăugat expertul.
 
Această prevedere a venit la propunerea mediului de afaceri şi în contextul alinierii legislaţiei naţionale la legislaţia europeană, a precizat Daniel Anghel.
 
"Astfel, companiile care au facturi neîncasate de la persoane fizice - şi mă refer la industrii precum telecom, utilităţi, leasing sau alte industrii sau companii cu un volum mare de creanţe de la persoane fizice - vor fi în măsură să recupereze această taxă şi vor trebui să îşi adapteze şi să implementeze o procedură internă prin care să demonstreze îndeplinirea condiţiilor din lege", a mai spus expertul PwC. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7191 / 8797
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...