ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Modificările ce vor fi aduse Codului fiscal de anul viitor sunt benefice mediului de afaceri (consultant)

10 Decembrie 2020   |   Agerpres

În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.

 
 
Noul Cod fiscal, care ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021, aduce prevederi benefice pentru mediul de afaceri din România, atât în ceea ce priveşte taxarea muncii, cât şi în privinţa capitolului de TVA, a declarat, joi, Daniel Anghel, Partener, Liderul Departamentului de Taxe și Consultanță Juridică PwC România, într-o conferinţă online.
 
În primul rând, măsurile din noul Cod fiscal vor duce la creşterea lichidităţii pentru companii.
 
"În al doilea rând, sunt beneficii pe care le vor primi angajaţii care şi aşa suferă, pentru că lucrează din diferite locuri, nu mai pot veni la birou, au cu totul altă activitate. Sunt avantaje non-invazive, care vin într-o perioadă critică, precum beneficii pentru testare epidemiologică, pentru vaccinare, pentru cei care lucrează în telemuncă, deci un segment extraordinar de important în această perioadă", a continuat el.
 
În plus, sunt lucruri care vin să clarifice actualele prevederi legislative, precum legislaţia privind tichetele-cadou.
 
"În contextul capitolului de TVA, modificările sunt de asemenea benefice pentru mediul de afaceri. Un aspect se referă la recuperarea TVA plătite la buget pentru facturile neîncasate de la persoane fizice. Este pentru prima dată în Codul fiscal când - cred eu - se îndreaptă o nedreptate între persoanele juridice şi cele fizice, era o diferenţă majoră între tratamentul fiscal în ceea ce privea ajustarea şi recuperarea taxei pentru facturile neîncasate. Apărea o discriminare care noi sperăm că va înceta începând cu 1 ianuarie 2021", a susţinut Daniel Anghel.
 
În prezent operatorii economici îşi puteau recupera taxa pentru creanţele neîncasate doar de la persoanele juridice, a amintit reprezentantul companiei de consultanţă.
 
"În noile condiţii, recuperarea taxei este permisă în măsura în care aceasta nu a fost încasată de la beneficiari persoane fizice în termen de 12 luni şi sunt două condiţionalităţi privind facturile de până la 1.000 de lei. Compania trebuie să demonstreze măsurile pe care le-au luat, comerciale, pentru recuperarea creanţelor, dar şi pentru suma de peste 1.000 de lei trebuie să demonstrăm măsuri judiciare", a adăugat expertul.
 
Această prevedere a venit la propunerea mediului de afaceri şi în contextul alinierii legislaţiei naţionale la legislaţia europeană, a precizat Daniel Anghel.
 
"Astfel, companiile care au facturi neîncasate de la persoane fizice - şi mă refer la industrii precum telecom, utilităţi, leasing sau alte industrii sau companii cu un volum mare de creanţe de la persoane fizice - vor fi în măsură să recupereze această taxă şi vor trebui să îşi adapteze şi să implementeze o procedură internă prin care să demonstreze îndeplinirea condiţiilor din lege", a mai spus expertul PwC. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7533 / 9139
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...