ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nicoleta Radu (PAID): Estimăm o creştere de 10% a portofoliului de poliţe în 2025

13 Ianuarie 2025   |   Agerpres

În 2024 PAID a avut "un număr impresionant" de dosare de despăgubire, ca urmare a inundaţiilor din Galaţi şi Vaslui, aproape 500 de locuinţe fiind reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurarea obligatorie.

 
 
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale a ajuns anul trecut la un portofoliu de 2.350.000 de poliţe, ceea ce înseamnă un grad de cuprindere de 24%, iar pentru 2025 estimează o creştere de 10%, potrivit directorului general al PAID, Nicoleta Radu.

" Uitându-ne retrospectiv la anul 2024, pot spune că anul a fost unul de creştere pentru PAID. Pe de o parte, portofoliul a crescut semnificativ, de la aproape 2 milioane de poliţe, cât era la sfârşitul anului 2023, am ajuns acum la 2.350.000 de poliţe, ceea ce înseamnă un grad de cuprindere de 24%. A fost o creştere cu 14% a numărului de poliţe, de case asigurate. (...) În zona asigurărilor de locuinţe, nu suntem atât de optimişti cât am fost până acum, dar estimăm totuşi o creştere de 10% pe zona portofoliului nostru (în 2025 n.r), pentru că mizăm în continuare pe activităţile noastre de informare a populaţiei", a declarat, pentru AGERPRES, Nicoleta Radu.


Aceasta a subliniat că în 2024 PAID a avut "un număr impresionant" de dosare de despăgubire, ca urmare a inundaţiilor din Galaţi şi Vaslui, aproape 500 de locuinţe fiind reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurarea obligatorie.

"A fost un an în care am avut parte şi de un eveniment natural destul de mare pentru România. Este vorba de inundaţiile din Galaţi şi Vaslui, din septembrie, unde a trebuit să facem dovada capacităţilor noastre operaţionale, mai precis este vorba despre modul în care am reacţionat şi am plătit daunele ca urmare a acestor evenimente. Am reuşit să plătim prima daună în 48 de ore de la data notificării acesteia. Am instrumentat pe medie aceste dosare în 39 de zile. Practic, am scăzut timpul de instrumentare foarte mult şi, nu în ultimul rând, am avut un număr impresionant de dosare, aproape 500 de locuinţe care au fost reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurare obligatorie. Noi am plătit anul trecut 15,2 milioane de lei despăgubiri pentru inundaţii, ceea ce pe pentru noi înseamnă o sumă destul de mare.(...) Valoarea totală a despăgubirilor a fost de 20 de milioane de lei, din care 15,2 milioane de lei pentru inundaţii, 3 milioane de lei pentru cutremure şi 1,47 pentru alunecări de teren. În 2023 acestea s-au ridicat la aproape 23 milioane de lei, iar în 2022 la 3 milioane de lei", a explicat Nicoleta Radu.

Referitor la o posibilă scumpire a poliţelor, directorul PAID a semnalat că există o serie de factori ce pot influenţa acest lucru, dar se va încerca ca nivelul să rămână cel stabilit în noiembrie 2023.

"Există un context variat de factori care pot influenţa acest lucru. Cu toate acestea, am încercat foarte mult ca pentru anul care a trecut şi pentru anul care urmează să absorbim din profiturile companiei toată această pierdere care se datorează creşterii costurilor cu despăgubirile, creşterii costului cu reasigurarea, astfel încât, cu responsabilitate, să înţelegem caracterul social al acestei poliţe şi să nu împovărăm şi mai mult populaţia. Cu toate acestea, nu aş vrea să vând iluzii oamenilor. În măsura în care situaţia se va deteriora de aşa manieră încât nu vom mai putea la un moment dat absorbi toate aceste costuri, desigur că vom discuta, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, despre o posibilă majorare de primă, chiar şi de o majorare a limitei de despăgubire, pentru că este absolut important pentru noi să rămânem în continuare o companie relevantă, pe care românii să se bazeze, deci o companie sustenabilă. Suntem într-un permanent dialog cu ASF şi cu siguranţă această măsură va fi bine cântărită. Dar, vom încerca pe cât posibil ca anul 2025 să fie un an în care prima va rămâne aceeaşi, cea pe care am stabilit-o în noiembrie 2023", a punctat Nicoleta Radu.

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăţilor de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuinţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008.

Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuinţelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: - Cutremur - Inundaţii - Alunecări de teren.

Activitatea societăţii de asigurări PAID în România a început în februarie 2010, iar prima zi de emitere a asigurărilor obligatorii pentru locuinţe a fost în data de 15 iulie 2010.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 891 / 9996
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...