ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Retailul viitorului: Consumatorii vor experiențe digitale, personalizate și să petreacă cât mai puțin timp pentru achiziția și plata produselor

03 Martie 2023   |   Ruxandra Târlescu, Partener PwC România

Consumatorii nu trec pur și simplu de la cumpărăturile online la cele în magazine fizice, ci mai degrabă aleg una sau alta - sau ambele - pe baza atributelor preferate ale fiecăreia dintre ele, cum ar fi prețul, disponibilitatea, dar și experimentarea produselor și tehnologia din magazinul fizic sau îmbunătățirea timpilor de livrare și a costurilor pentru comenzile online. Iar această strategie de cumpărături hibridă va continua.

 
 
După ce în ultimii ani retailerii s-au concentrat pe dezvoltarea comerțului online, pe fondul tendințelor impuse de restricțiile din pandemie, în prezent, trebuie să-și regândească strategia pentru magazinele fizice pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor. Potrivit celui mai recent sondaj PwC Global Consumer Insights Pulse 2023, consumatorii vor experiențe personalizate și digitale, pentru a petrece cât mai puțin timp pentru achiziția și plata efectivă a produselor.

Întrebați care ar fi cele mai importante lucruri care le-ar îmbunătăți experiența fizică la cumpărături, 27% dintre respondenți au menționat asistența oferită de consilieri de vânzări bine informați, aspect care pentru jumătate dintre cei din generația Baby Boomer conduce topul preferințelor.


În același timp, pentru 16% dintre respondenți, cel mai important lucru constă în posibilitatea de a utiliza automatele de tipul „self check-out”, utilizarea în magazin a site-ului web sau a aplicației mobile a comercianților pentru a căuta anumite produse (15%), urmate de posibilitatea de a utiliza dispozitivele și aplicațiile de tipul "scan-and-go" (12%), care permit ocolirea caselor cu personal, dar și a celor de tipul ”self check-out”.

Însă preferințele consumatorilor merg mai departe, iar cei care au declarat că intenționează să petreacă mai mult timp în magazinele fizice în următoarele șase luni au arătat că se așteaptă la mai multe dotări tehnologice printre care: opțiuni de divertisment în magazin (34%), de experiențe digitale (30%), precum utilizarea unor ochelari VR (realitate virtuală) pentru a încerca produse noi, dar și posibilitatea de a rezerva o întâlnire cu un consilier de vânzări (28%). Mai mult, serviciile pe bază de inteligența artificială vor permite consumatorilor în curând să intre în magazine, să achiziționeze produsele și să plece pur și simplu fără a fi nevoie să le scaneze și să stea la coadă.

În mod clar aceste tendințe nu pot fi neglijate de retaileri, mai ales că aproape unul din doi consumatori (43%) preferă magazinul fizic, iar 23% vor să-și crească cumpărăturile prin acest canal.

Și în România, din ce în ce mai mulți retaileri au început să integreze diverse tehnologii pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor, precum sistemul „self check-out” sau ”click and collect”.

În aceste condiții, angajații impactați de aceste schimbări pot fi recalificați și orientați către alte activități / experiențe noi pentru a răspunde nevoii consumatorilor.

Cum aleg consumatorii canalul de cumpărături?

Consumatorii nu trec pur și simplu de la cumpărăturile online la cele în magazine fizice, ci mai degrabă aleg una sau alta - sau ambele - pe baza atributelor preferate ale fiecăreia dintre ele, cum ar fi prețul, disponibilitatea, dar și experimentarea produselor și tehnologia din magazinul fizic sau îmbunătățirea timpilor de livrare și a costurilor pentru comenzile online. Iar această strategie de cumpărături hibridă va continua.

Spre exemplu, 39% dintre intervievați fac cumpărături de la mai mulți retaileri - în magazin sau online -, ceea ce reprezintă o creștere de două puncte procentuale față de sondajul anterior, din iunie 2022. In plus, mai mult de o treime au declarat că vizitează mai multe site-uri web pentru a verifica disponibilitatea produselor pe care le doresc (38%).

Referitor la magazinele fizice, peste jumătate (54%) dintre consumatorii de la nivel global care optează pentru acest canal sau comandă online și ridică produsele din magazin au declarat că fac acest lucru pentru că le oferă posibilitatea de a verifica dacă produsele nu au defecte și de a fi siguri că sunt produsele pe care le-au comandat. Un alt motiv, citat de 41% dintre cei care intenționează să facă cumpărături în magazinele fizice, este că pur și simplu au simțit lipsa acestei experiențe în timpul închiderilor din pandemie.

Creșterea prețurilor și îngrijorările legate de încetinirea creșterii economice joacă, de asemenea, un rol important: 40% dintre consumatorii care intenționează să-și crească cumpărăturile în magazinele fizice și să le reducă pe cele online au declarat că acest lucru se datorează costurilor de livrare prea mari.

Totuși, chiar dacă a înregistrat un regres față de pandemie, comerțul online continuă să aibă perspective bune de creștere, 43% dintre consumatori declarând că intenționează să crească cumpărăturile online în următoarele șase luni.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2847 / 9748
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...