Retailul viitorului: Consumatorii vor experiențe digitale, personalizate și să petreacă cât mai puțin timp pentru achiziția și plata produselor
03 Martie 2023
Ruxandra Târlescu, Partener PwC RomâniaConsumatorii nu trec pur și simplu de la cumpărăturile online la cele în magazine fizice, ci mai degrabă aleg una sau alta - sau ambele - pe baza atributelor preferate ale fiecăreia dintre ele, cum ar fi prețul, disponibilitatea, dar și experimentarea produselor și tehnologia din magazinul fizic sau îmbunătățirea timpilor de livrare și a costurilor pentru comenzile online. Iar această strategie de cumpărături hibridă va continua.
După ce în ultimii ani retailerii s-au concentrat pe dezvoltarea comerțului online, pe fondul tendințelor impuse de restricțiile din pandemie, în prezent, trebuie să-și regândească strategia pentru magazinele fizice pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor. Potrivit celui mai recent sondaj PwC Global Consumer Insights Pulse 2023, consumatorii vor experiențe personalizate și digitale, pentru a petrece cât mai puțin timp pentru achiziția și plata efectivă a produselor.
Întrebați care ar fi cele mai importante lucruri care le-ar îmbunătăți experiența fizică la cumpărături, 27% dintre respondenți au menționat asistența oferită de consilieri de vânzări bine informați, aspect care pentru jumătate dintre cei din generația Baby Boomer conduce topul preferințelor.
Întrebați care ar fi cele mai importante lucruri care le-ar îmbunătăți experiența fizică la cumpărături, 27% dintre respondenți au menționat asistența oferită de consilieri de vânzări bine informați, aspect care pentru jumătate dintre cei din generația Baby Boomer conduce topul preferințelor.
În același timp, pentru 16% dintre respondenți, cel mai important lucru constă în posibilitatea de a utiliza automatele de tipul „self check-out”, utilizarea în magazin a site-ului web sau a aplicației mobile a comercianților pentru a căuta anumite produse (15%), urmate de posibilitatea de a utiliza dispozitivele și aplicațiile de tipul "scan-and-go" (12%), care permit ocolirea caselor cu personal, dar și a celor de tipul ”self check-out”.
Însă preferințele consumatorilor merg mai departe, iar cei care au declarat că intenționează să petreacă mai mult timp în magazinele fizice în următoarele șase luni au arătat că se așteaptă la mai multe dotări tehnologice printre care: opțiuni de divertisment în magazin (34%), de experiențe digitale (30%), precum utilizarea unor ochelari VR (realitate virtuală) pentru a încerca produse noi, dar și posibilitatea de a rezerva o întâlnire cu un consilier de vânzări (28%). Mai mult, serviciile pe bază de inteligența artificială vor permite consumatorilor în curând să intre în magazine, să achiziționeze produsele și să plece pur și simplu fără a fi nevoie să le scaneze și să stea la coadă.
În mod clar aceste tendințe nu pot fi neglijate de retaileri, mai ales că aproape unul din doi consumatori (43%) preferă magazinul fizic, iar 23% vor să-și crească cumpărăturile prin acest canal.
Și în România, din ce în ce mai mulți retaileri au început să integreze diverse tehnologii pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor, precum sistemul „self check-out” sau ”click and collect”.
În aceste condiții, angajații impactați de aceste schimbări pot fi recalificați și orientați către alte activități / experiențe noi pentru a răspunde nevoii consumatorilor.
Cum aleg consumatorii canalul de cumpărături?
Consumatorii nu trec pur și simplu de la cumpărăturile online la cele în magazine fizice, ci mai degrabă aleg una sau alta - sau ambele - pe baza atributelor preferate ale fiecăreia dintre ele, cum ar fi prețul, disponibilitatea, dar și experimentarea produselor și tehnologia din magazinul fizic sau îmbunătățirea timpilor de livrare și a costurilor pentru comenzile online. Iar această strategie de cumpărături hibridă va continua.
Spre exemplu, 39% dintre intervievați fac cumpărături de la mai mulți retaileri - în magazin sau online -, ceea ce reprezintă o creștere de două puncte procentuale față de sondajul anterior, din iunie 2022. In plus, mai mult de o treime au declarat că vizitează mai multe site-uri web pentru a verifica disponibilitatea produselor pe care le doresc (38%).
Referitor la magazinele fizice, peste jumătate (54%) dintre consumatorii de la nivel global care optează pentru acest canal sau comandă online și ridică produsele din magazin au declarat că fac acest lucru pentru că le oferă posibilitatea de a verifica dacă produsele nu au defecte și de a fi siguri că sunt produsele pe care le-au comandat. Un alt motiv, citat de 41% dintre cei care intenționează să facă cumpărături în magazinele fizice, este că pur și simplu au simțit lipsa acestei experiențe în timpul închiderilor din pandemie.
Creșterea prețurilor și îngrijorările legate de încetinirea creșterii economice joacă, de asemenea, un rol important: 40% dintre consumatorii care intenționează să-și crească cumpărăturile în magazinele fizice și să le reducă pe cele online au declarat că acest lucru se datorează costurilor de livrare prea mari.
Totuși, chiar dacă a înregistrat un regres față de pandemie, comerțul online continuă să aibă perspective bune de creștere, 43% dintre consumatori declarând că intenționează să crească cumpărăturile online în următoarele șase luni.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2154 / 9055 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...