
Şerban (MTI): Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi voi lua o decizie privind comasările, unde e posibil
23 Iunie 2025
AgerpresÎn cadrul audierilor, acesta a precizat că România va avea, până la sfârşitul acestui an, aproape 1.500 de kilometri de drumuri de mare viteză, concomitent cu păstrarea a cel puţin 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres în lucru până în 2030, în funcţie de resursele financiare disponibile anual.
Reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre priorităţile anunţate luni de ministrul propus pentru portofoliul de la Transporturi, Ciprian Şerban, care a precizat, totodată, în cadrul audierilor din Parlament, că va discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi ulterior va lua o decizie privind comasarea unor companii, acolo unde este posibil.
"Optimizarea activităţilor şi reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre priorităţile acestui mandat. Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi după aceea voi lua o decizie privind comasarea unor companii acolo unde este posibil şi unde nu, reducerea cheltuielilor la companiile care nu pot fi comasate. Acestea sunt doar câteva dintre reperele mandatului pe care îl preiau astăzi şi pe care, cu sprijinul dumneavoastră, sunt singur că le voi putea duce cu succes la îndeplinire", le-a transmis Ciprian Şerban senatorilor şi deputaţilor din comisiile reunite pentru transporturi şi infrastructură.
"Optimizarea activităţilor şi reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre priorităţile acestui mandat. Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi după aceea voi lua o decizie privind comasarea unor companii acolo unde este posibil şi unde nu, reducerea cheltuielilor la companiile care nu pot fi comasate. Acestea sunt doar câteva dintre reperele mandatului pe care îl preiau astăzi şi pe care, cu sprijinul dumneavoastră, sunt singur că le voi putea duce cu succes la îndeplinire", le-a transmis Ciprian Şerban senatorilor şi deputaţilor din comisiile reunite pentru transporturi şi infrastructură.
În cadrul audierilor, acesta a precizat că România va avea, până la sfârşitul acestui an, aproape 1.500 de kilometri de drumuri de mare viteză, concomitent cu păstrarea a cel puţin 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres în lucru până în 2030, în funcţie de resursele financiare disponibile anual.
"Pentru sectorul rutier, estimez că până la sfârşitul acestui an vom atinge aproape de 1.500 de km de drumuri de mare viteză, concomitent cu păstrarea a cel puţin 1.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres în lucru până în 2030, în funcţie de resursele financiare disponibile anual, cu accent pe utilizarea fondurilor europene. Astfel, până la finalul anului 2028, în România va fi finalizată integral legătura rutieră rapidă între Marea Neagră şi Europa Centrală, Coridorul 4 pan-european, care tranzitează România, Constanţa - Nădlac. Se va finaliza prima autostradă montană Sibiu - Piteşti, care va traversa Munţii Carpaţi, şi vor fi finalizate primele tuneluri la profil de autostradă, secţiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeş. Vor fi finalizate loturile lipsă din autostrăzile A0, A1, A7 şi A8, în limita bugetului disponibil'', a afirmat Şerban.
Potrivit acestuia, în sectorul feroviar în prezent sunt în execuţie diverse lucrări, respectiv 1.260 de km de cale ferată, finanţate prin fonduri europene.
"Ne propunem: refacerea constantă a infrastructurii feroviare prin asigurarea unei linii bugetare dedicate pentru anul 2025, cu creştere progresivă în următorii ani - în următorii 4 ani, România va beneficia de un total de 100 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 de locomotive noi, 75 de locomotive şi 139 de vagoane modernizate; modernizarea staţiilor de cale ferată în parteneriat cu autorităţile locale, îmbunătăţirea reţelei feroviare în zona portului Constanţa şi, bineînţeles, dezvoltarea reţelei de metrou Bucureşti-Ilfov. Nu uităm nici sectoarele naval şi fluvial, unde sunt necesare lucrări de creştere a duratei de navigabilitate pe Dunăre"", a menţionat ministrul propus.
În opinia sa, trebuie continuată politica descentralizării în domeniul naval, prin parteneriate între MTI şi autorităţile locale. De asemenea, se impune şi reorganizarea administraţiilor portuare de pe Dunăre în vederea creşterii eficienţei economice şi promovării descentralizării.
În sectorul aerian, viitorul ministru are în plan identificarea unor noi oportunităţi în piaţă, pentru ca acest domeniu să facă faţă celorlalte moduri de transport. În cazul companiei TAROM, se va continua aplicarea planului de eficientizare aprobat de Comisia Europeană.
"Ne dorim să lansăm şi proceduri pentru construirea unui nou terminal pe Aeroportul Henri Coandă. Avem în vedere inclusiv dezvoltarea reţelei terminal CARGO pe aeroporturile din România", a mai declarat Ciprian Şerban.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 144 / 9811 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...