![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
ANCOM: Consultare publică pe noile reglementări privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale
27 Iulie 2023
AgerpresAstfel, proiectul de decizie propune modificarea limitei de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, şi clarifică punctual situaţia persoanelor care revând serviciile poştale prestate de un furnizor de servicii poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat joi spre consultare noi reglementări privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 15 septembrie 2023.
"Ţinând cont de modificările legislative la nivelul cadrului primar de reglementare şi evoluţiile tehnologice electronice din ultimii ani de pe piaţa serviciilor poştale, care au favorizat dezvoltarea pe anumite paliere a sectorului, proiectul de decizie urmăreşte adoptarea unui nou cadru de reglementare şi abrogarea deciziei actuale, în vederea unei mai bune armonizări a prevederilor legislaţiei secundare cu legislaţia primară în materie şi adaptarea prevederilor acestuia la inovaţiile din domeniu", susţin reprezentanţii ANCOM, într-un comunicat remis AGERPRES.
Astfel, proiectul de decizie propune modificarea limitei de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, şi clarifică punctual situaţia persoanelor care revând serviciile poştale prestate de un furnizor de servicii poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet.
De asemenea, ANCOM propune actualizarea listei serviciilor poştale, categoria serviciilor poştale reglementate distinct în afara sferei serviciului universal fiind astfel restrânsă prin eliminarea serviciului schimbare destinaţie. Conform particularităţilor stabilite în actualul regim de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale, acest tip de serviciu nu mai este prestat de furnizori potrivit acestei reglementări.
"Trebuie menţionat faptul că, deşi acest serviciu nu se va mai regăsi individualizat distinct ca serviciu poştal principal, va putea fi furnizat în continuare ca o caracteristică suplimentară a altui serviciu poştal", arată ANCOM.
Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative în relaţia dintre beneficiarii de servicii publice şi administraţia publică, solicitanţii/ furnizorii înregistraţi în România nu vor avea obligaţia să transmită unele documente, în măsura în care Autorităţii i se permite accesarea, respectiv verificarea informaţiilor necesare identificării acestora şi a reprezentantului legal, în bazele de date administrate de alte autorităţi sau instituţii publice.
În ceea ce priveşte transmiterea documentelor, în contextul digitalizării, proiectul de act normativ propune o modalitate unică de comunicare, rapidă şi facilă, între ANCOM şi furnizorii de servicii poştale, prin intermediul poştei electronice.
Totodată, proiectul de act normativ propune stabilirea unor noi reguli şi condiţii pentru: livrarea trimiterilor poştale pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnăturii pe PAD şi încadrarea acestor metode ca modalităţi suplimentare de identificare a destinatarului, la livrare; furnizorii a căror activitate constă exclusiv în revânzarea serviciilor poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet; utilizarea sistemelor automate de colectare/ livrare a trimiterilor poştale (lockere), prin reglementarea unor termene minime de păstrare la lockere în vederea ridicării trimiterii poştale, a unei proceduri de informare a utilizatorului cu privire la sosirea trimiterii poştale, avizarea în caz de neridicare a trimiterilor poştale, marcarea acestora etc.
De asemenea, proiectul propune termenele până la care furnizorii de servicii poştale vor trebui să transmită ANCOM informări în legătură cu: condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale actualizate în conformitate cu modificările şi completările propuse prin proiectul deciziei supus consultării publice; mărcile ori denumirile comerciale utilizate pentru furnizarea serviciilor poştale; datele de contact necesare unei comunicări eficiente în ceea ce priveşte soluţionarea reclamaţiilor primite de la utilizatori; reţeaua poştală (puncte de acces/contact fixe deservite de personal, sisteme automate de colectare/livrare, alte clădiri aparţinând reţelei poştale).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 637 / 5359 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...