ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Trei decizii adoptate pentru un mediu online mai sigur şi echitabil

30 Mai 2024   |   Agerpres

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a agreat cu reprezentanţii industriei şi ai societăţii civile trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), informează un comunicat al ANCOM.

Astfel, Autoritatea a stabilit procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online şi procedura de acordare a statutului de notificator de încredere.

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.


În ceea ce priveşte procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, în urma parcurgerii procesului de consultare publică, orice persoană, precum şi orice organism, organizaţie sau asociaţie mandatată să exercite în numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plângere împotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocând o încălcare a Regulamentului.

Plângerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.

Conform deciziei, în urma primirii unei plângeri, ANCOM realizează o analiză în baza căreia poate dispune declanşarea unei investigaţii.

În privinţa procedurii de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online, ANCOM va certifica organismele de soluţionare extrajudiciară a litigiilor, pentru o perioadă de maximum cinci ani, cu posibilitatea reînnoirii la cerere, dacă au demonstrat că îndeplinesc mai multe condiţii cumulativ, conform deciziei adoptate.

"Pentru a fi certificate, entităţile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informaţii privind datele de identificare şi de contact, domeniul de expertiză în care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE în care poate asigura soluţionarea alternativă a litigiilor şi competenţele specifice, resursele umane şi tehnice disponibile pentru soluţionarea extrajudiciară a litigiului, modul şi sursele de finanţare ale activităţilor solicitantului, componenţa structurii de conducere, precum şi perioada pentru care se solicită certificarea. Cererea va fi analizată de o comisie din cadrul ANCOM", se precizează în comunicatul ANCOM.

După intrarea în vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispoziţie de ANCOM, la sediile sale şi pe site-ul propriu.

Cel de-al treilea proiect vizează procedura de acordare a statutului de notificator de încredere, iar prin decizia adoptată, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de încredere ce poate semnala prezenţa în mediul online a unui conţinut ilegal.

Pe de altă parte, pentru a veni în sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel puţin, informaţii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenţă, limba/limbile în care deţine competenţe, informaţii referitoare la resursele umane şi tehnice, modul şi sursele de finanţare, structura organizatorică şi informaţii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliată a modului de desfăşurare a activităţii şi declaraţii pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi veridicitatea informaţiilor cuprinse în cerere sau în documentele anexate.

În urma analizării cererii, a documentelor însoţitoare, a legislaţiei pe care se sprijină cererea depusă, precum şi a dovezilor ce trebuie puse la dispoziţie de persoana interesată, ANCOM va comunica solicitantului decizia luată, inclusiv în cazul respingerii solicitării. De asemenea, decizia cuprinde situaţiile în care intervine suspendarea, încetarea sau revocarea statutului de notificator de încredere acordat, se menţionează în comunicat.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor în calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, ANCOM a lansat o secţiune cu informaţii complete dedicată serviciilor digitale. Totodată, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul său atribuţiile coordonatorului de servicii digitale, obligaţiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor şi normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 329 / 5496
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...