ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Trei decizii adoptate pentru un mediu online mai sigur şi echitabil

30 Mai 2024   |   Agerpres

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a agreat cu reprezentanţii industriei şi ai societăţii civile trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), informează un comunicat al ANCOM.

Astfel, Autoritatea a stabilit procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online şi procedura de acordare a statutului de notificator de încredere.

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.


În ceea ce priveşte procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, în urma parcurgerii procesului de consultare publică, orice persoană, precum şi orice organism, organizaţie sau asociaţie mandatată să exercite în numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plângere împotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocând o încălcare a Regulamentului.

Plângerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.

Conform deciziei, în urma primirii unei plângeri, ANCOM realizează o analiză în baza căreia poate dispune declanşarea unei investigaţii.

În privinţa procedurii de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online, ANCOM va certifica organismele de soluţionare extrajudiciară a litigiilor, pentru o perioadă de maximum cinci ani, cu posibilitatea reînnoirii la cerere, dacă au demonstrat că îndeplinesc mai multe condiţii cumulativ, conform deciziei adoptate.

"Pentru a fi certificate, entităţile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informaţii privind datele de identificare şi de contact, domeniul de expertiză în care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE în care poate asigura soluţionarea alternativă a litigiilor şi competenţele specifice, resursele umane şi tehnice disponibile pentru soluţionarea extrajudiciară a litigiului, modul şi sursele de finanţare ale activităţilor solicitantului, componenţa structurii de conducere, precum şi perioada pentru care se solicită certificarea. Cererea va fi analizată de o comisie din cadrul ANCOM", se precizează în comunicatul ANCOM.

După intrarea în vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispoziţie de ANCOM, la sediile sale şi pe site-ul propriu.

Cel de-al treilea proiect vizează procedura de acordare a statutului de notificator de încredere, iar prin decizia adoptată, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de încredere ce poate semnala prezenţa în mediul online a unui conţinut ilegal.

Pe de altă parte, pentru a veni în sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel puţin, informaţii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenţă, limba/limbile în care deţine competenţe, informaţii referitoare la resursele umane şi tehnice, modul şi sursele de finanţare, structura organizatorică şi informaţii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliată a modului de desfăşurare a activităţii şi declaraţii pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi veridicitatea informaţiilor cuprinse în cerere sau în documentele anexate.

În urma analizării cererii, a documentelor însoţitoare, a legislaţiei pe care se sprijină cererea depusă, precum şi a dovezilor ce trebuie puse la dispoziţie de persoana interesată, ANCOM va comunica solicitantului decizia luată, inclusiv în cazul respingerii solicitării. De asemenea, decizia cuprinde situaţiile în care intervine suspendarea, încetarea sau revocarea statutului de notificator de încredere acordat, se menţionează în comunicat.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor în calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, ANCOM a lansat o secţiune cu informaţii complete dedicată serviciilor digitale. Totodată, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul său atribuţiile coordonatorului de servicii digitale, obligaţiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor şi normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 171 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...