Bruxellles-ul propune îmbunătăţirea proiectării şi a gestionării scoaterii din uz a autovehiculelor
13 Iulie 2023 Agerpres
Propunerea Comisiei de regulament privind cerinţele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor şi gestionarea vehiculelor scoase din uz va fi examinată de Parlamentul European şi de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare.
Comisia Europeană a propus, joi, măsuri de îmbunătăţire a circularităţii sectorului autovehiculelor, care acoperă proiectarea, producţia şi tratarea vehiculelor scoase din uz, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Se preconizează că acţiunile propuse vor genera venituri nete în valoare de 1,8 miliarde euro până în 2035, cu crearea de locuri de muncă suplimentare şi creşterea fluxurilor de venituri pentru industria de gestionare şi reciclare a deşeurilor. În plus, acestea vor contribui la îmbunătăţirea siguranţei rutiere în ţările terţe prin prevenirea exportului de vehicule neapte pentru circulaţie şi prin reducerea poluării nocive şi a riscurilor pentru sănătate în ţările care importă vehicule uzate din UE.
Se preconizează că acţiunile propuse vor genera venituri nete în valoare de 1,8 miliarde euro până în 2035, cu crearea de locuri de muncă suplimentare şi creşterea fluxurilor de venituri pentru industria de gestionare şi reciclare a deşeurilor. În plus, acestea vor contribui la îmbunătăţirea siguranţei rutiere în ţările terţe prin prevenirea exportului de vehicule neapte pentru circulaţie şi prin reducerea poluării nocive şi a riscurilor pentru sănătate în ţările care importă vehicule uzate din UE.
De asemenea, se preconizează că regulamentul propus, care înlocuieşte directivele actuale privind vehiculele scoase din uz şi privind posibilităţile de reutilizare, reciclare şi recuperare, va aduce beneficii substanţiale pentru mediu, inclusiv o reducere anuală de 12,3 milioane de tone de emisii de CO2 până în 2035, o mai bună valorificare a 5,4 milioane de tone de materiale şi o recuperare sporită a materiilor prime critice. Punerea în aplicare a regulamentului va duce la economii de energie pe termen lung în etapa de producţie, la reducerea dependenţei de materiile prime importate şi la promovarea unor modele de afaceri durabile şi circulare.
"Propunem astăzi norme pentru ca vehiculele să devină circulare prin proiectare şi pentru a se asigura că, la sfârşitul ciclului lor de viaţă, vehiculele sunt o sursă de piese de schimb valoroase, de materii prime critice şi de alte resurse esenţiale, cum ar fi plasticul reciclat de înaltă calitate şi oţelul. Această nouă abordare va face industria europeană a autovehiculelor mai durabilă şi mai rezilientă, va reduce dependenţa de materiile prime şi de energia primară, va stimula sectorul reciclării din UE şi va consolida pieţele pentru piesele de schimb şi materialele secundare utilizate", a declarat comisarul pentru mediu, Virginijus Sinkevicius.
Potrivit Executivului comunitar, îmbunătăţirea circularităţii în proiectarea şi producţia de vehicule va contribui la asigurarea faptului că acestea pot fi demontate cu uşurinţă. Producătorii de autoturisme vor trebui să furnizeze instrucţiuni clare şi detaliate pentru dezmembrare cu privire la modul de înlocuire şi de îndepărtare a pieselor şi componentelor în timpul utilizării şi al scoaterii din uz a unui vehicul. De asemenea, 25% din materialele plastice utilizate pentru construirea unui vehicul nou vor trebui să provină din reciclare, din care 25% trebuie reciclate de la vehicule scoase din uz.
În plus, măsurile vor duce la recuperarea mai multor materii prime de mai bună calitate, inclusiv a materiilor prime critice, a materialelor plastice, a oţelului şi a aluminiului. 30% din materialele plastice provenite de la vehicule scoase din uz ar trebui reciclate. Măsurile suplimentare vor sprijini piaţa pentru reutilizarea, refabricarea şi recondiţionarea pieselor şi componentelor unui vehicul. Statele membre sunt încurajate să ofere stimulente garajelor şi atelierelor de reparaţii pentru a sprijini vânzarea de piese de schimb.
Potrivit CE, noile norme vor consolida responsabilitatea producătorilor prin instituirea unor scheme naţionale de răspundere extinsă a producătorilor în temeiul unor cerinţe uniforme. Aceste sisteme vor urmări să ofere finanţare adecvată pentru operaţiunile obligatorii de tratare a deşeurilor, să stimuleze reciclatorii să îmbunătăţească calitatea materialelor reciclate provenite de la vehiculele scoase din uz, promovând astfel o cooperare consolidată între operatorii de tratare şi producători.
Pentru a opri dispariţia vehiculelor, propunerea prevede o mai bună aplicare a normelor actuale şi sporeşte transparenţa. Aceasta înseamnă mai multe inspecţii, urmărirea digitală a vehiculelor scoase din uz în întreaga UE, o mai bună separare a autoturismelor vechi de autoturismele scoase din uz, mai multe amenzi pentru încălcări şi interzicerea exportului de vehicule uzate care nu sunt apte pentru circulaţie. În sfârşit, domeniul de aplicare al acestor măsuri va fi extins treptat pentru a include noi categorii, cum ar fi motocicletele, camioanele şi autobuzele, asigurând o acoperire mai cuprinzătoare.
Propunerea Comisiei de regulament privind cerinţele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor şi gestionarea vehiculelor scoase din uz va fi examinată de Parlamentul European şi de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 900 / 5605 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





