ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Caietul de sarcini pentru transformarea digitală a administraţiei publice din România a fost pus în consultare publică

12 Octombrie 2021   |   Agerpres

Procesul de consultare publică presupune transmiterea de sugestii, observaţii sau recomandări de către reprezentanţi ai companiilor IT din România, iar termenul limită pentru formularea observaţiilor este vineri, 22 octombrie 2021.

 
 
Caietul de sarcini privind transformarea digitală a administraţiei publice din România, în valoare de peste 30 de milioane de euro, a fost pus în dezbatere publică, a anunţat Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).
 
Procesul de consultare publică presupune transmiterea de sugestii, observaţii sau recomandări de către reprezentanţi ai companiilor IT din România, iar termenul limită pentru formularea observaţiilor este vineri, 22 octombrie 2021.
 
"Procedura de consultare publică este un instrument esenţial de transparentizare a procesului de licitaţie publică. De-a lungul timpului, industria IT din România a criticat modul în care s-au scris caietele de sarcini pentru marile proiecte de digitalizare a administraţiei. Însă acest feedback venea mereu în momentul în care caietele de sarcini erau deja în procedura de licitaţie publică. Reprezentanţii industriei IT au acum ocazia de a contribui cu propuneri, sugestii şi observaţii la cel mai important proiect de digitalizare a sectorului public - acordul cadru pentru transformarea digitală a administraţiei publice din România. Este convingerea noastră că tehnologia are un rol fundamental în transformarea economiei şi a societăţii româneşti", a declarat Octavian Oprea, preşedintele ADR, potrivit unui comunicat transmis marţi AGERPRES.
 
Caietul de sarcini prevede resursele umane şi tehnologice necesare pentru consolidarea transformării digitale a administraţiei publice.
 
Tehnologia şi revoluţia datelor oferă statelor un potenţial semnificativ de creştere a eficienţei şi a calităţii serviciilor publice, precum şi de sporire a transparenţei şi a încrederii cetăţenilor, precizează sursa citată.
 
Potrivit ADR, acest lucru a devenit cu atât mai important cu cât statele continuă să se confrunte cu efectele pandemiei COVID-19 şi se străduiesc să realizeze o redresare rezilientă. Totodată, criza a evidenţiat costurile economice şi sociale asociate cu întârzierea digitalizării.
 
"Instituţiile publice au o oportunitate uriaşă de a valorifica instrumentele digitale pentru a optimiza managementul, furnizarea de servicii publice şi capabilitatea generală a statului, ceea ce va genera consolidarea unor servicii publice universal accesibile şi orientate către cetăţean", subliniază ADR.
 
Pentru realizarea obiectivelor specifice şi pentru a permite accesul cât mai multor companii calificate la procedura de achizitie, ADR a împărţit acest acord cadru în 11 loturi, iar fiecare lot reprezintă un segment din procesul de dezvoltare software.
 
Astfel, analiza de business stă la baza oricărui proces de dezvoltare software şi asigură identificarea celor mai potrivite soluţii în vederea realizării obiectivelor propuse; achiziţionarea serviciilor de analiză de business este necesară pentru elaborarea documentaţiei cu cerinţe funcţionale şi de business pentru proiectele ce urmează a fi dezvoltate.
 
Analiza tehnică este fundamentală pentru procesul de dezvoltare software şi asigură identificarea celor mai potrivite soluţii tehnice în vederea realizării obiectivelor propuse.
 
Alte loturi sunt dezvoltarea software, principala activitate de producţie şi creare a produselor care fac obiectul caietului de sarcini şi testarea funcţionalităţii pentru a se asigura de faptul că produsul software a fost construit corect şi nu a omis nicio funcţionalitate menţionată în Business Requirements Document (BRD).
 
Alt lot îl reprezintă testele de securitate care, potrivit instituţiei, au devenit un pas important şi obligatoriu în procesul de dezvoltare software, în special în urma numărului mare de atacuri informatice. Testul de securitate oferă garanţia faptului că soluţiile achiziţionate nu conţin vulnerabilităţi supuse atacurilor informatice, precizează ADR.
 
Servicii mentenanţă infrastructură server şi servicii mentenanţă software sunt alte două loturi incluse în acordul cadru.
 
Un alt lot este blockchain, în condiţiile în care, pentru multă vreme, tehnologiile blockchain au fost asociate cu criptomonedele, dar utilizarea lor este mult mai largă, de la modul în care companiile îşi reconfigurează operaţiunile şi lanţurile de aprovizionare, la modul de securizare, partajare şi utilizare a datelor în instituţiile publice, pentru creşterea încrederii, transparenţei şi eficienţei, subliniază sursa citată. ADR şi-a propus să exploreze aceste tehnologii pentru identificarea celor mai eficiente modalităţi de aplicare la nivel guvernamental şi va acţiona pentru pilotarea şi, ulterior, implementarea tehnologiilor blockchain în proiectele instituţionale.
 
Inteligenţa Artificială (AI) este o tehnologie inovativă cu numeroase beneficii în domeniul guvernamental. "Existenţa unor tehnologii fiabile de inteligenţă artificială poate aduce numeroase beneficii, iar abordarea UE cu privire la AI va convinge cetăţenii să utilizeze cu încredere aceste tehnologii. Inteligenţa artificială (AI) poate contribui în identificarea de soluţii la multe dintre problemele societăţii, dar acest lucru poate fi realizat numai dacă tehnologia este de înaltă calitate şi dacă se dezvoltă şi se utilizează într-un mod etic. În sectorul public, Automatizarea şi Inteligenţa Artificială - RPA (Robotic Process Automation) şi Chatbots au un potenţial semnificativ pentru susţinerea reducerii costurilor, îndeplinirea aşteptărilor cetăţenilor, stimularea productivităţii şi eficientizarea activităţii angajaţilor", se precizează în comunicat.
 
Virtual Reality / Augmented Reality sunt identificate ca tehnologii inovative cu numeroase beneficii pentru sectorul guvernamental: creşterea productivităţii, îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice oferite cetăţenilor, creşterea gradului de informare a cetăţenilor şi a încrederii acestora în instituţiile publice.
 
"Utilizarea pe scară mai largă a realităţii augmentate (AR) şi a realităţii virtuale (VR) în domenii precum comerţ, sănătate şi servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global până în 2030 şi va transforma 23 milioane de locuri de muncă, potrivit raportului global "Seeing is believing"", se mai arată în document.
 
Potrivit ADR, Big data au un potenţial enorm în sectorul public în contextul în care activităţile cotidiene ale unui guvern, cum ar fi gestionarea beneficiilor sociale, colectarea impozitelor, monitorizarea sistemelor naţionale de sănătate şi educaţie, înregistrarea datelor de trafic şi emiterea documentelor oficiale generează şi colectează cantităţi mari de date în fiecare zi. Disponibilitatea acestor informaţii în timp real permite instituţiilor publice să ia decizii mai informate mai rapid şi să implementeze schimbările necesare, explică ADR.
 
În vederea realizării proiectelor propuse şi care fac obiectul acestui acord cadru, ADR îşi propune să selecteze un număr de 15 companii per lot, cu excepţia lotului de Mentenanţă software, unde vor fi selectate 5 companii per lot. În cadrul fiecărui lot, atribuirea se va face în baza unor contracte subsecvente cu reluarea competiţiei.
 
Managementul acordului cadru, inclusiv implementarea administrativă şi procedurală aferentă fiecărui contract subsecvent va fi asigurat de către o echipă de implementare din partea ADR, care va gestiona totodată şi documentele elaborate de prestator în cadrul fiecărui contract subsecvent (analize, rapoarte, facturi, alte tipuri de documente etc.).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1824 / 5212
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...