ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul a aprobat noul Aranjament Administrativ între România şi Turcia, în domeniul securităţii sociale

12 Decembrie 2024   |   Agerpres

Noul Aranjament Administrativ prevede modalitatea de plată a prestaţiilor de pensie, stabileşte procedura care se va aplica cetăţenilor români şi turci pentru a beneficia de prestaţii de boală şi maternitate pe teritoriul celuilalt stat, precum şi modalitatea de plată în caz de accidente de muncă sau boli profesionale.

 
 
Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, noul Aranjament Administrativ între România şi Turcia, în domeniul securităţii sociale, semnat în şedinţa comună de Guvern româno-turcă de la Ankara, la 21 mai 2024, informează Ministerul Muncii şi solidarităţii Sociale, printr-un comunicat postat pe pagina de Facebook a instituţiei.

"Guvernul a aprobat un nou Aranjament Administrativ, semnat anul acesta la Ankara de ministrul român al Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura - Oprescu, şi ministrul Muncii şi Securităţii Sociale din Republica Turcia, Vedat Işikhan, pentru aplicarea Acordului încheiat între cele două state în domeniul securităţii sociale, la data de 6 iulie 1999, care reglementează coordonarea bilaterală în domeniul pensiilor şi ajutorului de deces, al prestaţiilor de boală şi maternitate şi al prestaţiilor în caz de accidente de muncă şi boli profesionale", se menţionează în comunicat.


Hotărârea adoptată joi actualizează cadrul juridic bilateral, Aranjamentul Administrativ semnat în anul 2003 la Bucureşti, fiind astfel înlocuit ca urmare a modificărilor legislative survenite între timp în ambele ţări.

"Noul Aranjament Administrativ prevede modalitatea de plată a prestaţiilor de pensie, stabileşte procedura care se va aplica cetăţenilor români şi turci pentru a beneficia de prestaţii de boală şi maternitate pe teritoriul celuilalt stat, precum şi modalitatea de plată în caz de accidente de muncă sau boli profesionale", a declarat ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura -Oprescu, citată în comunicat.

Documentul reglementează modalitatea de convenire a formularelor, stabileşte organismele de legătură, instituţiile responsabile cu aplicarea Acordului, procedurile de aplicare a Acordului precum şi modul de colaborare între instituţiile celor două state pentru prelucrarea cererilor de prestaţii, inclusiv pentru totalizarea perioadelor de asigurare.

Potrivit sursei citate, documentul intră în vigoare în prima zi a lunii ulterioare primirii ultimei notificări scrise prin care cele două părţi se informează reciproc, prin intermediul canalelor diplomatice, cu privire la finalizarea procedurilor interne.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4 / 5324
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...