Măsuri noi pentru publicitatea politică la prezidențialele din 4 mai; amenzi până la 50.000 lei
16 Ianuarie 2025
AgerpresAutoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
Guvernul a stabilit, joi, în pachetul actelor normative privind alegerile prezidențiale din 4 mai, măsuri noi privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice, fiind prevăzute și amenzi în cazul nerespectării lor de la 15.000 lei la 50.000 lei, a anunțat, la Palatul Victoria, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
'Mai există o prevedere nouă față de alegerile prezidențiale din 2024 și anume măsuri privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice în condiții de transparență. Concret, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru președintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea împreună cu fiecare material publicitar politic a următoarelor informații: o indicație că este vorba despre un material publicitar politic, identitatea sponsorului materialului publicitar politic respectiv, adică numele, adresă de email și, dacă este publică, o adresă poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică adresa la care acesta își are sediul', a precizat Constantin, după ședința de Guvern.
Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
'Mai există o prevedere nouă față de alegerile prezidențiale din 2024 și anume măsuri privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice în condiții de transparență. Concret, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru președintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea împreună cu fiecare material publicitar politic a următoarelor informații: o indicație că este vorba despre un material publicitar politic, identitatea sponsorului materialului publicitar politic respectiv, adică numele, adresă de email și, dacă este publică, o adresă poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică adresa la care acesta își are sediul', a precizat Constantin, după ședința de Guvern.
El a adăugat că pe aceste materiale publicitare politice mai trebuie menționat, după caz, că 'au făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public țintă sau de distribuire a materialelor publicitare'.
'E vorba de acei algoritmi calibrați în funcție de interesul unui diseminator de mesaje - se întâmplă în marketing în scop comercial de ani buni de zile - să fie țintită și o anumită categorie socio-profesională din cadrul corpului de cetățeni cu drept de vot. Ei bine, dacă există o astfel de prelucrare, acest lucru trebuie precizat odată cu difuzarea materialului respectiv. De asemenea, este obligatorie o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sumele permise de Legea 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată cu modificările și completările ulterioare', a completat Mihai Constantin.
Potrivit acestuia, 'după caz, mai trebuie făcută o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau a unei promovări electorale plătite'.
'Aceste dispoziții se aplică și pentru orice promovare, distribuire, postare sau editarea unor materiale publicate politic pe platforme online, pe platforme online foarte mari, pe motoare de căutare online sau alte rețele de socializare. (...) Detalierea modului de promovare, distribuire, postare sau editare a materialelor publicitare politice se vor stabili prin hotărârile subsecvente emise de Autoritatea Electorală Permanentă și se vor regăsi centralizate într-un ghid al finanțării campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale ale României din anul 2025, care va fi publicat în timp util', a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Încălcarea acestor dispoziții constituie contravenție dacă fapta nu a fost săvârșită astfel încât să fie considerată potrivit legii infracțiune. Contravenția se sancționează cu o amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei, a menționat el.
'Există în derulare și va fi reglat mai intens în această perioadă electorală și un mecanism de monitorizare a materialelor care vor fi publicate pe rețelele sociale. Aceste sesizări, care pot veni și din afara sistemului de monitorizare, aceste petiții, aceste reclamații trebuie depuse la Biroul Electoral Central și ele trebuie sesizate și puse pe circuit imediat pentru a fi verificate prin instrumente specifice de securitate cibernetică, dacă este cazul', a transmis Constantin.
Guvernul a precizat, într-un comunicat, că 'la alegerile pentru Președintele României din anul 2025 este considerat material publicitar politic orice material scris, online, audio sau video utilizat în campania electorală care îndeamnă alegătorii în mod direct sau indirect să aleagă sau să nu aleagă, să voteze sau să nu voteze pentru un candidat independent sau pentru un candidat al unui partid politic clar identificat'.
'Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate vor redirecționa de îndată Biroului Electoral Central, prin intermediul poștei electronice, plângerile adresate acestora cu privire la campania electorală prin intermediul platformelor online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900). Deciziile Biroului Electoral Central prin care sunt admise plângerile și deciziile birourilor electorale județene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului București și ale biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate prin care sunt admise plângerile privind campania electorală online reprezintă ordine de a acționa împotriva conținutului ilegal în sensul Regulamentului privind serviciile digitale', a mai arătat sursa citată.
Deciziile BEC se vor comunica de îndată Autorității Electorale Permanente în vederea transmiterii către platformele online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900), sub sancțiunea plății unei amenzi cuprinse între 1% și 5% din cifra de afaceri a platformei online, dacă în termen de cinci ore de la notificarea AEP, nu elimină materialul publicitar în cauză.
Deciziile Biroului Electoral Central pot fi contestate la Curtea de Apel București, în termen de 48 de ore de la afișarea acestora pe pagina de internet a BEC, mai precizează Executivul.
Guvernul a aprobat, joi, ca alegerile prezidențiale să aibă loc pe 4 mai, urmând ca perioada electorală să înceapă în 18 februarie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1 / 5344 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...