
Măsuri noi pentru publicitatea politică la prezidențialele din 4 mai; amenzi până la 50.000 lei
16 Ianuarie 2025
AgerpresAutoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
Guvernul a stabilit, joi, în pachetul actelor normative privind alegerile prezidențiale din 4 mai, măsuri noi privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice, fiind prevăzute și amenzi în cazul nerespectării lor de la 15.000 lei la 50.000 lei, a anunțat, la Palatul Victoria, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
'Mai există o prevedere nouă față de alegerile prezidențiale din 2024 și anume măsuri privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice în condiții de transparență. Concret, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru președintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea împreună cu fiecare material publicitar politic a următoarelor informații: o indicație că este vorba despre un material publicitar politic, identitatea sponsorului materialului publicitar politic respectiv, adică numele, adresă de email și, dacă este publică, o adresă poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică adresa la care acesta își are sediul', a precizat Constantin, după ședința de Guvern.
Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.
'Mai există o prevedere nouă față de alegerile prezidențiale din 2024 și anume măsuri privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice în condiții de transparență. Concret, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru președintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea împreună cu fiecare material publicitar politic a următoarelor informații: o indicație că este vorba despre un material publicitar politic, identitatea sponsorului materialului publicitar politic respectiv, adică numele, adresă de email și, dacă este publică, o adresă poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică adresa la care acesta își are sediul', a precizat Constantin, după ședința de Guvern.
El a adăugat că pe aceste materiale publicitare politice mai trebuie menționat, după caz, că 'au făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public țintă sau de distribuire a materialelor publicitare'.
'E vorba de acei algoritmi calibrați în funcție de interesul unui diseminator de mesaje - se întâmplă în marketing în scop comercial de ani buni de zile - să fie țintită și o anumită categorie socio-profesională din cadrul corpului de cetățeni cu drept de vot. Ei bine, dacă există o astfel de prelucrare, acest lucru trebuie precizat odată cu difuzarea materialului respectiv. De asemenea, este obligatorie o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sumele permise de Legea 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată cu modificările și completările ulterioare', a completat Mihai Constantin.
Potrivit acestuia, 'după caz, mai trebuie făcută o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau a unei promovări electorale plătite'.
'Aceste dispoziții se aplică și pentru orice promovare, distribuire, postare sau editarea unor materiale publicate politic pe platforme online, pe platforme online foarte mari, pe motoare de căutare online sau alte rețele de socializare. (...) Detalierea modului de promovare, distribuire, postare sau editare a materialelor publicitare politice se vor stabili prin hotărârile subsecvente emise de Autoritatea Electorală Permanentă și se vor regăsi centralizate într-un ghid al finanțării campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale ale României din anul 2025, care va fi publicat în timp util', a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Încălcarea acestor dispoziții constituie contravenție dacă fapta nu a fost săvârșită astfel încât să fie considerată potrivit legii infracțiune. Contravenția se sancționează cu o amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei, a menționat el.
'Există în derulare și va fi reglat mai intens în această perioadă electorală și un mecanism de monitorizare a materialelor care vor fi publicate pe rețelele sociale. Aceste sesizări, care pot veni și din afara sistemului de monitorizare, aceste petiții, aceste reclamații trebuie depuse la Biroul Electoral Central și ele trebuie sesizate și puse pe circuit imediat pentru a fi verificate prin instrumente specifice de securitate cibernetică, dacă este cazul', a transmis Constantin.
Guvernul a precizat, într-un comunicat, că 'la alegerile pentru Președintele României din anul 2025 este considerat material publicitar politic orice material scris, online, audio sau video utilizat în campania electorală care îndeamnă alegătorii în mod direct sau indirect să aleagă sau să nu aleagă, să voteze sau să nu voteze pentru un candidat independent sau pentru un candidat al unui partid politic clar identificat'.
'Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate vor redirecționa de îndată Biroului Electoral Central, prin intermediul poștei electronice, plângerile adresate acestora cu privire la campania electorală prin intermediul platformelor online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900). Deciziile Biroului Electoral Central prin care sunt admise plângerile și deciziile birourilor electorale județene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului București și ale biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate prin care sunt admise plângerile privind campania electorală online reprezintă ordine de a acționa împotriva conținutului ilegal în sensul Regulamentului privind serviciile digitale', a mai arătat sursa citată.
Deciziile BEC se vor comunica de îndată Autorității Electorale Permanente în vederea transmiterii către platformele online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900), sub sancțiunea plății unei amenzi cuprinse între 1% și 5% din cifra de afaceri a platformei online, dacă în termen de cinci ore de la notificarea AEP, nu elimină materialul publicitar în cauză.
Deciziile Biroului Electoral Central pot fi contestate la Curtea de Apel București, în termen de 48 de ore de la afișarea acestora pe pagina de internet a BEC, mai precizează Executivul.
Guvernul a aprobat, joi, ca alegerile prezidențiale să aibă loc pe 4 mai, urmând ca perioada electorală să înceapă în 18 februarie.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 214 / 5557 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...