ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Poşta Română va trebui să întocmească şi să auditeze separat situaţiile financiare (proiect ANCOM)

21 Februarie 2020   |   AGERPRES

Această reglementare survine ca urmare a desemnării CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru o perioadă de 5 ani, respectiv pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024.

 
 
 Compania Naţională "Poşta Română" (CNPR), furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, va putea aplica o serie de cerinţe privind metodologia de dezvoltare a unui sistem de evidenţă contabilă separată, care va cuprinde serviciile incluse în fiecare dintre cele trei segmente de afaceri, se arată într-un proiect de decizie, supus dezbaterii publice de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), pentru următoarele 30 de zile.

Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului telecom, metodologia de dezvoltare a sistemului de evidenţă contabilă separată va cuprinde serviciile din sfera serviciului universal, alte servicii poştale şi alte servicii non-poştale. "Vor fi, de asemenea, descrise principiile şi politicile contabile generale, precum şi principiile de recunoaştere în contul de profit şi pierdere a veniturilor şi cheltuielilor, respectiv de recunoaştere în bilanţ a activelor, respectiv datoriilor", se menţionează în proiectul de decizie.


Această reglementare survine ca urmare a desemnării CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru o perioadă de 5 ani, respectiv pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024.

Decizia de desemnare a CNPR ca furnizor de serviciu universal prevede obligaţia companiei să implementeze şi să dezvolte un sistem de evidenţă internă a costurilor suficient de detaliat pentru a identifica costul furnizării individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal şi să realizeze evidenţierea distinctă a activităţilor din sfera serviciului universal de cele neincluse în sfera serviciului universal.

În ceea ce priveşte situaţiile financiare separate, ANCOM subliniază că, pe baza acestei metodologii, Poşta Română va întocmi, anual, situaţiile financiare separate care vor include situaţia capitalului mediu angajat pe segmente de afaceri, veniturile, cheltuielile operaţionale şi rezultatul operaţional pe segmente de afaceri, precum şi situaţii detaliate privind costurile unitare, veniturile şi profitabilitatea pentru fiecare dintre serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal, situaţia costurilor directe, indirecte şi comune prezentată separat pentru serviciile din sfera serviciului universal şi respectiv serviciile din afara sferei serviciului universal şi reconcilierea între contul de profit şi pierdere din componenţa situaţiilor financiare separate şi contul de profit şi pierdere statutar.

"Valoarea costului mediu ponderat al capitalului aferentă serviciilor din sfera serviciului universal va fi stabilită de către ANCOM. Situaţiile financiare separate vor fi auditate de un auditor independent, iar raportul de audit va transmis ANCOM împreună cu situaţiile financiare separate", notează reglementatorul.

Proiectul Deciziei privind condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către CNPR poate fi consultat pe site-ul ANCOM, iar persoanele interesate să formuleze şi să transmită observaţii sau propuneri au la dispoziţie 30 de zile, până pe data de 23 martie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3747 / 5212
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...