![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Poşta Română va trebui să întocmească şi să auditeze separat situaţiile financiare (proiect ANCOM)
21 Februarie 2020
AGERPRESAceastă reglementare survine ca urmare a desemnării CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru o perioadă de 5 ani, respectiv pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024.
Compania Naţională "Poşta Română" (CNPR), furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, va putea aplica o serie de cerinţe privind metodologia de dezvoltare a unui sistem de evidenţă contabilă separată, care va cuprinde serviciile incluse în fiecare dintre cele trei segmente de afaceri, se arată într-un proiect de decizie, supus dezbaterii publice de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), pentru următoarele 30 de zile.
Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului telecom, metodologia de dezvoltare a sistemului de evidenţă contabilă separată va cuprinde serviciile din sfera serviciului universal, alte servicii poştale şi alte servicii non-poştale. "Vor fi, de asemenea, descrise principiile şi politicile contabile generale, precum şi principiile de recunoaştere în contul de profit şi pierdere a veniturilor şi cheltuielilor, respectiv de recunoaştere în bilanţ a activelor, respectiv datoriilor", se menţionează în proiectul de decizie.
Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului telecom, metodologia de dezvoltare a sistemului de evidenţă contabilă separată va cuprinde serviciile din sfera serviciului universal, alte servicii poştale şi alte servicii non-poştale. "Vor fi, de asemenea, descrise principiile şi politicile contabile generale, precum şi principiile de recunoaştere în contul de profit şi pierdere a veniturilor şi cheltuielilor, respectiv de recunoaştere în bilanţ a activelor, respectiv datoriilor", se menţionează în proiectul de decizie.
Această reglementare survine ca urmare a desemnării CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru o perioadă de 5 ani, respectiv pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024.
Decizia de desemnare a CNPR ca furnizor de serviciu universal prevede obligaţia companiei să implementeze şi să dezvolte un sistem de evidenţă internă a costurilor suficient de detaliat pentru a identifica costul furnizării individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal şi să realizeze evidenţierea distinctă a activităţilor din sfera serviciului universal de cele neincluse în sfera serviciului universal.
În ceea ce priveşte situaţiile financiare separate, ANCOM subliniază că, pe baza acestei metodologii, Poşta Română va întocmi, anual, situaţiile financiare separate care vor include situaţia capitalului mediu angajat pe segmente de afaceri, veniturile, cheltuielile operaţionale şi rezultatul operaţional pe segmente de afaceri, precum şi situaţii detaliate privind costurile unitare, veniturile şi profitabilitatea pentru fiecare dintre serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal, situaţia costurilor directe, indirecte şi comune prezentată separat pentru serviciile din sfera serviciului universal şi respectiv serviciile din afara sferei serviciului universal şi reconcilierea între contul de profit şi pierdere din componenţa situaţiilor financiare separate şi contul de profit şi pierdere statutar.
"Valoarea costului mediu ponderat al capitalului aferentă serviciilor din sfera serviciului universal va fi stabilită de către ANCOM. Situaţiile financiare separate vor fi auditate de un auditor independent, iar raportul de audit va transmis ANCOM împreună cu situaţiile financiare separate", notează reglementatorul.
Proiectul Deciziei privind condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către CNPR poate fi consultat pe site-ul ANCOM, iar persoanele interesate să formuleze şi să transmită observaţii sau propuneri au la dispoziţie 30 de zile, până pe data de 23 martie 2020.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3893 / 5358 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...