ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Statele membre UE au refuzat să înăsprească normele privind gazele de eşapament ale automobilelor

25 Septembrie 2023   |   Agerpres

Textul cu privire la noile norme 'Euro 7' ar urma să se aplice începând din 2025, înlocuind normele Euro 6, pentru toate autoturismele şi camioane grele, indiferent de tipul lor de motorizare.

 
 
Ţările membre UE au respins luni o nouă înăsprire a normelor depoluare pentru gazele de eşapament ale automobilelor particulare, estimând că acest lucru riscă să frâneze investiţiile constructorilor în vehiculele electrice, informează AFP.

Începând din 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor iar cele mai recente norme propuse de Comisia Europeană, denumite 'Euro 7', erau destinată să introducă noi standarde cu privire la emisiile de particule de pe urma frânelor şi anvelopelor.

Însă ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, miniştrii Industriei din cele 27 de state membre au votat în favoarea unei versiuni diluate a normelor Euro 7 comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în luna noiembrie 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.


Textul cu privire la noile norme 'Euro 7' ar urma să se aplice începând din 2025, înlocuind normele Euro 6, pentru toate autoturismele şi camioane grele, indiferent de tipul lor de motorizare.

Comisia Europeană intenţiona să reducă semnificativ emisiile de oxid de azot şi de particule fine ale vehiculelor, în condiţiile în care poluarea aerului este responsabilă pentru 70.000 de decese pe an în UE. Însă industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie. La final, vocea industriei auto a fost auzită de statele membre care au relaxat în mod considerabil propunerea iniţială.

Adoptată luni, în pofida opoziţiei Germaniei, propunerea Spaniei, ţara care asigură preşedinţia rotativă a Consiliului UE, prevede păstrarea practic neschimbată a limitelor de emisii şi a condiţiilor de testate a autoturismelor şi utilitarelor uşoare, comparativ cu normele precedente Euro 6. În schimb, limitele de emisii vor fi mai mici pentru camioane şi vehicule grele. De asemenea, miniştrii au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne şi anvelope.

Franţa a salutat poziţia Consiliului UE. "Având în vedere că am decis împreună să renunţăm la motoarele termice, nu este obligatoriu să înăsprim reglementările pentru acest tip de motorizare", a explicat ministrul delegat pentru Industrie, Roland Lescure.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 20235, în beneficiul vehiculelor electrice.

"Avem nevoie să iniţiem această tranziţie fără a impune o povară disproporţionată asupra companiilor. Dacă nu, ele ar putea să nu mai investească, ceea ce ne-ar îndepărta de obiectivul nostru de mediu", a afirmat şi ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso.

Confruntată cu investiţiile mari necesare pentru dezvoltarea unor noi game de automobile electrice, pe fondul concurenţei venite din partea Tesla şi a constructorilor chinezi, industria auto europeană vrea să evite investiţiile suplimentare în motoare termice, care oricum sunt destinate să dispară.

Autorităţile de la Paris şi Roma au semnat în primăvară o declaraţie în care au anunţat că se opun unei noi înăspriri a normelor de poluare privind gazele de eşapament ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare. Acest punct de vedere a fost împărtăşit şi de Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia, România şi Slovacia, care au cerut şi ele o diluare a normelor Euro 7.

Cu toate acestea, textul final va trebui negociat cu Parlamentul European, care nu şi-a definit încă poziţia de negociere.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 564 / 5339
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...