ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Reprezentanţii Sindicatului Grefei Judiciare avertizează asupra ‘blocării sistemului judiciar din România’

11 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Practic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.

 
 
Amenzile aplicate pentru nerespectarea restricţiilor impuse în perioada pandemiei vor "contribui" la creşterea numărului de plângeri contravenţionale, iar la stocul instanţelor judecătoreşti se va adăuga numărul mare de dosare înregistrate, repartizate şi fără prim termen acordat, care potrivit decretului prezidenţial se suspendă de plin drept şi vor fi repuse pe rol în termen de 10 zile de la încetarea stării de urgenţă, informează Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial într-un comunicat de presă transmis sâmbătă.

"Toate acestea vor conduce negreşit la blocarea sistemului judiciar din România, fără precedent, urmând a se crea un dezechilibru vădit între volumul excesiv de activitate şi resursele umane din sistem", avertizează sindicatul


Mai mult, potrivit surselor oficiale, până la data de 01.04.2020, prin structurile abilitate, ale Ministerului de Interne, au fost întocmite 260 dosare penale, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor. Practic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.

Instituţia estimează că peste 80% din aceste sancţiuni se vor transforma în dosare pe rolul instanţelor alături de stocul imens deja existent; subdimensionarea schemelor de personal (reclamată de mulţi ani de către organizaţia noastră sindicală) va fi factorul decisiv care va conduce la blocajul instanţelor de judecată. Inclusiv Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a întocmit o situaţie privind necesarul de personal auxiliar de specialitate la nivelul instanţelor de judecată.

De la începutul acestei crize epidemiologice, personalul din sistemul judiciar a fost şi va fi prezent la serviciu. Personalul a desfăşurat toate activităţile specifice funcţiilor, de la înregistrarea plângerilor/cererilor/petiţiilor, alocarea numărului unic de dosar, în Sistemul informatic ECRIS şi colectarea tuturor datelor statistice, asigurarea accesului la dosarul electronic, participarea la audieri/şedinţe de judecată, chiar şi deservirea compartimentelor care au program de lucru cu publicul, etc.

Din spaţiul mediatic, sindicatul a aflat că se pregăteşte un proiect de act normativ care să reglementeze ceea ce deja se întâmplă în instanţe: judecarea exclusiv a cauzelor excepţionale. Ceea ce nu ştiu însă factorii decidenţi este că activitatea de judecată nu înseamnă doar şedinţa propriu-zisă, cu public, în care se judecă efectiv dosarele, şi că mare parte din activităţi s-au mutat în compartimentele auxiliare ale instanţei, întrucât justiţiabilii depun cererile prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare sau poştă, astfel că, în spatele uşilor închise se lucrează aproape în acelaşi ritm ca şi înainte de pandemie, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.

Instituţia susţine că "tot mediatic - că dialogul social lipsea înainte de pandemie, iar acum l-au eliminat total în timpul stării de urgenţă - aflăm că premierul ia în calcul şomajul tehnic în sistemul bugetar, fără a nominaliza şi Justiţia ca fiind exceptată. Dacă cele reclamate până acum, precum şi cele de mai sus nu sunt argumente suficiente pentru guvernanţi să analizeze riguros sectoarele de activitate în care vor trimite personalul în şomaj tehnic, atenţionăm că trimiterea personalului din justiţie câte 15 zile în şomaj tehnic nu va fi decât un alt factor care va greva activitatea şi va conduce la blocarea instanţelor după pandemie".

Sindicatul apreciază că "în cazul personalului din sistemul judiciar telemunca sau munca la domiciliu nu este posibilă întrucât actul de justiţie şi solemnitatea şedinţei de judecată nu se pot înfăptui şi asigura din living, iar activităţile specifice funcţiilor din sistem implică prezenţa personalului în instanţe şi parchete; alternativa şomajului tehnic în Justiţie trebuie exclusă din start, întrucât activitatea judiciară nu poate fi desfăşurată cu efective reduse de personal, sistemul fiind deja subfinanţat şi subdimensionat din punctul de vedere al resursei umane".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2744 / 4607
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...