ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Amundi va prelua divizia de administrare a activelor de la Societe Generale pentru 825 mil. E

07 Aprilie 2021   |   AGERPRES

La finele lunii februarie, Lyxor avea sub administrare active în valoare de aproximativ 82,3 miliarde de euro, ceea ce o plasează pe locul al treilea în Europa în topul celor mai mari furnizori de ETF (-Fonduri tranzacţionate la bursă, n.r.).

 
 
Grupul bancar francez Societe Generale a anunţat miercuri că a intrat în negocieri exclusive cu managerul de active Amundi SA pentru a-i vinde cea mai mare parte din divizia sa de administrare a activelor Lyxor, în cadrul unei tranzacţii de 825 milioane de euro în numerar, care face parte din eforturile băncii franceze de a-şi majora profiturile, transmite Reuters.

La finele lunii februarie, Lyxor avea sub administrare active în valoare de aproximativ 82,3 miliarde de euro, ceea ce o plasează pe locul al treilea în Europa în topul celor mai mari furnizori de ETF (-Fonduri tranzacţionate la bursă, n.r.).

"Acest proiect de vânzare acoperă activităţile de management active şi pasive ale Lyxor pentru clienţii instituţionali din Franţa şi de peste hotare", a informat miercuri Societe Generale într-un comunicat de presă, adăugând însă că va păstra unele dintre unităţile Lyxor. "Această tranzacţie, care ar urma să se finalizeze cel mai târziu în luna februarie 2022, se va derula la un preţ de 825 milioane de euro şi va avea un impact pozitiv de aproximativ 18 puncte de bază asupra indicatorului CET1 atunci când se va finaliza", a adăugat banca franceză.


Pentru Amundi, companie printre acţionarii căreia se numără şi banca franceză Credit Agricole SA, preluarea Lyxor îi va permite să devină lider în Europa în domeniul ETF. La finele lunii decembrie, Amundi avea sub administrare active în valoare de aproximativ 1.700 miliarde de euro. Amundi are deja un parteneriat cu Societe Generale, care distribuie produsele de investiţii ale Amundi prin reţeaua sa de oficii bancare.

Directorul general de la Societe Generale, Frederic Oudea, încearcă să majoreze rezervele de capital şi să îmbunătăţească profitabilitatea băncii iar vânzarea diviziei Lyxor îi va permite să returneze capital acţionarilor.

În luna august 2020, Societe Generale a demarat o vastă reorganizare a conducerii generale şi a avertizat că ar putea vinde sau închide linii de business care nu au ajuns încă la o masă critică sau nu generează sinergii.

Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare, are 149.000 de angajaţi în 67 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume. În România, BRD - Groupe Societe Generale operează o reţea de 625 de unităţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10 / 16
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...